line-sync weg bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

• daaf258
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 13:40
Ik heb nu een raar probleem. Als ik mijn computer opstart dan komt er gewoon geen line-sync op mijn modem. Maakt niet uit wat ik verander in het bios. Zelfs als ik alles loskoppel behalve mijn netwerkabel naar mijn modem, en mijn pc aanzet, komt er geen line-sync. Zodra ik de netwerk-kabel uit mijn modem haal heb ik weer line-sync op de modem :?

Je ziet bij het opstarten dat de netwerkaart even iets naar het modem stuurt en gelijk daarna valt de line-sync weg.

pc aan = geen line sync
pc uit = line sync

Als ik vervolgens windows 2000 opstart heb ik dus geen line-sync. Als ik dus nu even me kabel uit mijn modem haal,en wacht tot er weer line-sync is, en weer terugstop kan ik gewoon inbellen en internetten, dus weer line-sync.

Modem is een Alcaltel speedtouch home (niet getweakt).
Ik heb verschillende netwerkabels (straight) geprobeerd. Verschillende nic's (3Com 3C905C-TX en Realtek RTL8139(A).
Met mijn Bios setting zitten spelen. Niks hielp.

iemand een suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door daaf258 op 01-03-2003 21:14 ]

- specs - audioscrobbler -

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is megavaag... Ik zou bijna aan een lekspanning gaan denken ofzo? Is je PC goed geaard?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• daaf258
Ik heb hier op zolder helaas geen echte aarde stopcontact :(. Kan misschien wel verlengsnoer van beneden proberen.
Maar het vreemde is op mijn andere computer deed de modem het gewoon goed. Helaas is deze van de week overleden. Dus heb ik hem op een andere computer gezet. (mijn specs zijn nog van overleden compu). Nu is het een compaq (dus met klere Bios).

Ik heb het probleem wel eens eerder gehad. Toen had ik ergens een monitor vandaan gesleept. Deze bleek achteraf niet goed te zijn. (kapotte condensator). Toen had ik precies hetzelfde probleem. Dus iets met stroom zou goed kunnen.
Megavaag idd. En dus bijna niks over te vinden (niet op Got niet op Google). De meeste line-sync problemen zijn 1. niet aangesloten bij KPN 2. Splitter bekabeling niet OK 3. of getweakte modems.
Maar dat is dus het probleem niet.
Alleen bij opstarten doet ie het niet.

• daaf258
Hij doet het weer. Met dank aan de tip van JvS, had ik zelf namelijk nooit aan gedacht. Kheb dus even een verlengsnoer gelegd van een aarde-stopcontact naar boven. En de modem doet het zoals het hoort. :D
Ik snap dan nog steeds niet dat de andere computer er geen last van had en dat in windows het wel ok werkte. Maar ja weet ik iig waar het aan ligt.(na 2 dagen kloten).