Toon posts:

MEMW

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in pascal wat code om een parallele poort aan te sturen. Maar hij blijft een fout aangeven bij MEMW.Iedere keer als ik em compile geeft hij bij die regel een fout aan. Ik heb al vanalles geprobeerd en ik hoopte dat iemand van jullie misschien weet wat er mis mee is, zodat ik er verder mee kan gaan.
B.V.D.

Program lpt1_output;

Uses Dos;

Var
addr:word;
data:byte;
e:integer;

Begin
addr:=MemW[$0040:$0008];
Val(ParamStr(1),data,e);
Port[addr]:=data;
End.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 10:42 ]

Verwijderd

dat 2e $ teken weghalen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gekke vraag hoor, maar hier kunnen wij toch niets mee? Dit is meer in de trant van: "Help, mijn auto doet het niet. Wat is er mis mee?"

In je vorige posts is al enkele malen gevraagd om de quickstart door te kijken en je post aan te passen volgens de quickstart. Hierbij is oa gevraagd om een duidelijke titel, met de taal in de naam. Dus:

[pascal] Je probleem duidelijk omschreven.

Verder is om [code][/code] rond je code te zetten, wat overzichtelijker aankomt.

Een ander punt is een duidelijke foutmelding en debugcode weer te geven. "Hij geeft een fout aan". tsja, wat voor fout? De meeste mensen hebben hier geen glazen bollen. :)

De mensen in Programming en Webscripting willen anderen graag helpen, maar het is hier niet de bedoeling dat we het werk voor anderen gaan oplossen. Dus: Wat heb je gedaan? Wat werkte er niet? Heb je gezocht op Google? Zo nee, waarom dan niet? Zo ja, wat heb je gevonden, wat werkte er niet aan?

Jij hebt een probleem met de code, niet wij. Dit betekent dus dat jij het meeste werk moet doen om het op te lossen. :)

En niet lullig bedoeld, maar lees eens een keertje Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002) door en maak een post conform dit stappenplan. Dit verduidelijkt ook voor de mensen die je zouden moeten helpen een hele hoop en scheelt jou een hele hoop onzinnige reacties.

Nog een andere tip: Je opent nu 4 min of meer gelijke topics, allemaal over hetzelfde probleem. Neem contact op met een moderator als je het niet eens bent met een slotje. Doe dit per e-mail; hij of zij kan je dan uitleggen wat er verandert moet worden aan je post, zodat hij wel duidelijk is. :)

[ Voor 33% gewijzigd door gorgi_19 op 02-03-2003 10:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
Ik heb eigenlijk niets meer toe te voegen aan de post van gorgi_19.
(Behalve dan misschien dat je eens goed naar de compiler-error moet kijken, en hem goed moet interpreteren.
Succes. ;)

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.