twijfel met aankoop

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil me dus de Kef KHT 2005 aanschaffen twv € 800, deze kwam nogal zeer goed uit de test bij "what hi-fi", dus ik vandaag naar de dealer gegaan om eens te luisteren of ik de boxen zelf leuk genoeg vond.. en ze klonken idd erg leuk.
maarja.. nu wou ik daarbij dus een yamaha RX-V430 tvm € 320 maar nu vertelde die verkoper me dat dat niet zo goed zou zijn.. dat die versterker dat niet kon trekken op 8 ohm.

dusja, nu wou ik precies weten wat jullie daarvan denken en welke versterker misschien anders goed ervoor is..

Info over yamaha receiver

info over Kef set

deze kef set bedoel ik dus..

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/hometheatre/images/kht2005_big_image.jpg

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Klinkt een beetje als bullshit? Die Yamaha heeft 5x 110watt volgens kieskeurig, lijkt me dat dat aan 8ohm is. Ik krijg een beetje het gevoel dat de verkoper meer geld uit jouw pocket wil schudden, wat voor alternatief bood hij aan trouwens?

Go for it zou ik haast zeggen

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:48
hij is 110 Watt bij 4 ohm en 65 bij 8 ohm...

even zoeken met google leverde dat iig op.

komt het trouwens nog wel binnen de "Amplifier requirements 10 - 100 W"

[ Voor 30% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-03-2003 21:48 ]

• stin
  • Niet online
die 110 watt is met 4 ohm, dat was ook volgens mij het probleem..
het alternatief was goedkoper....

klik

enja die kef set kostte bij hem 1350... !

[ Voor 3% gewijzigd door stin op 01-03-2003 21:51 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ik denk dat tazzy alternatief van versterker bedoelde?
Lijkt me trouwens niet écht waar dat die yamaha dat niet kan trekken .. vraag aan de verkoper of je ze es samen mag horen?

[ Voor 17% gewijzigd door TomSwinnen op 01-03-2003 22:42 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Luisteren, voelen, zien. Geeft een veel beter beeld dan een verkoper

Verwijderd

LOL welke winkel was dat ? (ik wil er een keer langs :X :) )

D'r zit een actieve woofer bij dus om het maar plat te zeggen hoeft de versterker alleen het midden en hoog te leveren voor de speaker.

Dus dan zijn die speakers absoluut niet het probleem icm die yamaha.

Vergeet je bekabeling niet he ? Ik weet niet hoe de standaard bekabeling is (als het er al bijgeleverd wordt) maar daar wordt je meestal niet vrolijk van. :/
Investeer ook in je kabels, tis netals een ferrari kopen maar dan met suzuki alto bandjes / velgen eronder. :P

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De Kef eitjes zijn zeker niet slecht. Eigenlijk verdienen ze een nog iets mooiere amp als die Yamaha (gaat dan ook een stuk meer kosten). Maar als je het mooi genoeg vind klinken, zul je er echt geen problemen mee krijgen. Zoals eerder gezegd 60 a 70 watt is meer dan zat voor normale speakers (en ze hebben een normaal rendement). Zeker als het laag door een aparte amp wordt verzorgd.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

JT

VETAK y0

Wat een bull. Die Kefjes zijn niet zo zwaar dus die amp kan dat makkelijk trekken. Maar heb je die eitjes ook al is met muziek gehoord ? Want daar vond ik ze nou net iets minder mee...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Best wel onzin ja. Die Kef satelietjes kosten echt geen drol aan vermogen om aan te sturen. De Sub heeft zijn eigen versterking.

Misschien dat het klanktechnisch niet matched, echter het vermogen zal het probleem niet zijn. (En klanktechnisch is natuurlijk zo subjectief als wat.)

Aannames zijn fataal.

• stin
  • Niet online
TomSwinnen schreef op 01 March 2003 @ 22:42:
ik denk dat tazzy alternatief van versterker bedoelde?
Lijkt me trouwens niet écht waar dat die yamaha dat niet kan trekken .. vraag aan de verkoper of je ze es samen mag horen?
hij kreeg die yamaha niet meer binnen omdat begin april de nieuwe versies van die versterker uitkomen.. daarom kon ik ze ook niet samen horen..

hij heeft me als alternatief dus boxen aangeboden die beter op die versterker waren.. dus geen andere versterker..
JT schreef op 02 March 2003 @ 01:24:
Wat een bull. Die Kefjes zijn niet zo zwaar dus die amp kan dat makkelijk trekken. Maar heb je die eitjes ook al is met muziek gehoord ? Want daar vond ik ze nou net iets minder mee...
ze zijn er goed bij filmgeluid en daar koop ik ze uiteindelijk voor, muziek luister ik meestal achter m'n pc en daar heb ik andere versterker op aangesloten en ik denk niet dat ik die het geluid van m'n pc daarop aan ga sluiten..
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 22:49:
LOL welke winkel was dat ? (ik wil er een keer langs :X :) )
het was een belgische winkel ;)
misschien dat dat er iets mee te maken heeft

[ Voor 45% gewijzigd door stin op 02-03-2003 14:18 ]

Verwijderd

Wegwezen, als jij kiest voor die Kef eitjes in combinatie met die versterker en hij gaat vervolgens andere boxen aansmeren :?

Ook merk je al dat het vette onzin is, verder zou ik je aanraden om toch nog even verder in de Yamaha lijn te kijken, de 430 is wel een erg instap model, daar kan je later spijt van krijgen. Eigenlijk zou ik de 630 aanraden, die voor z'n geld echt overloopt met functies. (koop er bijvoorbeeld nog een los eitje bij en je hebt 6.1 geluid :9 )

Kijk even aandachtig de specssheets door, die je alleen op de engelse site van Yamaha zult vinden (dat beleid heb ik nooit gesnapt)

http://www.yamaha-audio.co.uk/downloads/spec_homecinema.asp

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2003 14:25 ]

• stin
  • Niet online
die yamaha is idd ook erg relax, zijn er nog andere goede alternatieven ?
hoeft niet perse Yamaha te zijn..
en heeft er iemand die Kef set al thuis staan ?

[ Voor 37% gewijzigd door stin op 02-03-2003 23:58 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:08

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Marantz SR4300, ook leuk. Of NAD 742. Of Denon 1803.

En dat kan, net als die Yamaha, prima met de KEFjes. Wat een flauwekul dat dat niet zo kunnen zeg.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• TomSwinnen

TomSwinnen

@ s_roubos : nu dat we toch bezig zijn .. welke van die ( yamaha , nad , denon , marantz ) zou je ( of jullie) mij aanrade .. had mijn hart een beetje gezet op die marantz , maar hoor dan ook goeie dingen over andere receivers .. stereo/muziek is belangrijk voor mij , power/6.1/tierlantijntjes .. niet ..

En valt trouwens onder zelfde regio als start van dit topic " twijfel met aankoop " :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

@ Frik : belgische winkel ? toevallig nog een Belg hier dan? :D En welke winkel trouwens ?

Verwijderd

Toevallig heb ik ook de KEF KHT 2005 in samenwerking met een Yamaha versterker (RX-V1000) en voor DVD klinkt het fantastisch.
engiste nadeel is en dat zei JT ook dat als je muziek gaat draaien ze niet zo mooi klinken.
maar ach daar heb je toch een speaker B aansluiting voor ...

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als al eerder genoemd. Ik zou niet zon dure speakerset aan die reciever hangen. Dan idd beter een 630.
Pagina: 1