red alert 2 probs

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rood
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

rood

BLaH die BLaH

Topicstarter
Ik heb 2 pc`s met ME draaien en probeer gezellig te gamen over het netwerk met red alert 2. Alleen krijg ik geen verbinding vanaf de ene pc naar de andere. 1 pc ziet de ander wel maar het gamed wat lastig op die manier. Het rare is dat ze elkaar ind e windows netwerkomgeving wel prima zien.....alle protocollen als tcp/ip ipx/spx netbui zijn geinstalleerd maar het werkt gewoon niet :r
het begint wat te irriteren nu want ik wil gewoon gamen*D

I used up all my sick days, so I'm calling in dead

Verwijderd

Rood, waarschijnlijk is het ipx protocol niet goed geinstalleerd. RA2 maakt daar namelijk gebruik van in netwerksessies (terwijl hij voor internetplay tcp/ip gebruikt).

Dat je die andere computer wel kunt zien komt waarschijnlijk omdat dat via tcp/ip of netbeui gaat. mijn advies: gooi alles behalve ipx eruit en kijk of ze elkaar dan nog steeds zien. waarschijnlijk niet.

• rood

rood

BLaH die BLaH

Topicstarter
op wat voor manier zou dan ipx niet goed geinstalled kunnen staan? als pc 1 en pc 2 dezelfde instellingen hebben mag ik er vanuit gaan dat het goed werkt maar er zit wel wat in ja om alleen ff ipx te draaien.
maargoed wel een beetje dwaas om elke keer als ik wil gamen alles uit te moeten zetten dan ben ik dus full time me netwerk aan het veranderen:)

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Hoe zitten die 2 computers aan het netwerk?
IPX/SPX houdt niet van switches.. en dan krijg je van dit soort vaag gedoe, als ze via een crossover-kabel of HUB zitten zou het wel goed moeten werken.

succes.

• rood

rood

BLaH die BLaH

Topicstarter
ze zitten dus keurig met een crosskabeltje verbonden, het rare is dat alleen dit dus niet werkt.....hhhmmm dat wordt vanavond nog maar eens ff tweaken.....

Verwijderd

yow, ik had hetzelfde probleem. je moet in OPTIONS, NETWORK een beetje gaan kloten met die vage nummers. je kan van 3 setjes kiezen. je moet gewoon zo nu en dan een andere proberen. dan kunnen ze elkaar wel zien, of teminste 1 de ander.

• rood

rood

BLaH die BLaH

Topicstarter
sorry maar over wat voor vage numemrs praten we???

Verwijderd

Je games moeten wel unieke serienummers gebruiken.

Verwijderd

Kijk bij je network instellingen van RA2.

Dus opstarten en dan options en dan kies je voor network.

In het bovenste vak zie je als het goed is je MAC adres staan van de netwerk kaart die RA2 wil gaan gebruiken.

Stel dat je twee netwerkkaarten of een kabelmodem hebt kan je hier dus uit meerdere MAC adressen kiezen. Probeer dan gewoon het andere adres en dan opnieuw proberen om een netwrok sessie op te starten.

Er is ook een patch voor RA2 uitgekomen. te downen op www.westwood.com. Ik weet niet wat deze patch verbeterd maar misschien zal het iets uitmaken.

• rood

rood

BLaH die BLaH

Topicstarter
thnx dudes ik zal het vanavond allemaal eens gaan bekijken :D

Verwijderd

GURU je plaatje is stuk :D

Verwijderd

ja die mac dingen bedoelde ik. en eh.. het maakt helemaal geen naat uit als je 2 dezelfde serial nummers gebruikt voor beide pc's.

Verwijderd

vul in je ipx/spx bla een network adres erin, standaard zet win hem op 0

dus in pc 1 zet je er in network adress 2 in ofzo en in pc2 zet je er 12 in ofzo.....

should work
Pagina: 1