Toon posts:

[3ds max] boek voor zelfstudie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een aantal weken geleden begonnen met 3d max en heb een paar tutorials gedaan op verschillende websites. Ik heb het idee dat de tutorials die ik nu vind of steeds van hetzelfde zijn, of gewoon te vaag beschreven zijn (dat ze er vanuit gaan dat je basis kennis heb wat ik dan blijkbaar nog mis)
Nu heb ik besloten een boek te kopen maar ik kan niet zo makkelijk een keuze maken, uitgaande van dat ik niet helemaal vanaf het begin moet beginnen.

Ik heb al de search gebruikt maar die leverde me of al tamerlijk verouderde topics op, of topics over iets afwijkende vragen. Google leverde me van alles op maar niet hetgene wat ik wilde

Ik kwam tussen die oude topics wel adviezen tegen over 3ds max 5 bible, Inside 3ds max 4, 3ds max 5 Fundamentals. Ik heb besloten om die 3d max bible eens te downloaden en zag dat ze niet echt uitlegden aan de hand van zelf gemaakte modellen terwijl ik dat wel graag wil. Inside 3d max 4 zag er wel leuk uit gezien vanuit de online 82 pagina's die je kunt zien op amazon maar dit is voor versie 4 en dus aardig verouderd. 3ds max 5 fundamentals kon ik weinig informatie over vinden maar het feit dat dit boek veel minder pagina's bevat dat de andere boeken geeft me de indruk dat ze minder uitleggen dan de 2 eerder genoemde titels.

Mijn vraag dus: Welk boek zouden nou jullie aanraden, liefst uitleg aan de hand van zelf te maken ( en experimenteren :*) ) modellen en dus niet "alleen maar" voor gefabriceerde modellen. Natuurlijk moeten ze ook diep ingaan op textures zodat ik eindelijk ga snappen waar die miljoenen opties/maps voor dienen in de material editor en natuurlijk de nodige uitleg over lightning 8)

Hmm, zoveel eisen bestaan die boeken eigenlijk wel 8)7

owja hier een model die ik afgelopen week gemaakt heb maar dat is dan ook zo'n beetje alles wat ik kan...

http://members.chello.nl/w.jansen41/truck.jpg (90kb)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ga achter de computer vandaan, ga naar de stad en zoek daar een goede boekwinkel. Zoek de sectie met computer boeken en blader eens een paar boeken over MAX door. Je ziet vanzelf wel wat interessant is.
Over zelf gemaakte modellen: leer eerst de echte basis aan de hand van tutorials / boeken. Zodra je dat beheerst is het vrij simpel om een tutorial te doen waarin je het gebruikte model vervangt door een model van jezelf.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al aangedacht maar toen ik op bijvoorbeeld op de site van bruna keek zag ik alleen boeken voor max 3. daarbij komt dat ik het gevoel heb dat engelse boeken uitgebreider zijn dan nederlandse boeken (bij tips komen engelse boeken duidelijk beter over dan nederlandse boeken)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Hier in Eindhoven staan een stuk of 10 boeken over MAX gewoon in de schappen, voornamelijk in het Engels. Ook in Breda weet ik dat ze minstens 5 verschillende boeken op voorraad hebben.

Alles Max 4 en hoger. 4 en 5 ontlopen elkaar weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door GA!S op 02-03-2003 00:04 ]

de betaler vervuilt

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
de beste boeken zijn van 'Inside 3DS Max' - New Riders...

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45
GA!S schreef op 02 March 2003 @ 00:03:
Hier in Eindhoven staan een stuk of 10 boeken over MAX gewoon in de schappen, voornamelijk in het Engels. Ook in Breda weet ik dat ze minstens 5 verschillende boeken op voorraad hebben.

Alles Max 4 en hoger. 4 en 5 ontlopen elkaar weinig.
Mag ik vragen welke winkel dat dan was in Eindhoven? Van Piere misschien ofzo? Ben er niet echt naar opzoek gegaan, maar als je er toch toevallig bent, kan je net zo goed even rondsnuffelen, niet? :)

In de bijenkorf (einhoven) heb ik niks kunnen vinden, evenmin in die boekenzaak (hoe heet ie nou, degene op de hoek :P ).

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Topicstarter
eindhoven is een heel eind fietsen hier vandaan hoor :)

Welk soort winkel was dat want hier in de buurt hebben we alleen maar zaken als bruna.

over inside 3ds max: ik heb op amazon.com een aantal reviews gelezen en daar kwam het boek niet echt positief uit de bus, de meeste mensen verdwalen er in en vinden dat het meer voor de gevordeden/professionals is.

http://www.amazon.com/exe...e&s=books#product-details

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

inquestos schreef op 02 March 2003 @ 02:23:
[...]

Mag ik vragen welke winkel dat dan was in Eindhoven? Van Piere misschien ofzo?
Van Piere in de Heuvel ja. Ook de van Piere op de TU heeft een stuk of wat max boeken standaard in het assortiment.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 11:30:
eindhoven is een heel eind fietsen hier vandaan hoor :)

Welk soort winkel was dat want hier in de buurt hebben we alleen maar zaken als bruna.

over inside 3ds max: ik heb op amazon.com een aantal reviews gelezen en daar kwam het boek niet echt positief uit de bus, de meeste mensen verdwalen er in en vinden dat het meer voor de gevordeden/professionals is.

Ik heb hier ook inside max 4 van new riders liggen en ik vind het een superboek

ps: het staat op de achtercover dat het voor gevorderden is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik heb hier de digitale versie 3ds max 4 bible. Als ik die in grote lijnen door lees dan zal het met inside max 4 wel lukken denk je?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
als je Max Bible een beetje kent dan zal het met Inside zeker wel lukken ja :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1