Toon posts:

Wireless netwerk met 5 pc's en internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een wireless router te koop waar je 5 pc's op aan kan sluiten?
Heb nu een gewoon netwerk hier met 5 pc's, maar wil dit graag draadloos hebben.
Is dit mogelijk i.v.m. internet delen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens maar 2 pc's nodig die wireless zijn? zou je 3 pc's in het netwerk dat ik nu heb kunnen houden en 2 extra met wireless in hetzelfde netwerk en ook gewoon met internet delen?

Verwijderd

yep, kan.
Ligt aan je huidige configuratie, maar je kan een los accespoint kopen, om een aantal pc's wireless te connecten

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Volgens mij kun je op een wireless accespoint 127 computers aansluiten.

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

yup, zou moeten gaan.
Als je al een netwerk hebt zou je een access point kunnen kopen, of een wireless router, waarbij je het huidige netwerk op de (niet-draadloze)poorten aansluit.

/edit: moet sneller leren zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door krisis1 op 01-03-2003 19:46 ]

Verwijderd

Ja dit kan :) Koop een wireless router met ingebouwde switch, dan heb je een AP, router en switch in één. PC1 en PC2 sluit je wireless aan, de rest met een kabeltje in de switch. Internet delen werkt dan ook op beiden :)

BTW: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om te editten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ohw zit het zo met die aansluitingen, ik zag wel dat er wireless routers te koop waren met 4 aansluitingen maar dit zijn alleen aansluitingen voor niet wireless apparaten. Dus kunnen meer wireless pc's op.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kan gewoon een wireless router kopen met 4 10/100 mb poorten erin, en die i.p.v de router die ik nu heb instaleren en dan 1 die nou op gewone router zit op wireless doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 20:10 ]

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

ja.
Je vervangt de ene router gewoon met de andere, en al je gewone (niet-draadloze) clients kan je op je wireless-router aansluiten.
Als je teveel niet-wireless pc's hebt, kan je altijd de switch van de ene router aan die van de andere koppelen.

[ Voor 98% gewijzigd door krisis1 op 01-03-2003 21:17 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Dat kan je ook wel vinden in de handleiding van gelijk welke wireless router of 1 van de vele wireless topics.

en gebruik aub ook eens de edit knop ipv dubbele posts te maken

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.