Toon posts:

Beeld staat opeens vast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik games speel op de resolutie 1280x1024 dan bevriest het beeld na een poosje. Als ik het spel dan speel op 1024x768 dan heb ik er geen last van.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen...

Mijn systeem heeft de volgende specs:
AMD XP 2200+
GA-7VAXP Ultra
512DDR 333
120GB Maxtor HD
ATI Radeon 9700 Pro

Bij voorbaat dank.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

hoeveel watt is je voeding?

[taalpurisme]
voorbaad = voorbaat... ;-)
[/taalpurisme]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me meer V&B questie..

Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen :)

Heb je dat overigens bij élk spel dat je speelt of enkel bij sommige games?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik bij elk spel dat ik speel, en verder zit er een 300Watt voeding in. En daarop zit een ATI Radeon 9700Pro, MOBO, DVD, CDRW en floppy.

Verwijderd

Heb je Catalyst 3.1 van www.ati.com al geprobeert? En direct x 9 van www.microsoft.com?

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste drivers staan erop. En verder staat DirectX 9.0

Verwijderd

Het kan ook een hitte probleem zijn. Zet je kast eens open, en als je een kamerkoeler hebt moet je die ff naast je open kast zetten. Dan weet je zeker dat het goed koel is. Test dan weer eens.

Verwijderd

Topicstarter
Masera, heel erg bedankt. Ik ga het nu gelijk proberen, misschien kun je hier iets meer mee: mijn CPU is 45 graden en mijn systeem temp. is ong 46 graden. Dit is ZONDER e systeem fans. Maar is het wel normaal dat je systeem fans nodig hebt? Is dat niet alleen voor de fun?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 11:13:
Masera, heel erg bedankt. Ik ga het nu gelijk proberen, misschien kun je hier iets meer mee: mijn CPU is 45 graden en mijn systeem temp. is ong 46 graden. Dit is ZONDER e systeem fans. Maar is het wel normaal dat je systeem fans nodig hebt? Is dat niet alleen voor de fun?
CPU temp ligt het niet aan, 46 graden is redelijk. Zorg dat hij stressed niet veel boven de 50 uit komt. Maar het kan ook de videokaart zijn die te warom word, dit denk ik namelijk eerder. En FAN's zijn niet echt voor de fun hoor, ze koelen er goed als je ze een beetje goed opstelt. En als je pc echt een broeikastje is kun je last krijgen van warmte probs.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan misschien een programmatje dat je VGA temp. kan meten? Ik heb een ATI READEON 9700 Pro (MAYA II) van GIGABYTE.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Systeemtemp van 46°. Is dat idle of stressed? Als je case al 46° wordt dan zal het niet echt goed zijn voor de grafische kaart. Doe je kast open en zet daar die kamerkoeler voor zoals Masera zei. Ik vermoed een warmte probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik 4 systeem fans aan en de systeem kast open. Tot nu toe is ie nog niet vast gelopen. :D

Verwijderd

Mooi zo :)

Dan was het dus wel een warmte probleem. Probeer nu alle casefans een goede plaats te geven en vast te zetten. En het is volledig opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chieftec systeem kast. Er zitten 2 fans voorin die zuigen de lucht in de case. Verder hangen er 2 fans achterin die blazen de lucht er weer uit. Tot slot zit er nog 1 fan in het side panel en die blaast de lucht er ook uit. Is dit een beetje een logische opstelling?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 12:47:
Ik heb een Chieftec systeem kast. Er zitten 2 fans voorin die zuigen de lucht in de case. Verder hangen er 2 fans achterin die blazen de lucht er weer uit. Tot slot zit er nog 1 fan in het side panel en die blaast de lucht er ook uit. Is dit een beetje een logische opstelling?
Jep goede opstelling :)

Verwijderd

jaaa is de hitte had ik ook met me game loop ik lkkr te spelen nee gaat ie vast lope :) dus heb ik er maar een nieuwe kooler in gegooit en alles werkt weer prima ;)

Verwijderd

laat maar |:(

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens goed alles na gecheckt en ben tot de conclussie gekomen dat het geen koelingsprobleem is! Het zit hem namelijk in de AGP versie. Als je een AGP 8X videokaart hebt en een AGP 8X mobo dan gaat de conflicten geven. (zij een cmoputerboer in het dorp) Dus heb ik in mijn bios AGP 4X ingesteld en alles draait na 1 uur 3D Mark draaien :P nog heerlijk. Verder veranderd er bijna niets aan de score!

Dit topic kan gesloten worden. ;)

Verwijderd

/me zal dat ook eens ff proberen :)
thx
Pagina: 1