Toon posts:

MSI Board starten zonder VGA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI 694D Dual Board met 2 x P3 866 MHz erop in een 1U server.
Op dit board zit geen video of lan onboard.

In een 1U kast (4 cm hoog) kun je met een riser kaartje 1 PCI kaart horizontaal neerleggen. Normaal gebruik ik altijd Asus boarden, dan installeer je de webserver en als hij klaar is, trek je de AGP kaart eruit en benader je em remote. Asus boot gewoon zonder VGA kaart. De netwerkkaart leg je dus plat neer zeg maar.

Nu heb ik dit board geinstalleerd met FreeBSD, Netwerrkaart in de Riser, ik trek de AGP eruit, start em op.... piep piep piep piep... Gekeken op de MSI Site,
Probleem: Video kaart ontbreekt
Oplossing: plaats video kaart.

Als ik dat nou niet wil?

Ik dacht zet ik em op boot from PCI VGA first in de bios, wil ook niet helpen.

Iemand truucjes?

Greetz
Desmond

Verwijderd

vroeger had je wel eens dat je t in de bios kon instellen van wel of geen video kaart :| maar k tegenwoordig zie ik het nergens meer

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
ergens een low profile videokaartje op de kop tikken?

Verwijderd

Als je het in het bios niet kan uitzetten lijkt me dat het helemaal niet kan met zo'n bordje

Verwijderd

Topicstarter
in de bios kun je het niet wijzigen die heb ik al helemaal doorzocht ...
low profile ... ja lager dan 4 cm is er den k ik niet ..

Is er misschien een NIC/VGA PCI kaart? iemand ooit van gehoord :D ?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

kun je niet nog een lage pci-kaart ergens bijplaatsen? ik heb het net ook even op mijn oude msi bord geprobeerd en ik krijg ook geen post zonder vga kaart. Bij mijn asus daarentegen piept hij even en boot hij vervolgens gewoon verder.

arg ff vergeten op F5 te drukken het staat er allemaal al.

edit 2: Net ook even bij mijn MSI K7 turbo gebrobeerd en het lukt wel 8)7 . Ik vermoed dat het de bios is. Waarop staat bij jou de bios instelling waar je kan kiezen uit: halt on all errors/halt on all errors but keybord/halt on no errors ? Ik denk dat het daar aan ligt namelijk. Zal zo eens kijken.

[ Voor 101% gewijzigd door BalusC op 01-03-2003 23:16 . Reden: ;) ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat onze webservers maar 1U hoog zijn en de meeste 3COm LAN onboard hebben stoppen wij altijd PCI VGA kaartjes in de Riser. Is er geen lan onboard, dan gaat de netwerkkaart in de riser, dan maar geen Video ;)

http://www.ibase-i.com.tw/mpci.htm#1

Ze zijn er dus wel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou een AGP terminator bestaan ? :)

Verwijderd

Topicstarter
gevonden ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 23:31 . Reden: edit knoppie ]

Verwijderd

psst ken je dit knoppie:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Wel handig die combokaartjes, maar hoe sluit je MicroPCI aan op normale PCI (of is dit een hele n00b vraag)?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk de kaart in je pci slot en dan met een kabeltje naar je pci kaart sleuf aan de achterkant van de server zoals met USB2, SPDIF of extra seriele poorten...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Ik zit eff in de bios te bladeren :), maar er staat een optie er tussen in intdisplay : onboard

zou die misschien helpen :?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Probeer het zou ik zeggen, baadt het niet dan schaadt het niet.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Micro PCI is een speciaal slot. Het zit vaak in notebooks. Maar ik zeg em laatst ook op een vrij nieuw board. Ff zoeken...oh kijk hier is het:
nieuws: MSI E7205 Master-L moederbordreview

Het is dat witte slotje achter de pci.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
precies, onboard staat er alleen bij als het ook onboard vga heeft, en dat MicroPCI slotje heeft hij niet... Ik weet het al, ik ga wel een 2U kastje halen ;) Thx iig!
Pagina: 1