Toon posts:

[CD writer] Dell Inspiron 8200 brandt niet snel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tevreden gebruiker van de Dell Inspiron 8200 :) . Er is echter iets waar ik niet helemaal uitkom:

Dit notebook heeft een interne CD/DVD/CD-RW (24 speed) combo. CD en DVD werkt uitstekend, geen klachten. CD's branden (met Nero 5.5.8.2 in WinXP Pro) gaat op zich ook betrouwbaar, echter meestal op een veel lagere snelheid dan de brander kan.

Inmiddels ben ik er achter dat het erg afhankelijk is van de gebruikte CD-media. Sommige merken/types branden 10x :( , anderen weer 12x :| , en bij hoge uitzondering wil het met bepaalde types op 24x branden :) . Alle gebruikte CD's waren >40x certified. Gek genoeg lijken de duurdere CD-R's slechter te presteren...

Ik dacht eerst dat het met settings te maken had in Nero oid (die ik niet kan vinden), maar inmiddels ben ik er achter dat mijn broer het zelfde probleem heeft (zelfde type brander in een 8200) en voorts een maatje van me ook.

Zijn er meer mensen met deze ervaring ? En nog belangrijker: weet iemand er een oplossing voor ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 19:55 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hetzelfde met mijn Matshita UJD370A in mijn notebook.
is max 16x, maar kan bijna niets op 16x fikken, lukte me van de week nog wel met een cdtje wat ik van een klasgenote had gekregen (was geloof ik een lifetec) maar met geen andere cd is het tot nu toe gelukt.
Heb dit ding op de TS van PB getroubleshoot (is immers een PB notebook) en het blijkt dat deze fikker zeer gevoelig is voor de media die gebruikt wordt.

Dus andere media gebruiken is de enige oplossing voor zover ik weet.
een firmware updat zou ook wat uit kunnen maken, maar dan moet deze natuurlijk wel beschikbaar zijn (en dat was bij mij natuurlijk niet het geval :()

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat niemand anders dit effect kent. Er zwerven aardig wat Inspiron 8200's rond met deze config. Ik ken er drie, die hebben t alledrie.....

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Mijn moeder heeft een Inspiron 8200. Zonder fikker maar met gewone DVD-ROM... Die module is al eens opgestuurd en er is een nieuwe in de garantie voor terug gekomen die het beter doet, maar nog steeds niet goed werkt. t ding leest ultra-sloom, pakt 3/4 keer een CD niet (No disc, ik heb er toch echt net een in gedaan!) en is belachelijk lawaaig. Niets dan gedoe... Hebben alle Inspiron8200's last van met dvd-rom naar mijn idee. Ik denk dat de branders net zo gaar zijn, zal wel hetzelfde systeem zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door m-m op 02-03-2003 01:20 ]

• TheVisitoR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2021

TheVisitoR

Holly it is......

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 01:16:
Toch vreemd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat niemand anders dit effect kent. Er zwerven aardig wat Inspiron 8200's rond met deze config. Ik ken er drie, die hebben t alledrie.....
Heb sinds vorig week OOK een (zakelijke dan wel) Dell Inspiron 8200.
Ik volg het Forum op Amerikaanse Dell site zo af en toe.

Dit probleem is ZEKER bij hun bekend. En het schijnt dat Dell bezig is met een
firmware upgrade voor die brander. :*)

Neus hier maar is rond :

http://delltalk.us.dell.c...oard.id=insp_cdrom&page=3

• Diablo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je het Dell forum leest lijkt het probleem zich ook alleen maar met de 24x writers voor te doen. Ik heb zelf een Teac 16x in m'n Inspiron 8200 zitten en die brandt keurig op de maximale snelheid.
Pagina: 1