Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] FiXeL's case - Bigger, Better, Bolder, Finished!!

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ik heb ff getwijfeld of ik em nog een keer moet posten, magoed.. ze is af, dus ik wil het graag met jullie delen :)

nog ff een pic als opfrissertje..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/DSC01680.jpg

dit is nu de case in huidige staat, er is veel aan veranderd t.o.v. het vorige topic...

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/DSC01664.jpg

ik heb hier en daar er nu wat alu tranenplaat in te zitten... 3mm dik :)
(hey, ik zag het liggen op me werk, en kon het niet laten het in me case te modden :P )

en... mijn baybus is eindelijk af, dankzij Spacy en Pixxa!!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/DSC01908.jpg

als je nog meer pics bekijken wilt vant dit project: (wat ook zeker de moeite waard is) http://fixel.webhop.net :)
en nu is het tijd om aan een nieuwe mod te beginnen... >:) mijn fileserver... maar dat wordt nog wel gepost t.z.t.... :P

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

ziet er zkr wel kwijl uit :9~

hot chick :)
zeer netjes gedaan, ook je naam in dat plexiglas gefreesd is ook wel grappig

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik vondt de versie hiervoor al mooi,

maar met die baybus zo is ie tog wel vetter, wou dat ik zo met ene paintbrush overweg kon, (hebben er wel ergens 1)

wat ik alleen jammer vindt is dat je DVD speler zwart is!

[ Voor 17% gewijzigd door Valkyre op 02-03-2003 02:17 ]

iRacing Profiel

• FiXeL
Gohan-san schreef op 02 March 2003 @ 02:17:
ik vondt de versie hiervoor al mooi,

maar met die baybus zo is ie tog wel vetter, wou dat ik zo met ene paintbrush overweg kon, (hebben er wel ergens 1)

wat ik alleen jammer vindt is dat je DVD speler zwart is!
erm.... da's mn cd fikker... die had ik gekocht omdat ie cheap was, ondanks dat ie een zwart frontje heeft.. die wordt nog vervangen voor een dvd-brander, maar dan moeten de prijzen nog wat zakken :)

Mn 3D printer blogje..

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Valkyre

Kitesurf FTW!

FiXeL schreef op 02 March 2003 @ 02:23:
[...]

erm.... da's mn cd fikker... die had ik gekocht omdat ie cheap was, ondanks dat ie een zwart frontje heeft.. die wordt nog vervangen voor een dvd-brander, maar dan moeten de prijzen nog wat zakken :)
okee, met een btj geluk worden die dingen inderdaar goedkoper :D

offtopic:
mijn pa wil er ook 1 hij betaalt hem dan ook :D

[ Voor 7% gewijzigd door Valkyre op 02-03-2003 02:26 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

tja die traanplaat doet het altijd goed.. ook maandag eens kijken op het werk of ze zo iets overhebben...

Verwijderd

Echt vet gedaan, vooral al die draden achter je baybus zien er vet uit. En de traanplaat is voor zover ik kan zien ook mooi afgewerkt, en het ziet er vet uit. :)

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Is dat echt treaanplaat of van dat vinyl-achtige zeil.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 12:57
Halo_Master schreef op 02 maart 2003 @ 11:56:
Is dat echt treaanplaat of van dat vinyl-achtige zeil.
Lees zijn post. 3 mm plaat.

Verwijderd

ziet er nice uit, maar hoe heb je dat plexi plaatje vast gemaakt? (baybus)
ik heb er hier ook 1 liggen maar weet niet hoe ik hem nou vast ga maken ,lijmen vind ik een beetje sonde maar als het niet anders kan :)

Verwijderd

Vorige versie was vet, nu is ze vetter ;)

Je maakt me jaloers op jouw window :9~

Verwijderd

Fixel, zou het mogelijk zijn wat meer pics te laten zien van die baybus.
Ik ben zelf namelijk ook met zo'n zelfde idee bezig, alleen weet ik nog niet hoe ik hem vast moet maken in de kast.
Ik heb iig dezelfde ophanging als jij hebt

edit:
Oh w8, kheb de foto's al gevonden op je website
Alleen dan nog even de vraag waar je dat frame vandaan hebt

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 13:46 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57
het lijkt op een gesloopte cdrom drive

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Sine schreef op 02 March 2003 @ 14:06:
het lijkt op een gesloopte cdrom drive
ow dan zie ik het toch goed :) , heb er hier 2 liggen :P

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gaaf baybusje, zo met dat doorzichtige plexiglas, wel netjes afwerken moet je het dan, niet zoals met een normale baybus effe draadjes soldere en klaar.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik ben ook bezig emt zo'n soort zeikap, ik zal binnenkort de resultaten posten.

verder ziet het er heel erg netjes uit alleen jammer van die cd writer.

• FiXeL
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 12:48:
Fixel, zou het mogelijk zijn wat meer pics te laten zien van die baybus.
Ik ben zelf namelijk ook met zo'n zelfde idee bezig, alleen weet ik nog niet hoe ik hem vast moet maken in de kast.
Ik heb iig dezelfde ophanging als jij hebt

edit:
Oh w8, kheb de foto's al gevonden op je website
Alleen dan nog even de vraag waar je dat frame vandaan hebt
geloof het of niet, maar ik heb het gelijmd :) je ziet daarom er wel wat van, maar omdat de lijm transparant is valt dat reuze mee. ik heb Uhu Power transparante lijm gebruikt. aan beide zijden (waar de chieftec beugels zitten) heb ik een "las" gemaakt, en bovenop (onder in foto)
het frame is van een oude cdrom speler. het plaatje plexi is op mn werk gemaakt op een freesmachine. zo heb je alle gaten precies op de juiste positie :) de tekst zit aan de binnenkant, net als de blinde gaten voor de leds.

ow, en niet lachen om die printplaat, ik had geen ets apparatuur, maar wel een dremel 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/u.haarsma/Casemodding/Gally/DSC01889.jpg

functie schakelaars van boven naar beneden:

1- caseverlichting - blauwe ccfl in case aan/uit of blauwe en rode ccfl aan

2- tekstverlichting - blauwe ccfl achter tekst aan/uit of blauwe en rode ccfl aan

3 - verlichting grill voorin, en fangrill verlichting van de voeding aan/uit

4 - 1e ledfan -aan12v -uit -aan 7v

5 - 2e ledfan -aan12v -uit -aan 7v

6 - 3e fan (vooronder in case) -aan12v -uit -aan 7v

7 - leds van baybus aan, uit, of gedimd (zijn die weerstanden + potmetertje op pcb voor)

[ Voor 7% gewijzigd door FiXeL op 02-03-2003 15:35 ]

Mn 3D printer blogje..

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:47

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

OK, zeer netjes, alleen ff een vraagje over je bay-bus/fan-bus, en dan vooral je nick erin.

Je zegt dat je het gefreesd hebt op je werk, maar heb je dan eerst de letters in spiegelbeeld uitgeprint oid?

Mijn eerste poging (die volgens mij een van de eerste was) heb ik met de dremel gedaan.
Maar hoe ben jij te werk gegaan? :?

edit:
pics zwerven hier wel ergens rond

[ Voor 8% gewijzigd door Thunderman_303 op 02-03-2003 15:54 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Thunderman_303 schreef op 02 March 2003 @ 15:52:
OK, zeer netjes, alleen ff een vraagje over je bay-bus/fan-bus, en dan vooral je nick erin.

Je zegt dat je het gefreesd hebt op je werk, maar heb je dan eerst de letters in spiegelbeeld uitgeprint oid?

Mijn eerste poging (die volgens mij een van de eerste was) heb ik met de dremel gedaan.
Maar hoe ben jij te werk gegaan? :?

edit:
pics zwerven hier wel ergens rond
Waarschijnlijk zal het met een CNC freesbank gemaakt zijn.
Dan zet je gewoon in de computer wat je wilt hebben, en de machine maakt het voor je.

• FiXeL
err... cad cam :) thuis op mn pc uittekenen, dan progje maken voor machine, alles instellen en frezen maar! tis eigenlijk hetzelfde idee als met mn rechter zijpaneel, alleen ander materiaal. ow, en een tip: koelvloeistof gebruiken bij het frezen van plexi! dan wordt het spiegelglad :)

Mn 3D printer blogje..

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:47

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

FiXeL schreef op 02 maart 2003 @ 16:03:
err... cad cam :) thuis op mn pc uittekenen, dan progje maken voor machine, alles instellen en frezen maar! tis eigenlijk hetzelfde idee als met mn rechter zijpaneel, alleen ander materiaal. ow, en een tip: koelvloeistof gebruiken bij het frezen van plexi! dan wordt het spiegelglad :)
OK, dan weet ik dat het op mijn werk niet zal gaan lukken, ben namelijk met ook zoiets bezig, alleen hebben we geen CNC-freesbank, dus houdt het al snel op, dan maar ff proberen met een grafeer-apparaat :Y)
Nu eerst maar ff wachten op mijn nieuwe Lian-Li, hoop op deze week icm WC 8)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Verwijderd

Cad Cam, dat bedoelde ik ook eigenlijk.
Zal eens wat proberen te regelen op school (HTS Werktuigbouwkunde) om een frontje te freezen.

De pics (webcam pics, erg brak) van het frontje dat ik zelf met de hand gemaakt heb staan hier --> http://62.194.254.247/pics/Casemod/

't zijn nog nie zo duidelijke pics, omdat ik alleen ff snel aan wat lui wilde laten zien wat ik gemaakt had.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 16:08 ]

• FiXeL
Thunderman_303 schreef op 02 March 2003 @ 16:06:
[...]

OK, dan weet ik dat het op mijn werk niet zal gaan lukken, ben namelijk met ook zoiets bezig, alleen hebben we geen CNC-freesbank, dus houdt het al snel op, dan maar ff proberen met een grafeer-apparaat :Y)
Nu eerst maar ff wachten op mijn nieuwe Lian-Li, hoop op deze week icm WC 8)
och, dat moet ook prima werken hoor! als je zorgt dat je plexi niet te heet wordt, moet dat ook wel mooi glad worden. je zou wat water kunnen gebruiken. het mooist is als je een mensel gebruikt met een beetje olie erin, naaimachine olie alleen zou ook wel kunnen. wel even om denken dat je het niet met wasbenzine ofzo schoonmaakt!! gewoon een beetje afwasmiddel, warm water en met je vingers voorzichtig schoonmaken, das het beste.

Mn 3D printer blogje..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik loop ook al een tijdje met het idee om een cdd speler te slopen voor een behuizing.

Maar is dit niet gevaarlijk met het oog op de straling?

Ik heb hier namelijk een dooie 40x LiteOn speler die ik voor dit doel wilde gebruiken.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ey Fixel, kheb nog ff een vraagie aan jou.
Hoe dik is dat plexiglas dat jij voor je fanbus gebruikt hebt ?

Verwijderd

WOW! Is die 'meid' op je zijkant een sticker of is dat gepaint/gebrushed?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:50
alexandervisser schreef op 02 March 2003 @ 16:59:
Ik loop ook al een tijdje met het idee om een cdd speler te slopen voor een behuizing.

Maar is dit niet gevaarlijk met het oog op de straling?

Ik heb hier namelijk een dooie 40x LiteOn speler die ik voor dit doel wilde gebruiken.
straling :?
je moet wel al het interne eruit slopen dan :P
(molexconnector aansluiting zou ik laten zitten)

Verwijderd

_ferry_ schreef op 02 maart 2003 @ 14:23:
gaaf baybusje, zo met dat doorzichtige plexiglas, wel netjes afwerken moet je het dan, niet zoals met een normale baybus effe draadjes soldere en klaar.
Nee wat voor plexi wou je dan :+

• FiXeL
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 19:06:
Ey Fixel, kheb nog ff een vraagie aan jou.
Hoe dik is dat plexiglas dat jij voor je fanbus gebruikt hebt ?
ik geloof dat het 8mm dik is.. tis een stukje wat ik op mn werk had gevonden op de rommelzolder.
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:46:
WOW! Is die 'meid' op je zijkant een sticker of is dat gepaint/gebrushed?
\

die meid (Gally a.k.a. Alita) is erop geschilderd :7
maar in ieder geval vraag je nog, ik stoor me wel es aan opmerkingen als: hey, coole sticker! waar kan ik die halen? magoed, tis dus niet van een sticker te onderscheiden, en dat heeft ook wel weer iets O-)

Mn 3D printer blogje..

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
Ja, ze blijft om te smullen :9
Kom je ook wel eens op een LAN party?
Als ik ergens kom dan heb ik altijd in no-time een grote groep mensen die naar mijn computer gaan staren :)
Zou grappig zijn als we samen eens op dezelfde LAN komen :)
Weet je wel zeker dat ie 'Finished' is zoals je topic title? Ik ontdek zelf elke dag wel weer iets nieuws wat ik nog net eventjes iets mooier kan krijgen.
Volgende stap is bij mij wat airbrush werk.
Maar ga zo door! Er zijn teweinig mensen zoals jij en teveel pre-modded chieftec-sidewindow knakkers. ;)

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zeer gaaf gedaan (traanplaat is weer helemaal "in")
Alleen vind het jammer dat je al die draden troep achter je baybus ziet
(maar heeft toch ook wel weer wat :) )

Verwijderd

Dan is het zeer netjes geschilderd!! Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
Het is hoe dan ook een mooie case-mod :)

• FiXeL
Granny schreef op 14 March 2003 @ 21:42:
Ja, ze blijft om te smullen :9
Kom je ook wel eens op een LAN party?
Als ik ergens kom dan heb ik altijd in no-time een grote groep mensen die naar mijn computer gaan staren :)
Zou grappig zijn als we samen eens op dezelfde LAN komen :)
Weet je wel zeker dat ie 'Finished' is zoals je topic title? Ik ontdek zelf elke dag wel weer iets nieuws wat ik nog net eventjes iets mooier kan krijgen.
Volgende stap is bij mij wat airbrush werk.
Maar ga zo door! Er zijn teweinig mensen zoals jij en teveel pre-modded chieftec-sidewindow knakkers. ;)
zie mn sig.. ik ga naar the party van gameparty volgende maand :) als je ook gaat, moeten we ff wat afspreken zodat we naast elkaar kunnen zitten :D
en ja, ik heb wel weer een paar dingetjes die ik anders hebben wil, maar ik denk dat ik het zo maar laat. mn case heeft al teveel tijd en geld gekost.
An00bis schreef op 14 March 2003 @ 21:58:
Zeer gaaf gedaan (traanplaat is weer helemaal "in")
Alleen vind het jammer dat je al die draden troep achter je baybus ziet
(maar heeft toch ook wel weer wat :) )
yep, ik had het er net in te zitten, ik denken: wow, nu is ie echt l33t... en dan zie je dat iedereen ermee begint :( naja, ik kan mezelf troosten met het feit dat het echte tranenplaat is en geen folie :)
die dradenzooi was idd de bedoeling. als alle CCFL's branden in de case zie je wat licht achterin de baybus komen, en met de leds erbij geeft dat wel een mooi effect.
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 22:52:
Dan is het zeer netjes geschilderd!! Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
Het is hoe dan ook een mooie case-mod :)
is zelf gedaan, hier is de howto :)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

dat traanplaat.. [das toch dat "ijzeren ding" erin? :? ]
is dat ook een beetje geluidsisolerend?

Verwijderd

Ah bedankt voor de Howto :)
Elke keer als ik deze thread zie kijk is ff , maar het is wel onwijs mooi gemaakt zeg!
Met zo'n casemod hoef je je pc tenminste niet onder de tafel/bureau te zetten :D

• FiXeL
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:57:
dat traanplaat.. [das toch dat "ijzeren ding" erin? :? ]
is dat ook een beetje geluidsisolerend?
Tranenplaat is dat spul wat op de bodem en zijkanten binnenin mn case zit met die / \ / \ / \ / \ dingen erin gedrukt. en tis geen ijzer, maar aluminium :) geluidsdempend is het niet echt, maar daar ging het ook niet om. het zit erin om het saaie plaatwerk van de case wat weg te werken (en de boutjes waar ik mn wielen mee vast heb gezet)
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 12:55:
Ah bedankt voor de Howto :)
Elke keer als ik deze thread zie kijk is ff , maar het is wel onwijs mooi gemaakt zeg!
Met zo'n casemod hoef je je pc tenminste niet onder de tafel/bureau te zetten :D
no problem :)

... hij staat hier onder het buro... maar dat is omdat er een P1-100 mhz en nog een hoop rommel op mn buro staat...

Mn 3D printer blogje..

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-08 20:10
leuke site heb je ook gemaakt zeg! zeker het bekijken waard.
Je moet alleen mijn case ff updaten. Die jij hebt van mij is alweer een hele oude :)
Dit is de nieuwe:
De nieuwe Granny bak

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

• FiXeL
ok, zal ik zo snel mogelijk ff updaten :)

Mn 3D printer blogje..

Pagina: 1