Toon posts:

Tvout verder goed beeld, alleen met sommige divx zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net een divx-film kijken op mijn projector, via de tv-out, alleen doet hij af en toe een beetje raar.

Want bij sommige films heb ik perfect beeld (wat wil je ook met m'n radeon 9700pro :P ) , maar bij andere divxfilms blijft het beeld gewoon zwart. Op de monitor zie ik het beeld dan WEL lopen. Dus die films zijn niet kapot ofzo.
Ik snap er nix van. Heb al vele instellingen veranderd maar nix helpt.
Dacht eerst ook dat het misschien aan projector lag, maar als ik de tv-out op pc aansluit doet ie hetzelfde als bij de projector
Ik hoop dat iemand dit dan ook bekend voorkomt en mij met dit probleem kan helpen. In ieder geval bedankt voor reacties

Verwijderd

? je gebruikt toch niet de analoge interlaced tv-out om een PS projector aan te sturen?

Het kan zijn dat de pc geen zin heeft om tegelijkertijd de film te draaien op het pc scherm en het 2e apparaat. Mijn laptop heeft daar ook last van (ati radeon 7500)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het rare is: bij sommige films wel beeld en bij sommige weer niet. Dus aansluiting is wel goed. Het is denk ik gewoon iets met de software, maar wat?.....

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Kan met je overlay instellingen te maken hebben. Kijk eens hier: De grote tv-out FAQ

en wat Walter PPK ook al zegt, sluit alsjeblieft je projector via je VGA uitgang aan, veeeeeeel beter beeld

specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb alleen maar s-vhs en tulp ingang in mijn projector.... Het is een namelijk hele simpele projector maar goed genoeg om films mee te kijken.....

Verwijderd

ohw sorry dan heb ik niks gezegd
Wat er gebeurt is het volgende:

Divx is progresief en wordt door de tv-out omgezet naar interlaced.
Daarna gaat het beeld naar de projector en die maakt er vrolijk weer progresief van.

Geven bepaalde divxjes altijd zwart of is het random?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dit is een driverprobleem... je kan het probleem ook omdraaien.. als je de tv op primary zet heb je wel beeld op de tv maar niet op de monitor

ik heb het veel gehad met detonator drivers dus je moet eens andere ati drivers proberen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 09:18
Pixal schreef op 02 maart 2003 @ 21:49:
dit is een driverprobleem... je kan het probleem ook omdraaien.. als je de tv op primary zet heb je wel beeld op de tv maar niet op de monitor

ik heb het veel gehad met detonator drivers dus je moet eens andere ati drivers proberen
?? detonator drivers op een ati videokaart? of heb je ati drivers op je nvidia kaart gehad?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Icey schreef op 02 March 2003 @ 21:54:

?? detonator drivers op een ati videokaart? of heb je ati drivers op je nvidia kaart gehad?
nee ik had hetzelfde probleem op een geforce2 en geforce4 met de detonator drivers (sommige versies wel en sommige niet)

maar daarom denk ik dat het aan de ati drivers ligt (in combinatie met windows oid)

Verwijderd

Topicstarter
heb andere drivers geprobeerd, maar blijf hetzelfde probleem houden...
Maar wat ik zo raar is dat het ene divxje het perfect doet en de ander doet het dan weer niet.... Op de monitor doen ze het allemaal

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ja op de monitor werkt t wel.. tis verder ook geen divx probleem, ik had het ook bij enkele avi filmpjes die ik met een andere codec had gemaakt... welk os gebruik je eigenlijk?

sinds wanneer treedt het probleem op? wat heb je geinstalleerd bijvoorbeeld waardoor het misschien misgegaan kan zijn

Verwijderd

Je moet je monitor ff op secondair zetten en die projector op primair... dan wordt het zwart op de laptop en heb je beeld op je projector :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem sinds ik er de nieuwe detonatordrivers op het gezet. Bij mij is het verholpen als ik onder de geavanceerde opties het tweede scherm (in mijn geval de tv) selecteer en die als primary zet. Dan heb je zoals al meer is gezegd, beeld op je tv (of projector) en niet meer op je computer. Andere oplossing is op zoek gaan naar oude NVidea drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 13:34:
Ik heb hetzelfde probleem sinds ik er de nieuwe detonatordrivers op het gezet. Bij mij is het verholpen als ik onder de geavanceerde opties het tweede scherm (in mijn geval de tv) selecteer en die als primary zet. Dan heb je zoals al meer is gezegd, beeld op je tv (of projector) en niet meer op je computer. Andere oplossing is op zoek gaan naar oude NVidea drivers.
Ja het werkt! Heel erg bedankt. Alleen wel jammer dat ik dan niet meer op monitor kan kijken. Maar ik ben al blij dat ie het nu doet......

Ik vind het nog wel steeds raar dat de ene het wel deed en de ander niet? Iemand idee hoe dat kan? Ligt het aan de codecs van die films?

Verwijderd

.mpg werkt wel, maar diegene die divx zijn en de divxplugin gebruiken doen het niet. Misschien dat er ook wel een codec is te maken/vinden waarbij het weer wel werkt, maar daar ben ik te lui voor :)
Pagina: 1