Toon posts:

164 - memory size error....

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er maar 96 mb in m'n compaq presario (:S) 5000 5wv275 zit wou ik 'm gaan upgraden met 512 mb....

512mb erin gestopt....en dan telt ie nog tot 96mb en toont dan de melding 164 - memory size error.....Open setup of zoiets......

normaal gesproken ga je dan de bios in en weer uit en dan is je geheugen geinstalleerd maar nu zie ik in system info in de bios gewoon 608 mb staan maar hij telt maar tot 96mb.....

We hebben de dimm's op allerlei plaatsen erin gezet met allerlei mogelijkheden zonder resultaat.

Op internet kom ik alleen die stomme tabel tegen dat ik dan ff de bios in moet en dat 't dan wel allemaal goed komt. en dat ik de checks uit moet zetten maar dat kan helemaal niet zonder utilitie disk die ik nergens kan vinden en ook niet bijgeleverd was.

Op 't geheugen staat een stikkertje dat 't compaq compatible is......'t geheugen is goed dat weten we zeker.....

8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al in de FAQ gekeken mbt geheugencompatibiliteit? "Compaq compatible" zegt nog niet alles, je hebt ook chipsets die hun eigen beperkingen hebben.

Technische PMG FAQ

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Kan je moederbord 512 mb dimmetjes wel adreseren ?
Tellen en werken gaan niet hand in hand...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.........ja volgends de site wel......

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

never mind al gesloten door dion_b

[ Voor 79% gewijzigd door Shunt op 01-03-2003 19:43 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op 01 March 2003 @ 19:42:
never mind al gesloten door dion_b
wat bedoel je ??????

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
crosspost

Omdat je eerst 96 had, 512 erbij maar hij bleef maar tot 96 tellen denk ik dat het eraan ligt dat dos?/windows? oid het niet herkend. Waarschijnlijk ligt het eraan dat de compaq een geheugenuitbereiding gedisabled heeft.

Net zoiets als dat je windowsXP gaat installeren op een Compaq die bij de aankoop 98 erop had staan. Ik heb verscheidene verhalen gehoord dat dit niet lukt. De oplossing is (denk ik) een (illegale) hack van de compaq.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm en hoe zou je zoiets kunnen enablen.....pliz geen bios flashes en updates want daar heb ik slechte ervaringen mee... :D

oja....ik heb er eerst een gekregen 32mb dimm in gedaan dus....

Verwijderd

Nee het is precies zoals de melding aangeeft, je moet even de Bios in van de computer deze opslaan en verlaten, als het goed is heeft het Bios de nieuwe hoeveelheid aan geheugen dan opgeslagen en kun je de Pc gewoon opstarten. Dit heb ik volgens mij ook al eens gehad bij een Compaq. Zo'n utility disk is misschien wel bij Compaq/HP te downloaden.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 20:22:
hmmm en hoe zou je zoiets kunnen enablen.....pliz geen bios flashes en updates want daar heb ik slechte ervaringen mee... :D

oja....ik heb er eerst een gekregen 32mb dimm in gedaan dus....
Nogmaals: heb je de FAQ al doorgenomen? Kijk eens onder "hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen".

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 20:23:
Nee het is precies zoals de melding aangeeft, je moet even de Bios in van de computer deze opslaan en verlaten, als het goed is heeft het Bios de nieuwe hoeveelheid aan geheugen dan opgeslagen en kun je de Pc gewoon opstarten. Dit heb ik volgens mij ook al eens gehad bij een Compaq. Zo'n utility disk is misschien wel bij Compaq/HP te downloaden.
hmmm....ik heb me de pleuris gezocht en heb er geen kunnen vinden....als jij er een zou kunnen vinden dan zou ik je zeer dankbaar zijn

compaq presario 5000 type nr 5wv275 (is 'n duron 750)

oja compaq levert standaard geen technische boekjes over 't moederbord....dat zou alles een stuk makkelijker maken.......de computer is namelijk niet van mij.....ik zou namelijk nooit een compaq kopen ik bouw zelf pc's......

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 20:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 20:49:
[...]

hmmm....ik heb me de pleuris gezocht en heb er geen kunnen vinden....als jij er een zou kunnen vinden dan zou ik je zeer dankbaar zijn

compaq presario 5000 type nr 5wv275 (is 'n duron 750)

oja compaq levert standaard geen technische boekjes over 't moederbord....dat zou alles een stuk makkelijker maken.......de computer is namelijk niet van mij.....ik zou namelijk nooit een compaq kopen ik bouw zelf pc's......

Als je zelf PCs bouwt, weet je dat je de kast open kunt rukken om de onderdelen te achterhalen. Los daarvan kun je met tig utils de PCI devices (waaronder de CPU->PCI bridge (=northbridge van de chipset)) achterhalen. Het staat in Windows gewoon in je device manager (onder 'System devices') en onder Linux moet je als root lspci -v gebruiken.

Want het is de northbridge die bepaalt wat voor mem geslikt wordt, Compaq of geen Compaq :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is 't dus hij zou het wel moeten slikken.........................................maar dat doet ie niet.....................................................................................................

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo schieten we ook niet op.

Mij selectief negeren (??) en dion_b verkeerd begrijpen.

Achterhaal eens de type chipset van je mobo (in de FAQ staat hoe, kijk onder "welke moederbord zit er momenteel in mijn systeem?"), kijk eens hoeveel/welk geheugen je daarmee maximaal kan gebruiken (staat wederom in de FAQ) en trek zélf conclusies.

/kansloos

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 01-03-2003 23:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.