raar modem probleem

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Bij een vriend van mij is een raar probleem met z’n modem. Hij had z’n harde schijf geformatteerd, windows98 er weer opnieuw opgezet en toen deed z’n modem het niet meer. Hij kreeg het zelf niet voor elkaar, dus kwam ik ff kijken.
Als je ging inbellen bij de provider dan kon hij de modem al niet eens vinden. Hij reageerde niet ofzo.
Als ik in het configuratie scherm bij systeem en dan hardeware in de lijst keek, en ik klikte op de eigenschappen van de modem (die er wel bij stond) kreeg ik een error message: “Cannot read Port name from registry”

Ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, werkte niet. Toen dacht ik, registry error, Windows opnieuw installeren. Maar dat hielp dus ook helemaal niets. Ik heb geen conflicten gevonden verder. Ik zou dus niet weten wat er aan de hand is. Iemand hier?
Alvast bedankt!

Verwijderd

try een ander isa of pci slot ligt eraan wat voor modem het is

• RdB_IA
  • Niet online
dat bedacht ik me ook toen ik daar weer weg was. Maar in principe moet wel werken, voordat ie geformatteerd had werkte het wel goed namelijk.

Verwijderd

wat voor modem is het?

Verwijderd

jah oke maar als je windows eraf haalt dan haal je ook die IRQ's weg waar windows ze eerst op heeft gehad.. hij moet ze dan weer opnieuw instelle

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Sommige modems (en andere kaarten, bijv. ISDN) kun je beter uit je PC hebben tijdens het installeren van Win. En dan pas weer terugstoppen als Win helemaal is geins.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:55
Wat je ook nog even kan proberen is in de BIOS "UPDATE ESCD" (of zoiets :)) even op ENABLE zetten.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Verwijderd

Vraagje, RdB:
Betreft het een intern of extern modem? Een extern modem gebruikt geen extra IRQ. Maakt gebruik van je COM1 of 2 poort. Als het extern modem betreft, zou je kunnen checken of in de bios de compoorten op enabled staan. Probeer dan ook eens in Windows een standaard 56K6 modem te installeren.(welke snelheid het ook is). Als dit wel lukt, ligt het aan de meegeleverde drivers van het modem

Ik hoor wel van je.

• RdB_IA
  • Niet online
het is een intern pci modem..ik ben ff vergeten van welk merk het was enzo. drivers komen van meegeleverde diskette, dus ik denk dat die wel goed zijn.

Verwijderd

W98 installeren zonder modem, afconfigureren en dan pas modem plaatsen en laten herkennen. Zijn drivers wel W98 drivers?
B.t.w. vast en zeker een soft-modem..... dat is ellende........

Succes ermee.....
Pagina: 1