[PHP?]File laden tijdens upload?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een programma voor m'n webcam upload elke 10 sec een image via ftp naar m'n webspace. Ik heb een javascriptje gebruikt om elke 10secs de pagina te herladen. Dit werkt best aardig.

Máár.. Het kan af en toe gebeuren dat ie de file wil laden terwijl deze aan het uploaden is. Dat kan natuurlijk niet, dus laadt ie dan een kruis zien. Ik dacht dit misschien af te kunnen vangen dmv een file_exists() of een filesize(), maar deze geven aan dat de file bestaat en laat de juiste filegrootte zien.

Iemand een idee hoe dit te omzeilen? Een uitgebreide search leverde vreemd genoeg niks op.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
ik geloof dat het mogelijk is om aan een image tag een onerror event te koppelen ik heb hier ook een keer een serveronline test gezien die daarmee werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online
Hmm daar heb ik nog nooit van gehoord.. dat is geen standaard html img attribuut toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 20:35
neej een javascript event :)

http://javascript.about.com/library/weekly/aa052801a.htm

[ Voor 52% gewijzigd door martinvw op 01-03-2003 20:14 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Uploaden met een tijdelijke naam en als de upload klaar is renamen.
(de meeste webcam programma's kunnen dat)

[ Voor 25% gewijzigd door sjokki op 01-03-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

me1299

$ondertitel

Waarom gebruiken ze zoiets niet op GOT eigenlijk?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

Werkt prima zo'n onerror trigger. Heb er ook een scriptje mee gemaakt om te checken of een site up is zodat ik niet alle sites handmatig hoef na te lopen.

Anderzijds is het wel lachen dat ze hun eigen advies niet opvolgen. Ik heb doubleclick in mijn hosts file staan en ik zie nu toch een mooie action cancelled staan ipv hun banners.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Pagina: 1