Toon posts:

geluid doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag :

Ik heb pas windows opnieuw geinstaleerd en wat blijkt nu het gluid doet het niet :'(
In kazaa doet hij nix en in windows media speler geeft hij een error over de geluidskaart.
nu is de vraag of iemand weet hoe ik dit goed kan maken.

ik weet niet of het iets helpt maar dis de info over m'n boxen :

Merk : JUSTer
Versie : SP-613 True stereo sound system

(op m'n koptelefoon doet hij ook nix)

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je je drivers uberhaupt wel geinstalleerd :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
OS ? Geluidskaart, wat heb je zelf al geprobeerd ? Staat er iets bij de hardwareinstellingen ?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat voor geluidskaart zit erin dan? Speakers zijn niet interessant aangezien Windows een fout geeft en je koptelefoon het ook niet doet ;)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
pkouwer schreef op 01 maart 2003 @ 18:19:
OS ? Geluidskaart, wat heb je zelf al geprobeerd ? Staat er iets bij de hardwareinstellingen ?
windowsXP
geluidskaart weet ik niet :o
problemen oplossen van xp(zit standaart in xo)
bij de hardware staat dat alles werkt maar dat is dus niet zo:(

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
Ik zie dat je een nieuw hier bent. Hi, maar enig verstand van computers wordt wel verwacht en dan nog kan dit beter in de rubriek Windows Operated System.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook wel een beetje verstand van P.C.'s...
dit lukt alleen niet:(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, das allemaal erg lastig. Echter, er wordt hier idd van je verwacht dat je e.e.a. eerst zelf probeert, voor je een topic hier start.

Wat ik zoal mis, in jouw topic is het volgende:
  • Goede probleemomschrijving.
    'Doet het niet', 'geeft een error' zegt vrij weinig. Geef aan welke error een programma geeft.
  • Eigen inbreng:
    • Ga eens uitzoeken welke geluidskaart je hebt. Hiervoor kun je tips vinden in onze search, door bijv te zoeken op 'onbekende geluidskaart'. Ook kan je een programma installeren als sisoft sandra (via google te vinden) waarmee je misschien kan identificeren welke kaart je hebt.
    • Kijk of de drivers hiervoor geinstalleerd zijn, in apparaatbeheer
    • Probeer eens andere drivers, hoe je die kan vinden, staat in de FAQ van Software Algemeen en Overige Hardware.
Dit soort dingen zien we graag terug in je topicstart. Vertel ons dus duidelijk wat je allemaal al hebt geprobeerd en gedaan. Dan zijn we beter in staat je te helpen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
Drivers geinstalleerd? zo nee de juiste drivers opzoeken en installeren.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc (enter) -> Besturing voor geluid, video, spelletjes. En daar staat vast je merk van je Geluidskaart... Hier ff doorgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 01-03-2003 22:38 . Reden: spellvautjuh ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit het zijn :
Audiocodecs
dat is het 1igge wat ik kan vinden:)

• danslo
Als dat het enige is dat bij Besturing voor geluid, video, spelletjes staat, weet windows niet eens dat hij een geluidskaart heeft... Moet je ff toevoegen dan en drivers installeren.
edit: Owjah maak je kast ff open en kijk dan wat voor merk het is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door danslo op 01-03-2003 22:45 ]

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
is het een onboard geluidskaart?

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet het 1igge maar het 1igge wat op een geluidskaart lijkt
deze dingen staan er ook :
Legacy-audiostuurprogramma's(deze had ik net niet gezien:) )
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheerapparaten
videocodecs

Verwijderd

Topicstarter
donderdraak schreef op 01 maart 2003 @ 22:43:
is het een onboard geluidskaart?
weet niet :o

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 22:49 ]

• danslo
Hmmm... Maak eens een screenshot van je Apparaatbeheer en beantwoord ff de vraag van Donderdraak

edit: te laat | Onboard is dus dat hij al op je moederbord zit en dus geen losse kaart.

[ Voor 34% gewijzigd door danslo op 01-03-2003 22:50 ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Da-Bobster
Zou je alsjeblieft even de replies in dit topic willen lezen, en dan vooral die van blackd. Ik doe dit topic even een kwartiertje dicht, kijk ondertussen eens welke tips je allemaal krijgt en volg ze ook op. Je bent namelijk vrij vaag bezig, en de enige informatie die wij van jou krijgen is datgene dat jij in dit topic zegt. Wij zijn nog steeds niet helderziend ;).

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ook eens door. Mocht je er achterkomen dat het niveau dat van je verwacht wordt op GoT is te hoog gegrepen is zijn er genoeg alternatieve fora, zoals bijvoorbeeld www.beginnersweb.nl :).

[Edit]
Kwartiertje is afgelopen, succes nog verder :).

[ Voor 4% gewijzigd door Compubiter op 01-03-2003 23:04 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het probleem is dat wij willen weten wat voor geluidskaart je hebt, zodat we de goede drivers er voor kunnen vinden en alles kunnen laten werken.

Nu weet ik niet inhoeverre je hier ervaring mee hebt, maar je moet waarschijnlijk je pc kast open maken. Dan kijken waar de speakerdraadjes naar toe gaan en kijken wat voor chip er op de geluidskaart zit. Waarschijnlijk staat het ook op de aankoopbon van de pc.

Kan je geen chip vinden omdat er totaal geen kaart zit (de aansluitingen voor je boksen zitten in dit geval bovenaan), dan heb je onboard geluid. Dit betekent dat er een chip op je moederbord zit welke het geluid verzorgt. In dit geval kun je op zoek gaan naar het moederbord boekje. Ben je dit boekje kwijt, dan kun je proberen uit te vinden welke chip er op je moederbord zit voor het geluid. Met de naam van de chip kunnen wij (of jij) met google zoeken naar de juiste drivers.

Het doel is dus om drivers te vinden voor de chip/geluidskaart welke voor het geluid zorgt.

Heb je echt geen idee waar wij het over hebben maar wel een digitale camera, maak dan wat foto's van je pc, moederbord enz (vooral de binnenkant van de kast), sla ze op als jpg en zet ze op internet. Weet je niet hoe dat moet, vraag dan aan iemand die dit wel weet of hij het voor je wil doen.

Kom je er niet uit, vraag het dan gerust hier.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 01-03-2003 23:08 ]

Pagina: 1