voeding kwijt

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb m'n laptop een poosje uitgeleend en nu die die vriend van me de voeding kwijt.
Onder op de laptop staat het voltage en watt gemeld dus ik heb er genoeg informatie over.
Waar zijn die dingen het beste te halen, heb niet echt iets duidelijks gevonden op inet.
Direct nog een vraag: Onlangs heb ik een heel oud laptopje gekregen van iemand, 486. Maar de batterij is dood en de voeding ontbreekt ook daarvan. Op inet is echt niets over dit bakje te vinden, hoe kan ik achter het voltage e.d. van deze komen eom hem zo weer te gebruiken?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, als ik het goed heb bedoel je dus een AC-adapter/AC-kabel? Een voeding haal je niet zo makkelijk uit een laptop. ;)

Je zou even rond kunnen kijken bij wat standaard electronica winkels, als je geluk hebt hebben ze wel een paar adapters voor je liggen.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou effe contact opnemen met de leverancier van je laptop. Misschien kan je m bij hun bestellen

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tja als die batterij dood is heb je grote kans dat ie met adapter ook niet gaat werken aangezien dat , volgens mij , geschakeld is. Voor die andere adapter zou ik idd naar een leverancier gaan en desnoods een adapter met dezelfde waardes zoeken.

Raku

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn laptop op netstroom werkt ook zonder accu hoor ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
Vooral aan het specifieke stekkertje komen, is meestal een rot klus :(. De rest is makkelijk :P. De batterij is wel is waar ook moeilijk te krijgen :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Termi op 02-03-2003 03:17 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Die 486 goed zoeken... Alle apparaten hebben wel ergens staan op welke spanning ze lopen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Op gsmplaza hebben ze een universele, errug handig!

It takes 2 2 make 1

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Staat echt nergens op hoeveel stroom erin moet.
Maar hoorde van iemand, dat als ej er een traploos instelbare apapter opzet en de stroom langzaam opvoert, je dan vanzelf op het goede voltage komt. Klinkt logisch, maar dan mis je nog het aantal ampere.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

buxx schreef op 02 March 2003 @ 13:41:
Staat echt nergens op hoeveel stroom erin moet.
Maar hoorde van iemand, dat als ej er een traploos instelbare apapter opzet en de stroom langzaam opvoert, je dan vanzelf op het goede voltage komt. Klinkt logisch, maar dan mis je nog het aantal ampere.
Even om verwarring te voorkomen; je voert het voltage op in dat geval, het aantal volt, de spanning dus. De hoeveelheid stroom, dus het aantal ampere hoef je zelf niet te regelen, apparaten trekken zelf zoveel stroom als nodig, als de voeding dat trekt natuurlijk. :)

Of het een veilige manier is vraag ik me nog af. Te lage voltages zijn natuurlijk minder schadelijk dan te hoge, maar ik weet niet of onderspanningen kwaad kunnen. Daarbij zul je de juiste spanning niet 1-2-3 vinden, omdat de laptop bijvoorbeeld op 10 volt al werkt, maar niet stabiel is en bijvoorbeeld op 14.4 volt goed werkt, maar het op 18 volt zelfs ook nog zou doen.

Probeer de fabrikant te vinden en te contacteren, daar schiet je veel meer mee op. Het proefondervindelijk 'zoeken' naar de juiste spanning kan altijd nog. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Positron op 02-03-2003 13:48 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1