Toon posts:

dvd, video, tv aansluit probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stand-alone dvd spelertje gekocht. Deze wil ik nu gaan aansluiten maar ik stuit op wat probleempjes.

Stereo - 1x stereo tulip in
Video - 1x scart (philips)
Tv - 1x scart (philips)
Dvd - 1x scart, s-video out, video-out, 2x analoog geluid uit
Scartkastje - van 1 naar 3 scartkabels

1. Ik wil in iedergeval het geluid van de dvd speler over mijn stereo laten gaan, indien tv en video ook kunnen zou het mooi zijn.

2. Het liefst wil ik dat wanneer je voor zowel de video als de dvd speler op play drukt hij direct overschakeld (scart dus).

3. Ik wil muziek kunnen luisteren via dvd en toch tv kunnen kijken

Nu heb ik het geluid van de dvdspeler naar de stereo laten gaan. Alleen de dvdspeler staat dus op de stereo.
Op de tv zit het scartkastje, in het scartkastje zitten zowel de dvdspeler scart als de scart van de video.
Uiteraard gaat voor het tv signaal ook een coax kabel vanuit de video naar de tv.

Een aantal probleempjes:
Bij het indrukken van play van de dvd speler schakeld hij automatisch over op de dvd speler. Bij de video moet ik echter eerst naar het videokanaal gaan.

Bij het afspelen van een gewone cd via de dvd speler krijg ik een standaard cyberhome scherm te zien, ik kan niet zappen naar een ander kanaal, hij blijf gewoon staan.

Weet iemand hoe ik de verschillende spullen het beste met elkaar kan verbinden?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Uhm, dat ie overspringt naar je dvd speler komt omdat je dvd speler een signaaltje meezendt via de scart en de tv reageert hierop. De tv schakelt dan van "tv" naar "av". Als je gewoon op de tv het "tv/av" knopje indrukt dan schakelt je tv terug naar de tv signalen en kan je gewoon tv kijken.
Je zou ook het pinnetje kunnen verwijderen die dit signaaltje stuurt. Ik heb geen idee welke, maar er zijn vast wel mensen hier die weten hoe :)

De videorecorder stuurt blijkbaar dit signaal al niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op me tv/tvafstandbediening zit geen tv/av knopje helaas.
Weet iemand een oplossing voor het probleem dat me video nu niet meer automatisch beeld geeft als ik hem aanzet?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Als je tv een scart aansluiting heeft dan moet de afstandsbediening wel een av knop hebben. Bij de meeste Philips tv is dat een soort vierkantje met een pijltje erdoor dat naar rechts wijst.

Het lijkt me sterk dat er zo'n knop echt niet op zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Asclepius op 02-03-2003 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het knopje niet vinden sorry...

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
welk merk tv?

Verwijderd

dit is toch logisch

Weet iemand een oplossing voor het probleem dat me video nu niet meer automatisch beeld geeft als ik hem aanzet?

dat dit niet meer automatisch werkt aangezien de video niet meer via scart aangesloten is maar alleen via coax

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 15:29 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
ehm.. je geeft het antwoord zelf al: die functie werkt niet als je hem alleen via de coax aansluit, het zal toch echt via de scart moeten

edit:

oeps je gebrekkige zinsbouw (nfi) zette me even op het verkeerde been... sorry

[ Voor 27% gewijzigd door cwppol op 02-03-2003 15:45 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik lees toch in de openingspost dat hij de Video en de DVD op het kastje heeft aangesloten. Maar misschien als je de 2 scarts in het kastje verwisseld? Dus de video ipv de DVD, werkt het dan weer wel? En schakelt de video helemaal niet meer over, of misschien wel als je op Play drukt?

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op 02 March 2003 @ 15:48:
Ik lees toch in de openingspost dat hij de Video en de DVD op het kastje heeft aangesloten. Maar misschien als je de 2 scarts in het kastje verwisseld? Dus de video ipv de DVD, werkt het dan weer wel? En schakelt de video helemaal niet meer over, of misschien wel als je op Play drukt?
Inderdaad hij is nu ook met scart aangesloten.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 16:07:
[...]

Inderdaad hij is nu ook met scart aangesloten.
Ok, en mijn andere vragen? :)
Pagina: 1