Ik probeerde de athlon t-bird van een vriend van mij over te klokken op 1000 mhz. Echter liep die vast na een aantal minuten. Weet iemand hoe dit is op te lossen? Ik heb geprobeerd over te klokken door de bussnelheid op te voeren. Alvast bedankt
Je moet ook niet de bussnelheid opkrikken. De EV6 bus kan daar heel slecht tegen. Je moet ff potloodstreepjes tekenen en dan de multiplier omhoog knallen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
wil er iemand even vertellen waar die streepjes moeten komen want dat weet ik ook niet
Spelfouten voorbehouden.
"Life is like a video game with no chance to win" - ATR
Verwijderd
Ik heb hier een Athlon 700mhz .
als ik de bussnelheid een beetje vehoog dan kan ik er nog 770mhz uithalen met een processor temperatuur van 38 graden.
Maar wil ik hem nog een stapje hoger zetten naar 805mhz dan wil geen enkele OS meer opstarten(houd er gewoon mee op).
Nu zie ik net een tekening met die potloden streepjes, die wil ik er wel op maken maar dan zeg jij dan moet je je mulitplier (ofzoiets) omhoog zetten, waar en hoe doe je dat ?
ps. ik ben nieuw met overklokken dus weet er weinig van
Groetjes Dennis
als ik de bussnelheid een beetje vehoog dan kan ik er nog 770mhz uithalen met een processor temperatuur van 38 graden.
Maar wil ik hem nog een stapje hoger zetten naar 805mhz dan wil geen enkele OS meer opstarten(houd er gewoon mee op).
Nu zie ik net een tekening met die potloden streepjes, die wil ik er wel op maken maar dan zeg jij dan moet je je mulitplier (ofzoiets) omhoog zetten, waar en hoe doe je dat ?
ps. ik ben nieuw met overklokken dus weet er weinig van
Groetjes Dennis
heb je een athlon of een athlon thunderbird? enne... wat voor mobo? zonder details komen we niet ver he
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Verwijderd
Ik heb hiero een K7 700 met 700 core, dus een Athlon classic. Deze krijg ik dus op 10x100
. Voor maximale performance kun je je EV6 bus tot 108/110 Mhz zetten, dit + 133 geeft iets van 150@! Mhz geheugen, en das lekker meegenomen.
AMD 900 thunderbird met een A7V MOBO
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Het is een gewone Athlon 700mhz,k7 700 geloof ik.
En als moederbord heb ik een GA-71XE (AMD 751/756 chipset)
Ik heb het boekje erbij en ik wil deze optimaal overklokken.
ik heb 3 koelers op me processor dus met de temperatuur hoef ik me geen zorgen te maken, wil/kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen ?
Dennis
En als moederbord heb ik een GA-71XE (AMD 751/756 chipset)
Ik heb het boekje erbij en ik wil deze optimaal overklokken.
ik heb 3 koelers op me processor dus met de temperatuur hoef ik me geen zorgen te maken, wil/kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen ?
Dennis
de fbs op 200 HZ zetten en de multi op 10X
nee hooer geintje
nee hooer geintje
Spelfouten voorbehouden.
het ophogen van de vcore kan ik inderdaad nog een keer proberen, maar op hoeveel moet ik hem dan zetten zonder dat ik hem in de prak laat lopen?
Verwijderd
Kijk uit met hogere Vcore dan 1,8V, boven deze spanning begint het gevaarlijk te worden.
Btw. je bedoeld 200MHz ipv 200Hz...
Btw. je bedoeld 200MHz ipv 200Hz...
dat weet je niet he...
gewoon in zo klein mogelijke stapjes verhogen tot ie stabiel is...
gewoon in zo klein mogelijke stapjes verhogen tot ie stabiel is...
hoe kan je zien dat hij stabiel loopt?
is daar een proggie voor ofzo:?
is daar een proggie voor ofzo:?
Spelfouten voorbehouden.
haha, nee...
stabiel is ie als ie niet vastloopt, bij booten, onder windoos, tijdens het gamen enzo...
stabiel is ie als ie niet vastloopt, bij booten, onder windoos, tijdens het gamen enzo...
Verwijderd
Zeg Raptile, dat MERK je toch als 'ie niet stabiel loopt! Niet stabiel = vastlopen
Verhoog na het instellen van je multiplier je FSB per stapje (meestal 1 of 2 MHz) totdat 'ie een keer vastloopt en dan weet je dat je hem een stapje terug moet zetten...
Verhoog na het instellen van je multiplier je FSB per stapje (meestal 1 of 2 MHz) totdat 'ie een keer vastloopt en dan weet je dat je hem een stapje terug moet zetten...
AHH hehe
sorry hoor ik dacht dat jullie daar wat op hadden gevonden ofzo
shit heej die problemen heb ik nog nooit gehad toch maar ff verder experimenteren
maar eerst goede koeling
sorry hoor ik dacht dat jullie daar wat op hadden gevonden ofzo
shit heej die problemen heb ik nog nooit gehad toch maar ff verder experimenteren
maar eerst goede koeling
Spelfouten voorbehouden.
Verwijderd
Hoe verhoog je je core ?
die van mij staat nu op 1.623 geloof ik
moet dat in de bios of met jumper settings?
die van mij staat nu op 1.623 geloof ik
moet dat in de bios of met jumper settings?
kan beide dat hangt er vanaf hoe je je mobo hebt afgesteld.
hoe kan je klokken met de bios?
wat zijn de settings daarvoor en moet je daar je Athlon voor hebben unlocked???
hoe kan je klokken met de bios?
wat zijn de settings daarvoor en moet je daar je Athlon voor hebben unlocked???
Spelfouten voorbehouden.
Pagina: 1