Toon posts:

Dempingsdraden in beeld storend?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de FAQ over de beeldkanonnen (jaja) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een vlakke 22" monitor wil. Als ik het goed heb begrepen moet je voor een vlak scherm een Aperture Grill (Diamandtron of Trinitron ed) of Slotted Mask monitor hebben.
Nu zie ik dat de monitoren in de 22" maat allemaal van het type Aperture Grill zijn en dus in meer of mindere mate 2 horizontale dempingsdraden in beeld hebben.
Nu vraag ik me bij af welk merk/type 22" monitor dit als storend wordt ervaren en welke niet.
Verder kan ik niet echt up to date review over grote monitoren vinden.
Dus wie kan me helpen aan deze info!!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Mijn pa heeft een Iiyama 22" scherm , maar die 2 draden in het scherm zie je toch echt wel. Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het wel een mooi scherm. Btw ik hoop dat je dat scherm voor profi schermen gaat gebruiken , want voor inetten e.d. is ie IMO minder geschikt :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het scherm voor van alles en nog wat gebruiken thuis. De grootte van het scherm heeft vooral te maken met het feit dat mijn ogen niet al te best zijn. Dus vandaar.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 01:59:
Ik wil het scherm voor van alles en nog wat gebruiken thuis. De grootte van het scherm heeft vooral te maken met het feit dat mijn ogen niet al te best zijn. Dus vandaar.
Tja , dan zou ik toch echt geen 22" kopen hoor. Eerder een lagere resolutie , maar het is maar de vraag of jij dat zelf ook wil :) Maar als jij slechte(re) ogen hebt zul jij echt niets van die 2 draadjes gaan merken hoor :)

Raku

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

ik heb een iiyama vision masterpro 19" en die heeft ook 2 draden.

Je ziet ze alleen op lichte oppervlakten en ik heb er geen last van.

En zoals hierboven staat, je went er heel snel aan.
Geen probleem dus.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Ik zit hiero achter een 17" iiyama h704utc ofzo met zo'n sony black trinitron beelbuis , ook 2 draaglijnen zoals ik het gehoord heb.
In het begin stoort het een beetje maar na 1 week moet je moeite doen om ze te zien

Tip : koop nooit een iiyama monitor omdat je denkt dat de garantie of service goed is, want die is slechter dan wat dan ook. Mijn monitor is 1 keer kapot gegaan en het heeft 2x opsturen en 3maanden w88 gekost om hem te fiksen! :(

Als ie werkt is het wel een mooie monitor en de beeldkwaliteit is echt goed maar voor de service moet je het echt niet doen!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
Tja , dan zou ik toch echt geen 22" kopen hoor. Eerder een lagere resolutie , maar het is maar de vraag of jij dat zelf ook wil :) Maar als jij slechte(re) ogen hebt zul jij echt niets van die 2 draadjes gaan merken hoor :)
Ik ben nog niet blind hoor 8)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je ziet ze wel maar je merkt er niets van. Dat is zo ongeveer de beste manier om het te omschrijven.
Alleen als je met je neus op dat ding zit met een witte achtergrond zul je het zien. Ga je lage resoluties draaien met dus flink grote iconen / teksten e.d. dan zul je er nog veel minder last van hebben. Ga maar eens kijken in een winkel waar ze die buizen hebben staan.

By the way: als je toch die hoge resoluties / refreshrates niet nodig hebt zou ik eerder naar een 17 of 19" TFT gaan kijken als ik jou was...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op het werk Eizo's FlexScan L565 17" LCD maar die vind ik niet prettig om naar te kijken. Ik ben blij als ik thuis weer achter mijn CTR scherm zit! :)
Verder zijn LCD's niet lekker om mee te gamen en dat wil ik nogal eens doen. :*)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 02:40 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Deze vraag kwam al eerder aan de orde :) maar goed...

Voor me staat o.a. een IIyama Vision Master Pro500 21". Ik denk dat ik er vanaf oktober 1998 naar kijk dus ook naar die twee horizontale draden.... tenminste NU zie ik ze omdat ik er speciaal op let n.a.v. dit topic.

Kortom, je ziet ze alleen als je er bewust op gaat zitten letten. Normaliter zie je ze niet en wat je niet ziet ..... daar heb je geen last van.

ARME AOW’er

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze review kan je een aardig eind op weg helpen: http://www.tomshardware.com/display/20020805/index.html

En of jij een bepaald beeld wel of niet mooi/storend vind kan alleen jij bepalen. Dus is het een kwestie van die monitor in het echt bekijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.