[WinXP]PC van workgroup weergeven ipv alle shares

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 21:47
Hoe kun je er voor zorgen dat windows XP in "My Network Places" alle PC's in de workgroup weergeeft in plaats van alle shares in de workgroup? (dus zodat Windows XP het netwerk net zo weergeeft als Windows 9x).
Je kunt wel een shortcut maken naar de workgroup, maar dat is niet echt een oplossing, gezien ik de functies van het "rechtermuisknop-menu" ook graag bij het "my network Places"-icoontje houd.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bij "mijn netwerklocaties" zit links een link naar "zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg je hetzelfde resultaat als bij een link naar de werkgroep.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Gabriel-LG
alwinh schreef op 01 March 2003 @ 20:32:
Bij "mijn netwerklocaties" zit links een link naar "zoeken naar computers in werkgroepen", dan krijg je hetzelfde resultaat als bij een link naar de werkgroep.
Tja, dat legde ik hierboven uit, dat dat niet de oplossing is die ik zoek.

Ik vindt het gewoon hopeloos irritant zoals het standaard in XP gaat... :(

Verwijderd

staat idd ergens in de opties van weergeven netwerk (bij Explorer ergens in de opties) , ik had het ook .... de lijst van de shares werd irritant groot. Ben vergeten waar het stond, maar dat vind je zo weer als je effe zoekt: je weet immers nu dat het kan ;)

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 13:54:
staat idd ergens in de opties van weergeven netwerk (bij Explorer ergens in de opties) , ik had het ook .... de lijst van de shares werd irritant groot. Ben vergeten waar het stond, maar dat vind je zo weer als je effe zoekt: je weet immers nu dat het kan ;)
Ik heb me rot gezocht naar iets dergelijks (ook in de folder options in explorer) maar ik kan niks vinden... :|

Verwijderd

daar staat het toch echt: netwerkmappen en zo weer geven (de 1e.... bij mapopties).
PS: ik heb Pro jij Home edition? Als dat zo zou zijn (zou wel raar ziin....): je had het niet vermeld.... ;)

• Gabriel-LG
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 19:48:
daar staat het toch echt: netwerkmappen en zo weer geven (de 1e.... bij mapopties).
PS: ik heb Pro jij Home edition? Als dat zo zou zijn (zou wel raar ziin....): je had het niet vermeld.... ;)
Ik vindt die optie niet; Je bedoelt toch dat je in explorer naar het menus "tools" gaat en daar "folder options" aanklikt? De enige netwerk optie die ik daar vind is "automaticly search for network folders and printers" maar dat heeft er niks mee te maken :?

Ik heb btw Windows XP pro Engelse versie met SP1...
Pagina: 1