tekst in spel onscherp met AA

Pagina: 1
Acties:

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb de vraag al eens gesteld, maar nog nooit echt antwoord gekregen (en met de nieuwe searchengine komt mijn vorige topic niet meer bovendrijven). In diverse spelletjes is de tekts die displayed word nauwelijks nog leesbaar met AA aan. Nu schijnt dat verholpen te kunnen worden door "texture sharpening" aan te zetten. Echter mijn displayproperties (Radeon 9500PRO + CAT 3.1) hebben NERGENS die optie.

Wie weet een oplossing?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Joch_um_all schreef op 01 maart 2003 @ 18:05:
Ik heb de vraag al eens gesteld, maar nog nooit echt antwoord gekregen (en met de nieuwe searchengine komt mijn vorige topic niet meer bovendrijven). In diverse spelletjes is de tekts die displayed word nauwelijks nog leesbaar met AA aan. Nu schijnt dat verholpen te kunnen worden door "texture sharpening" aan te zetten. Echter mijn displayproperties (Radeon 9500PRO + CAT 3.1) hebben NERGENS die optie.

Wie weet een oplossing?
ik heb dit dus ook met mijn geforce 4 ti 4400
en ik geloof dat hier niets tegen te doen is
aa is ook niet meer dan een soort van vertroebeling/verzachting van kartels
aangezien letters ook mee genomen worden door het aa
worden de schuine stukken van de letters minder duidelijk
hier kan je volgens mij ook niets tegen doen :/

[ Voor 25% gewijzigd door Shunt op 01-03-2003 18:47 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Shunt schreef op 01 March 2003 @ 18:45:
[...]

ik heb dit dus ook met mijn geforce 4 ti 4400
en ik geloof dat hier niets tegen te doen is
aangezien letters ook mee genomen worden door het aa
worden de schuine stukken van de letters minder duidelijk
hier kan je volgens mij ook niets tegen doen :/
idd
heb ik ook (zelfde kaart)
maarja, dan zet je je AA op 2, dat is echt wel hoog zat!
en anders moet je gewoon switchen naar een hogere res...
(vind ik toch fijner een hogere res)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Met m'n ti4200 kan ik bij het tabblad performance & quality bij geavanceerde eigenschappen texture sharpening aanvinken (kan daar ook de AA en de anisotropic filtering instellen)

Waar het bij ati kaarten zit weet ik niet, dit is alleen voor de nvidia kaarten (voor shunt enzo)

• Hahn
  • Laatst online: 20:12
Shunt schreef op 01 March 2003 @ 18:45:
[...]

Als dat zo zou zijn dan zou het niet zo'n zware aanslag zijn op je prestaties hoor. Een vertroebeling is er zo overheen gegooit.
Anti Aliasing gebeurt door het vergroten van het aantal driehoekjes waardoor je minder hoekjes ziet, daardoor hoort het beeld eigenlijk niet waziger te worden.

The devil is in the details.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb het ook met mijn Kyro II, volgens mij worden de texten ook ge-anti-aliased :)

• Shunt

Shunt

Boe

MaRc0 schreef op 01 March 2003 @ 18:58:
[...]
Als dat zo zou zijn dan zou het niet zo'n zware aanslag zijn op je prestaties hoor. Een vertroebeling is er zo overheen gegooit.
Anti Aliasing gebeurt door het vergroten van het aantal driehoekjes waardoor je minder hoekjes ziet, daardoor hoort het beeld eigenlijk niet waziger te worden.
ik heb het over het efect dat het geeft :> ik weet ook wel dat het niet zo simpel is ;)
en ik heb het dan over de tekt he ;)
en ja wel de scherpe schuine randen die normaal blokkerig zijn worden dan iets vager hoor ;) let er maar eens HEEL goed op

eik zie je dit het beste met tekt ;)
Sick Nick schreef op 01 March 2003 @ 18:57:
Met m'n ti4200 kan ik bij het tabblad performance & quality bij geavanceerde eigenschappen texture sharpening aanvinken (kan daar ook de AA en de anisotropic filtering instellen)

Waar het bij ati kaarten zit weet ik niet, dit is alleen voor de nvidia kaarten (voor shunt enzo)
dit verscherpt de textures en niet de randen van de tekst ;)
dit zal dus niets tot haast niets uit maken

[ Voor 48% gewijzigd door Shunt op 01-03-2003 19:02 ]

Game PC

• Joch_um_all
iemand met een Radeon 9500PRO of dezelfde familie die weet waar je texture sharpening kan aanzetten?

• Shunt

Shunt

Boe

Joch_um_all schreef op 01 March 2003 @ 22:14:
iemand met een Radeon 9500PRO of dezelfde familie die weet waar je texture sharpening kan aanzetten?
volgens mij heeft ati zo iets niet eens :D
nvidia heeft dat volgens mij alleen om uit te zetten en zo meer fps te halen :P

Game PC

• Joch_um_all
makes sense ;)

ok.......ik moet die onscherpere chatlines dus maar voor lief nemen........of AA uitzetten dus.

In dat geval moeten er meer spellen komen waarin je AA als gameoptie kan aan/uitzetten!!
(bij CFS3 is de tekst prima leesbaar als je het AA in het spel activeert, maar niet als je het generiek in de display properties van direct3d apps doet)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Maw, bij mij ( 9700 ) is het met AA ook onscherp als ik een opengl ap draai en 3d is ook @ bv 16x AA en 6x FSAA, ik zit 3d @ min en alles @ low en dan is opengl wel mooi, en andersom ook dus, suc6.
Pagina: 1