Toon posts:

[Delphi 7] Oude stijl of .NET stijl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de trial van delphi 7 gedownload. Na mijn delphi6 source geprobeerd te hebben kreeg ik allerlei warnings.

Ik wil mijn applicaties gewoon voor windows XP schrijven en voor eigen gebruik (natuurlijk mogen anderen er ook gebruik van maken). Mijn vraag is wat ik nu het beste kan doen. Moet ik gewoon de oude stijl gebruiken (dus de warnings van .NET uitschakelen) of moet ik alles gaan aanpassen. Daarbij moet ook rekening gehouden worden met eventueel toekomstig gebruik.

En als jullie de .NET stijl aanbevelen, hoe moet ik dan mijn code veranderen. Ik heb al wat gezocht (google en de borland newsgroups) maar er zijn nog maar bar weinig voorbeelden hoe men code kan veranderen.

(Neem bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
var
  f : file of integer;
begin
  AssignFile(f, string);
  seek(f, 10);
  read(f, i);
  CloseFile(f);
end;

Geen boek of pagina die hier over informatie over geeft hoe ik de file of integer kan vervangen (eventueel de rest ook) zonder dat de werking van het programma veranderd.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat je het dan toch zult moeten verbouwen naar een TFileStream oid.. als dat wel .NET compatible is dan, ik weet niet precies wat .NET met Delphi doet.

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Delphi 7 begint alvast met waarschuwingen te geven over dingen die niet meer zijn te gebruiken in .Net, maar aangezien Delphi 7 nog geen .Net programma's kan maken is het niet ernstig. Die meldingen kan je gewoon negeren of uit zetten. Als je al ooit besluit een .Net programma te maken met Borland's toekomstige producten is het niet veel werk om het om te zetten. Als het vast staat dat je over wil naar .Net is het misschien wel verstandig de nieuwe code die je schrijft alvast compatible te maken en langzamerhand de oude code te herschrijven.

Zoals Bigs al zegt kan je AssignFile en bijbehorende functies vervangen door een TFileStream.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 22:26

Tomatoman

Fulltime prutser

Al die .Net warnings kun je eenvoudigweg negeren. Wat onder Delphi 6 probleemloos werkte, werkt net zo probleemloos onder Delphi 7. Soms is het daarbij handig om de {$WARN identifier OFF} switch te gebruiken, zoals {$WARN SYMBOL_PLATFORM OFF}. Ook de platform, deprecated en library directives voorkomen heel wat waarschuwingen.

Uit de help files:
The $WARN directive lets you control the display of groups of warning messages.
Use platform to mark items that are specific to a particular operating environment (such as Windows or Linux), deprecated to indicate that an item is obsolete or supported only for backward compatibility, and library to flag dependencies on a particular library or component framework (such as CLX).

Een goede grap mag vrienden kosten.