Wat is de beste netwerkkaart 10/100mbit PCI ??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-06 08:22
hoi bijons thuis draaien 3 computer met allemaal verchillende netwerkaarten ,
verbinding is van @home 3,6mbits kabel

nu is mijn vraag welke netwerkaart is het snelste en kan ik voor 3 computers aanschaffen om de snelste verbingen in het huis per computer eruit te halen ,

we werken trouwens met een 5poorts sitecom hub 10/100mbit hub

alvast bedankt groeten dave

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Had beter in de Network Troubleshooting gepast denk ik... alhoewel, heb je zelf eigenlijk al gezocht of dump je hier zo even je vraag neer?

[google=NIC review]
NIC = Network Interface Card

• Gipsy King
tuurlijk heb ik zelf al gezocht ,

heb gewoon een simpele vraag

wat de beste 10/100mbit kaart is waarmee ik de meeste snelheid eruit haal

groeten dave

Verwijderd

Dit maakt dus echt geen hond uit. Pas als je met een crosscable of een heel zware switch gaat werken haal je die snelheid. Met een HUB draai je geen full-duplex, en dus benut je die snelheid van een NIC niet eens.
Oftewel, lekker laten zitten die kaarten!

Edit: Deze is wel redelijk snel: Intel PRO/100 S Dual Port Server Adapter (PILA8472C3) € 212,- :z

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 10:33 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

gewoon een goedkoop realtek chipset kaartje van tussen de 10 en 20 pleuros is meer dan voldoende.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Ik gebruik zelf Realtek kaartjes,nooit problemen mee gehad,en ZEER goedkoop >:) Je hebt er 3 voor €18,- (zie Pricewatch).

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 13:04
Het maakt niet zo gek veel uit wat voor NIC's je in de computers doet. Ze zullen in ieder geval niet je internet verbinding vertragen.
De gewone standaard Realtek kaartjes zijn al goed genoeg, die dingen zijn 10/100 mbit dus en daar komt je internet verbinding lang niet aan.
Alleen voor het versturen van veel bestanden van computer naar computer kan je winst boeken door de Hub te vervangen voor een switch.
En zelfs dan hoef je geen gigantische verbeteringen te verwachten.

Ohhhh, en nog ff iets. Je kan beter niet groeten aan het einde van je posts, daar is men hier niet zo heel erg tevreden mee. ;)
Wij Tweakers groeten elkaar non-stop.

• Gipsy King
ok bedank dan jongens

er zitten nu overal een realtek 8139 c/d kaartjes in ,

ik dacht maybe al je er 3com's indoet dat ik dan snellere verbinding in het huis kreeg ,

maar goed ik ben maar een beginner met inet ,

bedankt !!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:03
Het beste wat je kan doen is Windows XP/2000 overal installeren in plaats van Windows9x/ME, dat geeft VEEL meer extra snelheid dan n 3com/Intel in plaats van n Realtek.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:15
In pricipe zijn alle kaarten even snel (anders zouden eht geen 10/100Mbit kaarten zijn). Het verschil tussen duurdere kaarten (3com, intel) en goedkope kaarten (realtek) is dat de duurdere hun gegevens zelfstandig verwerken en je systeem verder niet belasten. De goedkope kaarten doen dat niet en gebruiken de recources van je pc, waardoor je pc een ietsiepietsie trager is... maar dat trager mer je pas als je met enorme snelheden grote hoeveelheden dataverkeer verplaatst.

Kortom: alle kaarten even goed voor normaal huis, tuin en keukengebruik :)

• Gipsy King
iedreen draait al xp , 2x amd 2200+ , en ik amd 1700+ @ 3100+ (wc cooled)

dus dat moet geen problems wezen

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Tja, het kabelmodem van @home heeft maar een ethernetpoort met een snelheid van slechts 10 Mb. Dus heb je feitelijk al ruim voldoende aan een heel simpel neywerkkaartje.
Ik zou zelf gaan voor 3com, deze blijft het ook goed doen in fabrieken en heefy weinig last van interferentie...

Dus de ethernetpoort is slechts 100 Mbps. Is je switch autosense kun je zowel 10 als 100 Mbps nics er aan hangen anders 10. Heb je een hub is 10 voldoende.

Enne dat serverkaartje van 200 Euro heb je echt niet nodig, al helemaal niet een een soho omgeving...

We have just one world, but we live in different ones...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gipsy King schreef op 02 March 2003 @ 10:47:
iedreen draait al xp , 2x amd 2200+ , en ik amd 1700+ @ 3100+ (wc cooled)

dus dat moet geen problems wezen
Nee niet die XP, maar Windows XP of Windows 2000 :) :D :+

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Hoi,

Ik ben een groot voorstander van de netwerkkaarten van 3com.
Zelf hebben al mijn Computers de 3com 3c905b-tx 10/100 netwerkkaart.
Moet zeggen dat dit gewoon lekkere kaarten zijn en 9 van de 10 keer worden ze geheel automatisch door Windows Herkend en geinstalleerd.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 15:15
brombeer schreef op 02 maart 2003 @ 10:54:
Moet zeggen dat dit gewoon lekkere kaarten zijn en 9 van de 10 keer worden ze geheel automatisch door Windows Herkend en geinstalleerd.
Realtek-kaarten worden ook zonder problemen herkent door windows...

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-07 15:32
Die 3com zijn echt hele goeie kaartjes, behalve in mijn systeem. Ik heb 2 verschillende 3com905c-tx-m (ofzo) kaartje in mijn systeem gehad en steeds maar corrupte bestanden, snelheid was goed (tot 11.5MB/sec!!), ping was goed alles goed behalve die corrupte files. (ook verschillende drivers geprobeerd) Heb nu een goedkoop safeway kaartje en die doet het wel helemaal goed. 3Com is dus niet altijd goed... (in andere systemen doen ze het wel goed...)

[ Voor 6% gewijzigd door Fidai op 02-03-2003 11:02 ]

• FatalError
Ik heb zelf ook al genoeg problemen met 3com 90x kaarten gehad dat ik ze liever kwijt dan rijk ben, maar de 996 kaarten zijn echt wel prima :) De 990 heb ik geen ervaring mee.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-06 22:27

MVC

Yup Realtek niet te duur en werken altijd zonder probs :)

• Fidai
Het enige nadeel, en waarom ik dus nogsteeds een 3com netwerkkaartje naast die safeway (met realtek chipset) erin heb zitten is omdat linux veel beter met die kaartjes om kan gaan, die safeway doet het nog steeds niet onder linux :(

ps. die 3com 996 zijn ook niet duur: 3Com 3C996B-T EtherLink Server 10/100/1000 PCI-X 99 161.00 :P (161 Euro dus)

[ Voor 21% gewijzigd door Fidai op 02-03-2003 11:07 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Laat ik het zo zeggen: die 3.6mbits kabel wordt echt niet sneller door snellere 10/100 kaarten te gebruiken. Het is nou eenmaal het verhaal van de zwakste schakel. En dat is de 3.6mbit. Sneller dan dat zal je data nooit het huis inkomen. Wat betreft de onderlinge snelheid tussen de PC's in je LAN: met A-merk kaarten zoals 3COM en Intel zal het ongetwijfeld iets lekkerder en soepeler lopen, maar je praat echt over marginale verschillen, die je in de praktijk nauwelijks zal merken. Wat je wel zou kunnen doen is je HUB vervangen door een switch met full-duplex support, dan kunnen de pc's onderling op 100Mbit FD lullen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FatalError
Dat is raar.. alle Realteks die ik in linux heb geprobeerd werkten daaronder ook prima. Je gebruikt wel de 8139too driver?

• Fidai
FatalError schreef op 02 March 2003 @ 11:07:
Dat is raar.. alle Realteks die ik in linux heb geprobeerd werkten daaronder ook prima. Je gebruikt wel de 8139too driver?
Tsja tis niet echt een realtek kaartje maar een safeway, in de nieuwste kernel zitten eindelijk drivers en ik dacht dat ie het zou gaan doen maar hij doet het nog steeds niet, maargoed ik gebruik die 3com wel :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oftewel, het maakt niks uit ;) "Vroeger" heb ik een voorkeur gehad voor 3Com, om de simpele reden dat die Realtek kaartjes af en toe ontzettend vreemd deden. Tegenwoordig gaat het gewoon altijd goed en hoewel ik menig netwerkkaart versleten heb is daar geen merk voor aan te wijzen ;)

Gewoon lekker Realteks nemen tenzij je sloten met geld hebt ;)
Maar zoals JSS al zegt, geef je geld liever uit aan een switch. Je koopt voor een euro of 50 al 10/100 mbit switches kopen (het grote voordeel van switches is ook, een switch werkt of werkt niet, merk boeit geen drol ;)) en dat is iets dat je WEL echt merkt in je netwerk.

Verwijderd

Nulnulnix schreef op 02 March 2003 @ 10:48:
Ik zou zelf gaan voor 3com, deze blijft het ook goed doen in fabrieken en heefy weinig last van interferentie...
Blijft het goed doen in fabrieken :? :D
Dus de ethernetpoort is slechts 100 Mbps. Is je switch autosense kun je zowel 10 als 100 Mbps nics er aan hangen anders 10. Heb je een hub is 10 voldoende.
Weet je wel waar je het over hebt? Autosense heeft niets met 10 of 100MBit te maken, alleen maar dat ie in oveleg met je NIC een snelheid kiest. Een 10/100 Switch kan altijd 10 en 100 MBit tegelijk aan, daar is het nou juist een switch voor. Door geen segmenten te vormen, maar directe verbindingen tussen poorten te maken (switching) kan ie alle snelheden over alle poorten aan.
Enne dat serverkaartje van 200 Euro heb je echt niet nodig, al helemaal niet een een soho omgeving...
In een soho omgeving niet, maar de TS vraagt om de snelste 10/100 MBit kaart, zodoende :)

Ik raad inderdaad aan om een Switch aan te schaffen, en lekker bij je Realtek kaartjes te blijven. Eenmaal een Switch, en je wilt nooit meer terug ;)

Edit:
IceStorm schreef op 02 March 2003 @ 11:50:
[..] (het grote voordeel van switches is ook, een switch werkt of werkt niet, merk boeit geen drol ;)) [..]
Nou ja, dit is wel erg kort door de bocht :P Bij een kleine Switch die weinig data te verwerken krijgt klopt dit (ik heb zelf ook 2 8-poorts Edimax Switches staan), maar zodra je grotere netwerken gaat opzetten, met veel dataverkeer (e.g. LAN-Party) gaat het merk zeker wel uitmaken. Dit vooral omdat die een hogere forwarding rate en backplane snelheid hebben..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 12:04 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 12:00:
Nou ja, dit is wel erg kort door de bocht :P Bij een kleine Switch die weinig data te verwerken krijgt klopt dit (ik heb zelf ook 2 8-poorts Edimax Switches staan), maar zodra je grotere netwerken gaat opzetten, met veel dataverkeer (e.g. LAN-Party) gaat het merk zeker wel uitmaken. Dit vooral omdat die een hogere forwarding rate en backplane snelheid hebben..

Ja ok sorry, het is wat kort door de bocht ;) Ik bedoel dat het voor een gewoon thuisnetwerk geen drol uitmaakt. Zodra je netwerken gaat maken van een pc of 8+ dan maakt het wel uit (zeker als je meerdere switches gaat gebruiken etc).

Ik kan me iig nog een Anandtech test herinneren waarin 20+ switches werden getest die qua prijs tussen de 40 en de 1200 dollar lagen ofzo en het verschil in prestatie was volgens mij max 1% en dan nog niet eens tussen de duurste en de goedkoopste ;).

Verwijderd

IceStorm schreef op 02 maart 2003 @ 12:38:

[...]

Ja ok sorry, het is wat kort door de bocht ;) Ik bedoel dat het voor een gewoon thuisnetwerk geen drol uitmaakt. Zodra je netwerken gaat maken van een pc of 8+ dan maakt het wel uit (zeker als je meerdere switches gaat gebruiken etc).

Ik kan me iig nog een Anandtech test herinneren waarin 20+ switches werden getest die qua prijs tussen de 40 en de 1200 dollar lagen ofzo en het verschil in prestatie was volgens mij max 1% en dan nog niet eens tussen de duurste en de goedkoopste ;).
Ik snap wat je bedoelt ja, in dit geval is je redenering correct :) :>

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Beetje zelf zoeken aub...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.