[XP] Eenmaal op 't bureaublad duurt het eeuwen

Pagina: 1
Acties:

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb XP draaien op een AMD Athlon XP 1800+, 256 Mb geheugen, GeForce 4 Ti4200 AGP8x, 7200 RPM u133 80 Gb hdd, op een GA-7VRXP moederbord.

Mijn XP start normaal op, kan m'n naam intypen e.d, maar als ik op het bureaublad zit (de pictogrammen zijn er al) is ie nog bezig m'n muisprogramma, msn aan 't laden, plus wat voor m'n isdn-kaart en m'n clone-cd tray.

De startbalk doet 't ook gewoon. Wil ik op internet, duurt het eeuwen voordat ik verbinding kan maken. Ook explorer start ie niet verder op. Pas als alles er staat, gaat ie door, terwijl eigenlijk alles 't doet. Het opstarten van die kleine programmaatjes duurt echt meer dan 60 seconden, terwijl het er maar 4 zijn.

Waar ligt dit aan?

Verwijderd

Misschien raadzaam om je HD een keer te formatteren :)
Maar kijk eerst even in je tasklist om te zien welke programma's actief zijn en hoeveel rekenkracht ze in beslag nemen. Zit er een overbodige bij verwijder deze dan in msconfig B)

• YouKnow
  • Niet online
De harddisc is net nieuw, dus dat lijkt me niet nodig :)

De meeste rekenkracht nemen de niet-actieve-systeemprocessen in beslag zie ik.... Ik heb geen koetje ofzo draaien. Hoe komt die? Kan ik dit proces beëindigen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik dit proces beëindigen?
Dat is geen proces, dat zijn de 'niet actieve systeemprocessen', ofwel.... idletime!

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Kijk eens in de registry bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Daar staan programma's die automatisch opstarten. (Net als onder startup in het startmenu). Haal weg wat je niet nodig hebt!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:27

MBV

Is Vergeten misschien vergeten dat dit ook in msconfig staat? dat werkt iets gebruiksvriendelijker :) En alles wat daarin staat komt ook in je tasklist te staan onder XP.

Kan je niet zien tijdens het opstarten wat de Harddisk (kolommetje disk-i/o aanzetten) en CPU tijd gebruikt, en dat uitschakelen?

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat je geen vast IP adres hebt, na het opstarten wacht hij hierop. Vul een IP nr in en dan zal hj sneller moeten opstarten.
suc6

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

probeer bootvis eens (zie WOS FAQ)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb al een boel uitgezet daar, vandaar dat ik maar 4 programaatjes opstart. Ik zal nog ff wat proberen met jullie tips, laat 't snel weten....

Verwijderd

Heb je toevallig kazaa lite draaien?
zo ja en je hebt KLcheater draaien dan moet je de de cheater ff dicht miepen die vertraagd het systeem ook enorm heb ik zelf hier ook last van gehad.

• Extrada
  • Laatst online: 23-03-2024
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 23:28:
Ik denk dat het probleem is dat je geen vast IP adres hebt, na het opstarten wacht hij hierop. Vul een IP nr in en dan zal hj sneller moeten opstarten.
suc6
Precies dat denk ik ook , ik had het namelijk ook .
Alleen zit ik achter een router en ik weet niet of dat hier het geval is.

Dit probleem had je ook met win98 alleen toen wachtte windows halvewege op een ip-adres. Windows XP doet dat dus als je de machine al redelijk kan gebruiken.
En normaal gesproken duurt dat niet zo heel lang , maar sommige routers of providers zijn denk ik niet zo snel met het verstrekken van een ip-adres.

• mjszwo
  • Niet online
je zou bij Google even kunnen zoeken op "Bootvis". Is een tooltje van MS die het booten sneller maakt (bij mij tenminste wel)

edit:
http://download.microsoft...XP/EN-US/BootVis-Tool.exe

[ Voor 31% gewijzigd door mjszwo op 02-03-2003 19:36 ]

Pagina: 1