[HP Laptop] Processorsnelheid Mobile XP2000+ meldt 954 Mhz.

Pagina: 1
Acties:

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
OK, gisteren gekocht:
HP Pavilion ZE4228 - Mobile AMD Athlon™ XP processor 2000+
Dynabyte (Overigens niet daar gekocht)

Prima laptop. Vreemde is dat aangegeven wordt in de systeemspecificaties dat er inderdaad een Mobile AMD Athlon™ XP processor 2000+ aan boord is maar dat er op 954 Mhz wordt gedraaid. HP is dicht op Zondag, logisch, dus die kon ik niet bellen. Meneer Google laat me in de steek tenzij ik verkeerde zoekargumenten heb gebruikt.

Ik denk dat dit komt omdat als de PC opstart de processor niet op volle snelheid draait en pas op volledige snelheid gaat draaien als het systeem intensief gebruikt wordt? Iemand met me eens of ervaring/link?

ARME AOW’er

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
In WCPUID zit een realtime clockchecker. Draai die eens terwijl je het systeem belast.

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

zou inderdaad heel goed kunnen dat hij alleen op hoge belasting de volle snelheid geeft
omdat hij anders teveel stroom gebruikt of warmte afgeeft

Verwijderd

Ja, of je moet in de BIOS het een en het ander nog aanpassen. 2000+ zei je? ehm, dat is 1667 MHz. Nou dan pas je daar je FSB en multiplier op aan, of zit dat niet zo met laptops? tsjaa ik heb er zelf geen dus weet niet hoe dat zit. Lijkt me ook moeilijk om dan ook ff de BIOS te resetten als het fout gaat. :P 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 12:33 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Zal wel zoiets zijn als SpeedStep bij Intel.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
In het BIOS valt weinig tot niets in te stellen. Vanvond na thuiskomst weleens het door Pee geopperde programma draaien. (zelf niet aan gedacht)

ARME AOW’er

Verwijderd

ShadowrunR schreef op 02 maart 2003 @ 12:32:
Zal wel zoiets zijn als SpeedStep bij Intel.
PowerNow heet dat bij AMD

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Juist, dit een een stroombesparende feature, AMD PowerNow! geheten. De processor loopt op een lagere frequentie, en zal bij vraag naar meer CPU power zichzelf opschalen tot de 1667 mHz, de frequentie waar een 2000+ normaal op loopt.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Maak je geen zorgen. Zodra jij unreal tournament 2003 opgestart hebt en 2 minuutjes hebt gespeeld.. dan zie je vanzelf dat ie zichzelf gewoon de lucht in gooid qua snelheid, omdat dan de vraag ernaar hoger ligt :)

Verwijderd

ehm loopt ie op zijn accu of is ie aangesloten op 230 volt?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:23
Gehaktbal schreef op 02 maart 2003 @ 13:42:
Maak je geen zorgen. Zodra jij unreal tournament 2003 opgestart hebt en 2 minuutjes hebt gespeeld.. dan zie je vanzelf dat ie zichzelf gewoon de lucht in gooid qua snelheid, omdat dan de vraag ernaar hoger ligt :)
Unreal Tournament 2003 ??

:D denk niet dat die speelbaar is daarop, er zit een Radeon Mobilty igp in 64mb shared.

Ik had deze laptop ook op t oog maar t is jammer van die videokaart, want die houd de boel enorm op

voor topicstarter, doe ff een synthetic cpu benchmark met sisoftsandra weet je meteen of t klopt

[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 02-03-2003 16:01 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Turismo schreef op 02 March 2003 @ 16:00:
[...]

Unreal Tournament 2003 ??

:D denk niet dat die speelbaar is daarop, er zit een Radeon Mobilty igp in 64mb shared.

Ik had deze laptop ook op t oog maar t is jammer van die videokaart, want die houd de boel enorm op

voor topicstarter, doe ff een synthetic cpu benchmark met sisoftsandra weet je meteen of t klopt
erm op mijn Promedion
2.4 ghz
64 mb mobile radeon draai ik alles medium @ 1024 hoor :D _/-\o_
mare ik denk dat je eens moet kijken in je boekjes
want ik geloof dat ergens een trotle optie zit die nu dus actief staat

[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 02-03-2003 16:05 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Turismo
Shunt schreef op 02 March 2003 @ 16:03:
[...]

erm op mijn Promedion
2.4 ghz
64 mb mobile radeon draai ik alles medium @ 1024 hoor :D _/-\o_
mare ik denk dat je eens moet kijken in je boekjes
want ik geloof dat ergens een trotle optie zit die nu dus actief staat
dan heb jij denk ik een radeon 7500 (of de 9000) 64mb Dedicated dat is een heel andere verhaal, ik heb nu ook een Radeon 7500 32 mb dedicated in me laptop en die is nog best snel.

Dus er is nogal veel verschil hoor tussen de radeon mobilty's onderling en jammergenoeg gebruiken HP en Compaq vaak de slechtste ervan (die gebaseerd is op de radeon1 core :X)

edit:

Ik zie t al je hebt idd de radeon m7 (oftwel de 7500) met 64mb dedicated geheugen en 128 bit, die van de HP is ook nog s 64bit :X, dus zo slecht als t maar kan

[ Voor 33% gewijzigd door Turismo op 02-03-2003 16:39 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Inderdaad blijkt alles gewoon in orde (zou ook raar zijn als dit niet zo was). De performance is vrijwel gelijk aan een 'gewone' XP2000+ of een P4 2000.

Zal later ook de videokaart eens testen (en dit bericht editten*) dit lukte dus eventjes niet met Sandra en is eigenlijk niet van bijzonder belang.

Draai nu met adapter en het enige wat je soms vaag hoort is de harddisk.

Laptop ligt echt pas net in de winkel dus veel is er niet over te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 02-03-2003 17:12 ]

ARME AOW’er

• Turismo
GuardianAngel schreef op 02 maart 2003 @ 17:00:
Inderdaad blijkt alles gewoon in orde (zou ook raar zijn als dit niet zo was). De performance is vrijwel gelijk aan een 'gewone' XP2000+ of een P4 2000.

Zal later ook de videokaart eens testen (en dit bericht editten*) dit lukte dus eventjes niet met Sandra en is eigenlijk niet van bijzonder belang.

Draai nu met adapter en het enige wat je soms vaag hoort is de harddisk.

Laptop ligt echt pas net in de winkel dus veel is er niet over te vinden.
Draai anders s 3dmark 2001se, ben zelf wel benieuwd want HP zelf zegt dat er een radeon mobility 64mb shared in zit, maar niet welke t precies is. maarja HP kennende en de voorgaande series laptops van hun, ligt t eigenlijk nogal voor de hand.
Dus ben wel benieuwd aangezien ik mijn huidige laptop zou kunnen omruilen voor deze.

[ Voor 7% gewijzigd door Turismo op 02-03-2003 17:26 ]

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Hij schakelt automatisch over naar een hoger snelheid als dat nodig is.
Als je wilt dat hij altijd op 1667 Mhz blijft lopen dan kan je dit aanpassen bij "eigenschappen van energiebeheer". Klik één keer op dat batterijtje/stekkertje dat je rechtsonder je bureaublad ziet en verander "Draagbaar/Laptop" in "Altijd aan" en je heb je processor altijd op volle toeren lopen. Nadeel is wel dat de batterijen dan sneller leeg raakt en dat de notebook warmer wordt.
Pagina: 1