Toon posts:

Celeron/pentium II op asus P2B

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren voor 100 piek een pentium II 400 mhz in m'n pc gestopt en die presteert marginaal beter dan de celeron 400 die ik altijd gebruikte. 't scheelt echt niks! Maar voor 100 piek kun je nog eens een lolletje hebben, dus 't moet er maar van komen: overklokken dat ding! Maar daar heb ik nog niet eerder mee geprutst, dus wat nu?
Kan ik de snelheid gewoon eens op 450 of 500 mhz zetten? Of ga ik nu iets te kort door de bocht?
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een configuratie zoals die van mij: pII/celeron 400 Mhz op asus P2B?

Nog goeie links voor de beginnende overklokker?

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
De enige manier om over te klokken op een P2B (ik heb er ook 1) is d.m.v. de jumpers op het moederbord je busspeed te verhogen. De mijne draait nu op 112 MHz ipv 100, hoger wil hij niet maar dat komt doordat ik de SCSI-onboard versie van de P2B heb. De normale P2B zou ook 124 MHz kunnen hebben.

Dan blijft over de vraag of je processor dat trekt natuurlijk... 4x124=496 MHz, en dat is toch een flinke stap, zeker omdat je het voltage niet kunt verhogen op de P2B (of je moet contactjes op je processor af gaan plakken, maar je zegt zelf al dat je een beginner bent ;))

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Zo zo, de busspeed omhoog...? Ik zocht het op een heel ander terrein door de jumpers gewoon te zetten alsof het een pentium II 450 Mhz is. Werkt dat dan per definitie niet?

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 14:21

3style

...

Nee, De multiplier is gelockt. Ik kon zelf bij mijn P2B de bus tot max 112Mhz zetten. Ik had destijds een PIII350@392, bijna geen verschil dus.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Nee, de multiplier van je processor is gelocked op 4x dus ook al stel je je mobo in op 4.5x dan blijft hij op 4xFSB draaien. Dat is namelijk het principe van multiplier-locken ;)

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Sommige oudere 400mhz PII's zijn niet multiplier locked. Ik had er zoeen op een p2b zitten en kon 'em op 5x zetten.
Maar met geen enkele FSB/multiplier combinatie heb ik het ding ooit voorbij 500 gekregen.

Verwijderd

En bovendien kan je een Celeron beter overclocken dan een Pentium II

Verwijderd

ik heb ook PII 400 en P2B-f.. mijne is gelockt.. je kunt dan wel MP omhoog zetten , maar er gebeurt dan niks ;( ... wel FSB omhoog en dat werkt dan wel.. voltage kun je ook niks mee (dacht ik ..)

vrij tweak-onvriendelijke combo eigenlijk..
... sorry ...

edit : typfoutje..

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Nou dan ga ik toch weer lekker terug naar m'n celeron 400 Mhz!?! Moet ik dan wel de multiplier omhoog zetten? En is er al iemand die de ideale verhouding bus/multiplier heeft uitgedokterd?

(PS: ben effe overgestapt op een nieuwe gebruikersnaam, maar ik ben nog steeds Timo Rietveld)
Pagina: 1