Toon posts:

windows xp, raid en ntfs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Ik heb een probleem met een van mijn partities.Ik heb twee hdds in raid geschakeld (striped), schijf A en B. Schijf A is opgedeeld in twee partities, een voor het os en een diskspace. De andere schijf (b) is gewoon voor data. Nu is mijn systeeem gechrast en heb ik alles opnieuw moeten installeren. Ik draai win xp prof. Ik geinstalleerd, maar nu herkent ie opeens mijn tweede partitie op schijf A niet. ik gebruik voor alle partities NTFS.

Alle partities zijn primair. partitie 1 van schijf A is actief (bootable). nu vond ik het wel vreemd dat na installatie partitie 2 van schijf A opeens hidden was. via partition magic kan ik wel de bestanden bekijken op de tweede partitie. De gegevens zijn mij heel belangrijk voor mij. De schijven staan allemaal heel erg vol, dus via partition magic kan ik ook geen partities mergen (samenvoegen). Heb jij enig id wat ik kan doen?? ik heb het gevoel dat win xp niet goed omgaat met de tweede partitie of dat ie niet aangemeld wordt ofzo.

alvast bedankt voor je hulp !!!!!!!

Arnaud

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Titel minder gaar gemaakt.. Je bent echt niet de enige die hier hulp nodig hebt, om hulp schreeuwen is dus uit den boze.
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Wat betreft jouw probleem: zie je de partities wel in de schijfbeheer terug?

Edit: overigens worden meerdere schijven als één schijf gezien wanneer je RAID gebruikt.. Wat je hier aanduidt als schijf A en B is dus ietwat misleidend.. De partities worden gewoon over beide schijven verdeeld. Dus: je hebt drie partities waarvan de tweede niet wordt gezien?

[ Voor 47% gewijzigd door BalusC op 01-03-2003 21:14 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 16:23
Voor topicstarter: als ik je verhaal zo lees klopt er iets niet met je raidconfiguratie lijkt het wel.
Want met raid-0 (striped) voegt ie je schijven samen tot 1 schijf en kun je niet kiezen tussen schijf A of B met partitioneren maar dan krijg je maar 1 schijf met de grootte van A=B bij elkaar opgeteld. als jij met bv partitionmagic 2 hd's ziet staan weet ik zeker dat je helemaal geen raid draait.

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het duidelijker maken:
Ik heb een partitie die windows xp wel ziet, maar waar ik niet op kan komen. Via partition magic kan ik wel de bestanden ook zien met "browse". IEmand een id ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hoe ziet het er in de schijfbeheer uit? Schijfletters toegewezen etc?