Toon posts:

[Micro set] JVC UX-L30R / JVC UX-L40R

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ieders,

al een tijdje ben ik op zoek naar een micro hifi set. Mijn voorkeur gaat uit naar de JVC UX-L30R én de JVC UX-L40R :) Ja, ik kan nu nog geen keuze maken! Er zit maar weinig verschil tussen deze apparaten... De L40R heeft echter 2 3-weg luidsprekers en 2 10cm conus woofers per box, terwijl de L30R 2 2-weg luidsprekers heeft en 1 12cm conus woofer en 1 4 cm conus woofer (als ik het goed heb) per box. Is dit verschil groot (in "geluidservaring"), positief en 100 euro waard?
Zijn er BTW mensen hier die ervaring hebben met de JVC UX-L30R of de JVC UX-L40R?

Bij voorbaat dank voor het lezen (en beantwoorden) van mijn berichtje :)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Meestal is met dit soort zaken zo dat je zelf moet gaan luisteren. Dit helpt je nu niet, maar wel strax in de winkel bij je aankoop ;-)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Ja, je hebt gelijk wat betreft mijn vraag over de geluidservaring :) Dat kan ik misschien beter zelf beoordelen...
Maar alsnog: is dit verschil technisch gezien beter?
En: zijn er mensen die ervaring hebben met de JVC UX-L30R of de JVC UX-L40R?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :o

• toastingnow
Ik heb even op de site van JVC gekeken naar de setjes...maar alleen m'n gevoel zegt al: Koop lekker die L30R. Er zin technisch niet zo'n dramatische verandering (tuurlijk het is anders....), dat je in een kleine ruimte daar het efect zo goed zou merken. Ik neem aan dat je het in een kleine ruimte gaat gebruiken, want in een grote ruimte heb je toch liever een voller geluid. En neem je dus geen micro-set.

[ Voor 6% gewijzigd door toastingnow op 04-03-2003 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik wil m voor op mn (niet al te grote slaapkamer) van 2 ×5 meter... :)
Bovendien, de L40R is moeilijk te krijgen in mijn omgeving, terwijl de L30R zowat op elke straathoek hier te koop is....
Bedankt voor je antwoord iig :) Ik neig nu weer wat meer naar de 30, maar ik ben nog niet helemaal om :)
Zijn er verder nog mensen met ervaringen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 16:45 ]

• toastingnow
Je hoeftmij niet steeds te bedanken, hoor. ;) Aangezien er geen reactie al eerder is geweest op je vraag qua ervaring zou ik gewoon voor de L30R gaan.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook eens ff gekeken naar de specs van beiden, er staat jammer genoeg niks over frequentiebereik van beiden. Ja, van het casettedeck... :+

Ik zou gewoon lekker voor die L30R gaan, maar inderdaad eerst luisteren voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ow.......ok :)
Is dat frequentiebereik boeiend?
Enne.....sowieso ga ik eerst luisteren voor ik ook maar íets koop... het luisteren naar de L40R wordt alleen enigszins problematisch omdat deze in mijn omgeving niet verkocht wordt.... Maar ik dacht: als die écht de moeite waard is en de meerprijs waard is, wil ik best ff elders in het land kijken ofzow...

• TimMer
  • Niet online
Voor het prijsverschil van €100 zou ik inderdaad gewoon voor die L30R gaan, het geluidsverschil zal miniem zo dan niet niet bestaand zijn, dus kopen die L30R! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ow...ok :) tnx voor je advies :D

• TimMer
  • Niet online
Laat nog wel ff weten hoe hij klinkt he! :)

• TimMer
  • Niet online
Nou? :)

Verwijderd

Topicstarter
:o Jepz, k laat t nog wel ff weten :)
Maar niet nu :p
Neej, ik heb nog niet geluisterd :| Ze hadden m niet meer bij de winkel waar ze m eerst wel hadden :/ Dus nu moet ik weer ff verder kijken... kheb nog wel een paar zaken in mn hoofd hoor, maar goed, daar moet ik toch ff heen... komt binnenkort wel :)
Anywayz, k laat t zeker nog weten :)

• TimMer
  • Niet online
Nog niet??? :P

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, daar ben ik dan eindelijk weer :p Tis nu twee maanden later en ik heb de hoop opgegeven... kben m nergens meer tegengekomen :/ Ook op de site van jvc staat ie inmiddels niet meer. De hele nieuwe lijn daarentegen wel. Ik ben daar even in gaan spitten, ben nogmaals naar de hifi zaken in mijn buurt gegaan en... heb de jvc ux-j50 gekocht. Werkelijk een subliem geluidje dat daaruit komt! Zeker voor de 229,70 Euro die ik er maar voor hoefde neer te tellen! Geen ux-l30r/ux-l40r dus, maar wel een ux-j50. Tot nu toe heb ik er zeker geen spijt van! Wat een mooi geluid; zowel de lage als de hoge tonen worden niet lelijk vervormd; het setje heeft een mooe, diepe klank!
Pagina: 1