Toon posts:

Emergency !!! Hulp Nodig :((((((

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb jullie hulp nodig!!!. Ik heb een BE6 -II thuis ..net nieuw.. PIII 800EB FSB 133, en een IBM harde schijf,,nou ja ,,gisteren hebben we alles bij elkaar gezet .maar ...guess what ..de ding will niet booten van de floopy ..alles zit goed bij de bios...toen hebben we geprobeert te booten van de harddisk (een oude harddisk met Windows er all op) en het lukte en het was zelfs mogelijk om naar de A; drive te gaan en te lezen via Explorer !!!!!./...Dus Ik ben verbaast ..Hij boot niet als flopy eerst .maar leest de floppy well als je van 0arddisk boot . Dus de kans dat de Floppy controller op de moederboard kapot is ook klein ....Hebben jullie suggesties ..dan graaaaaaaggggg ...zo snel mogelijk posten ..Ik heb 4000 gulden uit gegeven voor alles en ik kom niet eens verder dan een floppy boot ..hahahah ...THNX

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
heb je in de bios wel aan gezet dat ie als eertste boot device de floppy zoekt?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Sorry, lijkt me toch echt een bios probleem...

Boot sequence staat ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
jep...eerst floppy en dan HDD-0...Ja .....daarna toch nog geproobeert als first boot HDD-0 ..toen deed ie het well.!!!!

• abwouters
wat deed het toen wel booten van floppy of van schijf?

en weet je zeker dat die floppy drive gewoon niet rot is.

Verwijderd

Topicstarter
Hij boote van de hardde schijf ..en de floppy is niet rot van die is ook nieuw..Alle hardwares zijn nieuw...en de sequence op de bios is ook goed !!! ...Eerst floppy en dan HDD-0....

• abwouters
als iets nieuw is wil dat niet zeggen dat het niet kapot kan zien.

Waarom probeer je windows niet te installeren van een bootable cd-rom.

Verwijderd

Topicstarter
Toen hij had geboot van het harddisk waar op al windows was geinstalleerd...kon ik well naar de floppy en de gegevens op de floppy disk lezen....We hebben het ook met een andere floppy drive geprobeert ..toch nog het zelfde probleem. .Heheheh ......Je kan er gek van worden!!!..:))))))

• abwouters
dat ken ik. :)

misschien is je floppy kabel rot??

Maar ik denk toch dat er iets in de bios niet goed staat. Kijk nog eens ff heel erg goed in je boekje of alles wel goed staat.

Verwijderd

Topicstarter
THNX Abwouters ..:)))).....Ik zal nog verder kijken .,.....Als er nog mensen zijn die dit hebben gehad graag dit thread door latten:))) ......Nou geen vette filpmjes kijkne voor mij deze weekend dan :((( hahahah

• abwouters
graag gedaan, maar over zo'n grote afstand is het best wel moeilijk om een oplossing te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zekere als je de tover doos niet voor je hebt :))))...Visueel is het makelijker ..nou ja ..ik zie wel ..wat de reacties van andere mensen zijn naar dit verhaal :))...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

Tylen

Neem mij niet te serieus

Euhh vervang FDD + FDD Kabel als niet werkt: LOAD BIOS DEFAULT... Als dat niet werkt kijk of er al een bios update is van dat MoBo. Meer kan ik niet zo 1, 2 euhhh 3 verzinnen..:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

weet je wel zeker dat die floppy wel boot-able is. verder ook even "floppy seek at startup" aanzetten.

Verwijderd

Ik geloof niet dat ik het helemaal snap, maar zal es wat proberen.

Beide HD's in je computer duwen, oude als master.
Als je opstart met je oude HD en dan met F8 "opstarten in DOSmodus" kiest, kun je volgens mij ook je floppy bereiken. Ik neem aan dat je je nieuwe wilt partitioneren:? dus dat kun je nu doen...Kut, dat kan dus niet:( want dan krijgen de nieuwe partities andere verwijzingen dan C: en D: (toch:?) Als je dit wel kunt omzeilen zou je zo je nieuwe HD met format/s klaar kunnen maken voor installatie Windows. Computer afsluiten, oude HD eruit en nieuwe erin. ...

Verwijderd

Topicstarter
jep floopy seek staat ook aan .:((((..Anders ga .ik weer terug naar de default settings en dan weer op nieuw probeeren...

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 10:13 schreef caprioles9000 het volgende:
jep floopy seek staat ook aan .:((((..Anders ga .ik weer terug naar de default settings en dan weer op nieuw probeeren...
Probeer anders de Default-settings, en probeer het ook eens zonder harde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Gek..dus dat hebben we ook geprobeert ..allen stand alone ...floppy .....geen harde schijven ..back to basics ...maar hij zegt verifying DMI pool data ...en dat freezd ie.....of soms zegt ie ....system disk failure ..insert the right fuckin disk .heheheh

Verwijderd

tja, dan kom ik op twee mogelijke problemen:
1: je bios is niet goed, heeft een fout bij de floppy-boot routines, of
2: je floppy is niet goed om van te booten, probeer die flop eens bij een andere pc.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

laat je zysteem gewoon booten vanaf de cdrom ik heb dat zelfde probleem gehad maar dat is nu weer opgelost ik heb een nieuwe flop gemaakt dat ding was gewoon kapot gegaan omdat hij bij een sopeaker had gelegen :)

zet je cdrom als 1 ste boot en dan gooi je je windows cd in dat ding en opstarten die hap

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
hey ratile ..Je had precies het zeleprobleem ?????... Hnmmm ..maar wat ik niet snap is hoe kan het dan als je weet dat je floppy drive toch niet kapot is ..ik bedoel ...het is simple ....Bios settings zijn goed dus het zouden moeten als eerst booten..:)) ...Dus je hebt gewoon van Cd boot gedaan en dan meteen gewoon windows geinstallerd..en dan ...heb je later je boot sequence terug gezet naar floppy of niet????

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

mijn probleem was dat mijn flop zelf defect was door het magnetisme dat weg was gegaan door mijn speakers,

nee ik heb dat nooit meer terug gezet want ik blijf bij mijn cdrom :)

wat ik heb gedaan is booten met cdrom en dan gewoon windows geinstaleerd ,
wil je dat niet dan kan je ook kiezen of je de computer op wil starten met cdrom ondersteuning zodat je alles ff door kan spitten,
advise:
format je windows en gooi dan als 1th boot je cdrom en begin dan meteen met de setup

je cd is ook een boot net als je flopmaar omdat een computer standaard op flop ingesteld staat als 1th boot gebruikt iedereen een bootflop :)

gebruik je cdrom das nog sneller ook :)

ik zit nu nog op mn werk maar anders kan je mij vanavond contacten op icq mijn nr is 59100418

hier reageren mag ook maar ik weet neit hoe snel ik kan reageren :)

Spelfouten voorbehouden.

Pagina: 1