[XP] CD-I Filesystem

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb hier een paar CD-I's liggen die ik wil bekijken op m'n pc. (de videobestanden althans).

Helaas kan ik deze cd-i niet op m'n DVD-speler bekijken, en ook m'n pc geeft niet thuis. Eens gezocht en tot de conclusie gekomen dat je een speciale driver nodig hebt. Deze werkt helaas alleen onder '95, '98 en ME.

Mijn vraag is, is er een mogelijkheid CD-I's te bekijken vanuit XP? (dus, cd's met het CDIFS te openen in explorer)

*search van GoT geeft niet thuis :S*

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[search=xp cd-i]
Programma om cd-i op pc te bekijken
CD-i Filesystem Driver for Windows 2.0 beta
Ik ben bang, zoals je zelf al was achtergekomen, dat de support voor CD-i inmiddels zover is teruggelopen dat er geen programma's zijn en waarschijnlijk ook niet zullen komen om dit onder een van de NT-varianten van Windows af te draaien. De enige oplossing zou dus zijn om een dual-boot te maken met 98 of Me, maar of je die moeite wilt nemen is aan jou ;).

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Search doet het inmiddels weer, maar is ook niet veel te vinden.

Heb geprobeerd op een '98 bak, de driver wordt geladen, maar CD-I is niet te lezen... Is overigens gewone originele cd, speelt ook gewoon in een cd-i speler.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

en een driver in win98 compatability mode draaien ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
freddifish schreef op 01 March 2003 @ 23:55:
:?

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

freddifish schreef op 01 maart 2003 @ 23:55:
hahahah, laat mij maar eens zien hoe je een DRIVER in win98 Compatability mode kan draaien :Y)

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

freddifish schreef op 01 March 2003 @ 23:55:
Een driver in compatability mode?

Moet je mij ff uitleggen

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

installeren bedoel ik :o

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ok, ik heb hier 2 bestanden:
cdifs.vxd en cdifs.cpl
.cpl is voor config-scherm zover ik weet, dus dat maakt cdifs.vxd de driver.

Deze .vxd moet in '9x worden geplaatst in \WINDOWS\SYSTEM\IOSUBSYS\ Deze map bestaat niet onder XP. Iemand enig idee waar ik deze dan zou moeten laten? (al dan niet in compatability mode)

Verwijderd

Haal het programma Isobuster van het net af (de gratis functionaliteit volstaat). Je kan het hier vinden : http://www.smart-projects.net/isobuster/

Die kan de inhoud van de cd-i lezen. Copieer de video bestanden naar je HD. Presto, je kan het zootje afspelen (kan wel zijn dat je de extentie nog moet veranderen. Ik heb dit in een ver verleden gedaan en het werkte, dus ik denk dat je hiermee verder kunt.

CD-i plaatjes met een spelletje erop of zo zijn helaas rijp voor het stort tenzij je (zoals ik) nog ergens een CD-i speler hebt rondslingeren (meer dan één zelfs). Die staat dan ergens te bestoffen natuurlijk want wie wil er zo'n ding nu nog hebben ?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
En het werkt :D dank je :D
Pagina: 1