Toon posts:

Speciale tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het volgende: tekst wordt vanuit een tekstbestand ingeladen in een flash movie. Om speciale tekens weer te geven, gebruiken we de codes van Macromedia, http://www.macromedia.com...ocuments/url_encoding.htm.
Voor tekens als de + en % gaat dit goed, tekens als à worden echter niet goed weergeven, er verschijnt dan []. Daarnaast staat er op de lijst van macromedia geen codering voor het euroteken.

Iemand die voor deze twee problemen (de à en het Euroteken) een oplossing weet??

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Een afbeelding kan altijd helpen, alleen is dat voor een grote site wat moeilijk.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Topicstarter
coubertin119 schreef op 02 March 2003 @ 12:38:
Een afbeelding kan altijd helpen, alleen is dat voor een grote site wat moeilijk.
Dat is niet echt een oplossing. Het gaat om een vrij grote site en alles is ook dynamisch waardoor het gebruik van een platje niet echt een oplossing is....

• MissingDog
  • Niet online
Ondersteunt het gebruikte lettertype deze tekens wel? want niet alle lettertypen bevatten de volledige characterset zoals die in de Unicode of ASCII standaarden gedefinieerd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op 02 maart 2003 @ 12:51:
Ondersteunt het gebruikte lettertype deze tekens wel? want niet alle lettertypen bevatten de volledige characterset zoals die in de Unicode of ASCII standaarden gedefinieerd zijn.
Wij gebruiken Arial als font, neem aan dat ze daar wel inzitten (zo te zien tenminste wel ..)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben niet bekend met flash, maar ik vind het vreemd dat je voor het inlezen van een tekstbestand de inhoud zou moeten urlencoden. Het lijkt me logischer dat je vreemde tekens vervangt door entities zoals € en à. Misschien bestaat daar ook wel een functie voor...

Intentionally left blank

• coubertin119
  • Laatst online: 20-08 15:43
Een of ander ding uitvoeren waardoor alle à en €'s in de brontekst vervangen worden door een [img]"euro.gif"[/img] ofzo.

Skat! Skat! Skat!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

coubertin119 schreef op 02 March 2003 @ 13:12:
Een of ander ding uitvoeren waardoor alle à en €'s in de brontekst vervangen worden door een [img]"euro.gif"[/img] ofzo.
Hij zei al, dat is geen oplossing...

Niet om jou op je vingers te tikken hoor.
Ralf_B, krijg je op elke computer die fout? Want hoewel Arial een standaard font is, denk ik dat er oudere versies zijn die de € nog niet kenden...? Of fiets ik er nou helemaal naast.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Darkblue fietst er niet naast, als je bijvoorbeeld win 98 schoon op een PC hebt staan zit daar geen euro teken bij.

|{ brrr }] |

Pagina: 1