Toon posts:

Zou mijn moederbord stuk zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb eerst een ti4200 van POV gehad, deze deed raar (vastlopen comp. bij opstarten spelletjes, vervormingen etc.) Nu geruild voor ti4200 van Asus... Heb nog steeds het zelfde probleem. Nu is mijn cpu er ooit uitgesprongen door oververhitting. Sinds dat moment heb ik deze problemen. met de 4mx440 heb ik trouwens nooit problemen. De foutmelding van xp zegt dat er iets mis is met het stuurproggie.

(Kheb schone install. meerdere stuurproggies/detonators, verlaging AGP, BIOSsettings op laag geprobeerd)

Zou mijn moederbord stuk zijn? Dat hij 'zwaardere' kaarten niet aan kan?

Config:
soltek mobo met 266a
xp
256 mb
xp2000
Asus V9280/TD

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja , probeer eens een lichtere kaart dan. Probeer zoveel mogelijk te testen. Dus ander mobo/videokaart/cpu etc etc. Dan vind je vanzelf waar het aan ligt.
Mocht dat niet voorhanden zijn , dan zou ik alle mogelijke fouten uitsluiten door biosupdates / driverupdates en std settings van bios te proberen. Ook eens alle kaarten behalve videokaart eruit halen en kijken of hij het dan wel doet...

Raku

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 01:46:
Kheb eerst een ti4200 van POV gehad, deze deed raar (vastlopen comp. bij opstarten spelletjes, vervormingen etc.) Nu geruild voor ti4200 van Asus... Heb nog steeds het zelfde probleem. Nu is mijn cpu er ooit uitgesprongen door oververhitting. Sinds dat moment heb ik deze problemen. met de 4mx440 heb ik trouwens nooit problemen. De foutmelding van xp zegt dat er iets mis is met het stuurproggie.

(Kheb schone install. meerdere stuurproggies/detonators, verlaging AGP, BIOSsettings op laag geprobeerd)

Zou mijn moederbord stuk zijn? Dat hij 'zwaardere' kaarten niet aan kan?

Config:
soltek mobo met 266a
xp
256 mb
xp2000
Asus V9280/TD
wat zijn je voedings waardes
probeer de nieuwste drivers eens
probeer een verse instalatie van je os eens

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
+5 = 4.81
-5 = -5.11
+12 = 11,96
-12 =11,95
verse install. os hielp niet.
Nieuwste drivers ook niet.
Oude 4mx440 geeft nooit problemen op zelfde mobo...
Het lijkt iets te maken te hebben met het gebruik van het geheugen. Omdat hij soms even het doet maar dan heel langszaam en met schokken...

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Oke , je zegt dat de cpu er ooit is uitgesprongen? Heb je toen wel iets aan de koeling gedaan? Kan zijn dat ie nu niet goed gekoeld word en daardoor vastloopt. Heb je verder wel koelpasta gebruikt ipv dat plakkertje onderaan de koeler? Ik heb het eens gepresteert om zo slechts een halve core te koelen door de koeler er verkeerd om op te zetten...

Raku