Toon posts:

Windows ziet uit 1 netwerk 5 kaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb last van dat windows xp nu bij mij nu 5 netwerkaarten ziet en ik heb er maar 1 het is begonnen toen ik de netwerkaart een slot opzette vanwege extra cooling er staat nu bij apperatuurbeheer realtek rtl fast ethernet kaart #5
en ik krijg die #5 niet weg ook niet in veilige modus als ik hem uninstal dan krijg ik #6 dus wordt het nog erger. ik heb hem al 5 keer geuninstald vandaar die 5
Ook heb ik hem er helemaal uitgehaalt en windows gestart hij zag nu niks zet ik hem er weer in dan heb ik #7

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
zoek een in je registry op 'realtek fast ethernet kaart #5' of hoe de kaart dan ook heet in je devicemanager. Verander het daar in de tekst die je wilt en herstart je computer een keertje.

Bij mij zit de key in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkCards\10. Tevens verwijzingen in Control\Class met titels DriverDecs, Descriptions, DeviceDecs, FriendlyName en DisplayName.

Maar... waar maak je je druk om? Het is maar een omschrijving! Puur en alleen een naampje voor het beestje.

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Als je in je hardware tab hidden devices activeert, zie je dan de andere kaarten wel?
Je zou de andere kaarten nu kunnen uninstallen en de juiste een andere naam kunnen geven.