pc crasht

Pagina: 1
Acties:

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
hallo,
(heel verhaal)
vroeger ahd ik een amd athlon 1000mhz pc met 128 geheugen en 40gb harde schijf.Die pc draaide op windows xp, maar geregeld had ik blauw scherm, crash enz...
nu hbe ik ondertussen al nieuwe hd gekocht (60gb) nieuwe geheugen (dadt ondertussen ookweg is.
En sinds vorige week, heb ik dus een amd xp2000 gekocht met nieuwe moederbord en 512 geheugen.
Nu werkte dit een weekje perfect. Doe ik nu juist whitebord met ene vriendin.
BOEM,... blauw scherm pc valt uit, herstart.
ligt het nu echt aan mij ? dat ik teveel dingen tegelijkdoe ? (kazaa msn winamp internet ...)
of is de voeding, de cd rom webcam... rot ???

ik vin het totaal niet normaal dat deze pc nog altijd crasht na een totaal nieuwe config.
enkel mij netwerkkaart en een gforce 2 pci zijn nog van mijn oude config.

hoe komt dit ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn de volledige specs? Al de troubleshooter doorgenomen? Hiervoor zijn zoveel oorzaken te bedenken. Het is aan jou om eerst het een en ander uit te sluiten.
Lees eens de sticky door: Dit graag lezen eer je een topic opent

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:09
verdere specs? hier kunnen we weinig mee

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 00:26

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

wat zijn de STOP Codes en errors op de blauwe schermen en misschien is de cooling bij jou niet goed net als waar ik last van had,
probeer MBM5 en SpeedFan ff

http://mbm.livewiredev.com/download.html
http://www.almico.com/speedfan.php (SpeedFan)

En check ook ff de FAQ en de verhalen rondom de voeding!

Computer Specs

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
oke ga ik eens doen,
de ehe config kan ik nu niet direct geven, omdat ik niet alles uit het hoofd weet.

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op 01 March 2003 @ 20:29:
wat zijn de STOP Codes en errors op de blauwe schermen en misschien is de cooling bij jou niet goed net als waar ik last van had,
probeer MBM5 en SpeedFan ff

http://mbm.livewiredev.com/download.html
http://www.almico.com/speedfan.php (SpeedFan)

En check ook ff de FAQ en de verhalen rondom de voeding!
Die koeling waar je het over hebt kan dat zorgen voor reboots?
want ik heb een ecs k7s5a met een oc ami bios zit een amd athlon xp2000+ op en 128 mb sdram :+ met 2 gare HD's waar ik me erg voor schaam :p 3.2 en 3.8 maar het gebeurd dus als ik me webcam aanzet dan reboot hij soms
en laatst ik had hem OC tot xp2200+ en toen reboote hij wanneer ik pcmark ging opstarten of een aantal andere dingen ging doen ik denk omdat hij te warm word weet iemand wat meer van dit probleem? me cpu op xp2000+ = 52 graden idle
op xp2200 loopt hij 56 idle ofzo nou heb ik een nieuwe koeler besteld 1 tot 2400 mhz koper heatsink en blabal van coolermaster :) en een casefan want die had ik ook nog niet dus weinig airflow? :p maar kan ik hem dan ook verder overclocken
of denken jullie dat het echt niet zal gaan
me cpu is trouwens unlocked

Greetz ReSp4wN

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 10:04
ten 1e 128 mb SDRAM is wel verrekte weinig, en met overklokken zou je er nooit echt dikke winst uithalen want je geforce 2 GTS (pci???) en je sdram zouden de bottleneck vormen denk ik.... en wat betreft je probleem.. Hoeveel watt is je voeding en misschien heeft je koelertje het begeven en word ie idd te heet...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

hoe zwaar is je voeding
en heb je uberhoubt je os na het vervangen van je proc en mobo wel opnieuw geinstaleerd ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Rannasha
  • Laatst online: 10:23

Rannasha

Does not compute.

Whiteboard is misschien gaar, want ik heb precies hetzelfde ook eens gehad, Whiteboard aan het laden, opeens BSOD en reset (Windows stond nog op auto-reset on error, dus heb geen errorcodes kunnen zien). Verder heb ik er nooit last van.

Heb je vaker last van dit soort dingen, of alleen deze ene keer met Whiteboard?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Shunt
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

het lijkt mij even leuk om te weten of hij nu wel of niet windows op nieuw heeft geinstaleerd
want als hij dat niet heeft gedaan en nu een totaal andere pc heeft
gaat dat NOOIT lekker werken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
heb je ook al een nieuwe voeding gehaald? goeie voeding = de basis van je systeem. ik heb al te veel zien ploffen door slechte voedingen.

[ Voor 54% gewijzigd door smvs op 03-03-2003 01:13 ]

• Deem
  • Laatst online: 16-08 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

Ik weet niet of dat mobo een via chipset heeft? zoja, probeer dan de 4-in-1 drivers van VIA

"May our framerates be high and our temperatures low."

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
naimed schreef op 03 March 2003 @ 01:20:
Ik weet niet of dat mobo een via chipset heeft? zoja, probeer dan de 4-in-1 drivers van VIA
je mag toch aannemen dat iemand op een xp 2000 winxp draait. daar zitten al via drivers in. niet de meest recente, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, behalve met een kt133a.

Verwijderd

ik heb een 300 watt voeding ik zat ook al wel beetje te denken dat het daar aan zou leggen maar dat weet ik dus niet zeker en ik heb windows er opniew opgezet meerdere keren eigenlijk maar ik kan met deze damn moederbord niet de vcore omhoog zetten zonder te modden :( maarja nix aan te doen ik w8 wel ff op jullie reacties :p

Verwijderd

Shunt schreef op 02 March 2003 @ 21:11:
hoe zwaar is je voeding
en heb je uberhoubt je os na het vervangen van je proc en mobo wel opnieuw geinstaleerd ?
en me koeler die doet het voor de rest nog hoor ;)

Verwijderd

smvs schreef op 03 March 2003 @ 02:39:
[...]

je mag toch aannemen dat iemand op een xp 2000 winxp draait. daar zitten al via drivers in. niet de meest recente, maar ik heb er nooit problemen mee gehad, behalve met een kt133a.
offtopic: ik draai geen winxp omdat ik daar te weinig ruimte voor heb :p tenminste dan hou ik te weinig ruimte over daarom heb ik nu win2000 pro service pack 3 :p

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2003 19:40 ]

Verwijderd

never mind ik heb het allemaal al gevonden :p
me cpu was niet unlocked heb ik dus ff gedaan jammer dat ik geen multiplier settings kan changen in de ami bios :( maar kon wel fsb omhoog gooien }) en vcore ff naar 1.86 gezet via l11 brug :D
nu loop ik op xp2200+ 1753 Mhz alleen nog ff nieuwe hd en cooler en ddr 512 halen dan komt me performance er beter uit >:)
loopt wel stabiel zo trouwens dus is mooi beetje warm mischien naar mijn mening 50 graden ongeveer

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 18:59 ]

Pagina: 1