Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata
gebruik je een hub/switch? of een crosscable?
begin eens met lezen wat ie zegt... hij heeft een crosscable...Erkens schreef op 01 March 2003 @ 17:41:
je hebt wel link?
gebruik je een hub/switch? of een crosscable?
Dat de lampjes groen branden wil niet altidj zeggen dat je kabel 100% in orde is, dit kan het ook nog zijn, maar aangezien je de kabel al hebt vervangen lijkt me dit sterk. Je weer ook zeker dat je netwerkkaarten niet gaar zijn? En dat ze goed zijn geinstalleerd?
doe eens 127.0.0.1
als dat werkt ligt het niet aan je eigen kaart
hmm, overheen gelezenYT-Croc schreef op 01 March 2003 @ 17:45:
[...]
begin eens met lezen wat ie zegt... hij heeft een crosscable...
Dat de lampjes groen branden wil niet altidj zeggen dat je kabel 100% in orde is, dit kan het ook nog zijn, maar aangezien je de kabel al hebt vervangen lijkt me dit sterk. Je weer ook zeker dat je netwerkkaarten niet gaar zijn? En dat ze goed zijn geinstalleerd?
maar dan nog, als er geen link is is je kabel wel gaar, en ja het kan zijn dat er 2kabels gaar zijn
als dat werkt weet je nog niet of je kaart het doetThomasje schreef op 01 March 2003 @ 17:46:
kan je jezelf pingen
doe eens 127.0.0.1
als dat werkt ligt het niet aan je eigen kaart
hiermee test je je tcp stack
[ Voor 19% gewijzigd door Erkens op 01-03-2003 17:48 ]
Het kan zijn dat je dat recht niet hebt om te pingen of dat je de firewall van windows xp aan hebt staan aan de hand van je gegevens zou het gewoon moeten kunnen, om naar een internet adres te kunnen pingen zou je een kunnen proberen om bij je client het dns adres van je provider in te stellen
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Leer eens lezen, als de lampjes branden en windows xp geeft aan dat er verbinding is dan is de kabel NIET gaatErkens schreef op 01 March 2003 @ 17:47:
[...]
hmm, overheen gelezen
maar dan nog, als er geen link is is je kabel wel gaar, en ja het kan zijn dat er 2kabels gaar zijn, daarnaast is die kabel zelfgemaakt?
[...]
als dat werkt weet je nog niet of je kaart het doet
hiermee test je je tcp stack
Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata
en als je //192.168.0.2/c$ uitvoert bij de andere pc, krijg je dan de share te zien?
en probeer op beide bakken eens zich zelf te pingen dus op XP in command >
ping 192.168.0.1
en op 98 ping 192.168.0.2
kijk eventueel in xp in command ("ipconfig") als je instellinger wel zijn doorevoerd,
en op 98 start>uitvoeren> "winipcfg"
je weet zeker dat je een crosslink (kabel) tussen beide pcees hebt ( de draden in de stekkertjes zitten aan beide kanten, op een andere volgorde, 2 kleuren zitten anders d8 ik)
suc6
[ Voor 61% gewijzigd door Valkyre op 01-03-2003 18:02 ]
-ik heb dir //192.168.0.2/c$ uitgevoerd in dos -> geen resultaat (wel met backslashes
-pingen naar het ip adres lukt
-ipconfig geeft de waardes die ik moet hebben
alvast bedankt voor alle reacties.
zet alle firewalls die je hebt uit?
zit er een kabel tussen de pcees of heb jer ook nog een hub tussen?
op de win98 bak moet ik, moet ik me altijd aanmelden aan het netwerk bij het opstarten
Ik doe dat altijd, maar ik snap er wel het nut niet van.
The following instructions can be followed for both Win95 and 98/98se ... I provided this response for an ME to XP peer to peer configuration. Note ... if attepting to network these machines over the internet, the TCP/IP protocol will only be required / used ...
If the following few things are true then the following steps can be followed to allow complete "two" way network communications between ME and XP.
If the following is true:
1. XP ICP (Internet connection firewall) is disabled
2. The following network protocols must be installed on both the XP and ME box (Client for MS networks, file and printer sharing - enabled, TCP/IP and NetBEUI). note NetBEUI is no longer supported on XP and is to be loaded off XP CD.
3. Both PCs are connected via X-Over cable or Hub (NIC's required obviously)
4. if 3rd party firewalls running on either box, ensure a rule is defined to allow access to each machine respectively using IP addresses of each machine. (note: you cannot get ME box to see XP box if using XP firewall, so you may need to buy 3rd party firewall (ie. norton firewall or freeware)
5. A shared directory exists on the ME box, with password recommended!)
6. XP shared documents folder contains the files and folders you wish to share with ME box. XP shares only folders and directories under this root folder. Unless you share the full drive (not recommended).
7. Box ME and XP box have unique computer names, but share the SAME workgroup name (WORKGROUP is standard for windows)
Then:
Do the following for the ME box ... Create a user account and assign a password (XP forces a password, you can workaround, but that is another topic). Reboot and login using that account and password (must do this).
Do the following on the XP box ... Create the SAME account as you did on the ME box, using the exact same user name and password, case and all. Grant this account limited access (your choice if you allow admin). Via contorl panel->system->Computer Name tab, select Network Identification and follow through the wizard prompts respectively.
You should now be able to see both machines respectively via explorer under my network places (give the machines some time to negotiate).
Note: You will not be prompt for a password when accessing the XP box via ME, since this information is exchanged dynamically. However, you will need to supply one going the other way.
Good luck ...
DMAD.
P.S. This has been tested on XP Corp at SP1 Level and ME with all service packs. However, there should be no issues with respect to patch levels. The key is having the correct / same protocols, same workgroup names and initializing the network identification on XP box (as connection to network not through a business network). Lastly, you must have the same user accounts (and passwords) on both machines.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
ping moet normaal altijd werken als er een fysieke werkende connectie is.
Alvast bedankt voor de moeite
Das ook niet waar... kep et hier met een half kapotte utp kabel... doet het goed, alleen haal er maar een paar kilobyte per seconde over. Gewoon een paar draadjes kapot waarschijnlijk. Link staat gewoon op groenRobthebest schreef op 01 March 2003 @ 17:50:
[...]
Leer eens lezen, als de lampjes branden en windows xp geeft aan dat er verbinding is dan is de kabel NIET gaat
Verwijderd
Probeer het volgende eens,Mijn configuratie:
-WinXP
ip: 192.168.0.1
subnetmask:255.255.255.0
-win98
ip: 192.168.0.2
subnetmask:255.255.255.0
gateway: 192.168.0.1
protocol tcp/ip( rest heb ik tijdelijk uitgeschakeld)
De Xp comp is verbonden met het internet.
de winXp heeft IP 192.168.0.1
de win98 heeft IP 192.168.0.2 met gateway 192.168.0.1
Dit kan volgens mij al niet probeer dus de gateway weg te halen !
BTW hoef je geen gateway in te stellen om met de andere pc te connecten want je verbindt met een cross kabel en een gateway is om 2 verschillende medium tpen met elkaar te verbinden, jij gebruikt allebei een MS gerelateerd os.
Gateway heb je pas nodig als je internet opwilt, en dan zou de gateway het IP van je modem moeten zijn.
Verder zou je oplossing kunnen zijn om het netbios protocol te installeren, dit is nl het makkelijkst met een crossed kabel, echter let op dat je netbios alleen intern in je netwerkje laat gebruiken en niet ook naar extern want netbios is makkelijk te traceren (alleen naamsniveau) en vervolgens ermee binnen te dringen (hacken).
Zo weer een thread wat niet over de "groene lampjes" op je "gare" "crossed kabel" gaat!!
Suc6 ermee
Green_devil
waar zie je in TS dat die link-leds aan staanRobthebest schreef op 01 maart 2003 @ 17:50:
[...]
Leer eens lezen, als de lampjes branden en windows xp geeft aan dat er verbinding is dan is de kabel NIET gaat
dat windows aangeeft dat er een verbinding is zegt NIETS!
gateway heb je nodig als je naar een ander subnet wilt, doe eens een "route print" en je ziet hetVerwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 18:42:
de winXp heeft IP 192.168.0.1
de win98 heeft IP 192.168.0.2 met gateway 192.168.0.1
Dit kan volgens mij al niet probeer dus de gateway weg te halen !
BTW hoef je geen gateway in te stellen om met de andere pc te connecten want je verbindt met een cross kabel en een gateway is om 2 verschillende medium tpen met elkaar te verbinden, jij gebruikt allebei een MS gerelateerd os.
Gateway heb je pas nodig als je internet opwilt, en dan zou de gateway het IP van je modem moeten zijn.
netbios is een protocol wat bijvoorbeeld over tcp/ip draait, en is binnen dringen hackenVerder zou je oplossing kunnen zijn om het netbios protocol te installeren, dit is nl het makkelijkst met een crossed kabel, echter let op dat je netbios alleen intern in je netwerkje laat gebruiken en niet ook naar extern want netbios is makkelijk te traceren (alleen naamsniveau) en vervolgens ermee binnen te dringen (hacken).
dat mag je voortaan wel weg laten, je nickname staat immers al bij je postGreen_devil
Verwijderd
Aan dit soort berichtjes heeft Trickshot dus niks, en dat bedoelde ik dus ook met de "groene lampjes" honderd threads over die groene lampjes en niks nuttigs, ik probeer hem in ieder geval met iets nieuws te helpen, en nu ga ik zelf ook nog meedoen met muggeziften, excusesErkens schreef op 01 March 2003 @ 19:16:
[...]
waar zie je in TS dat die link-leds aan staan
dat windows aangeeft dat er een verbinding is zegt NIETS!
[...]
gateway heb je nodig als je naar een ander subnet wilt, doe eens een "route print" en je ziet hetde gateway is totaal inrelevant in dit verhaal aangezien er sprake is van 1 subnet.
[...]
netbios is een protocol wat bijvoorbeeld over tcp/ip draait, en is binnen dringen hackenvolgens mij weet je niet precies wat netbios is
[...]
dat mag je voortaan wel weg laten, je nickname staat immers al bij je post
suc6 ermee
Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 10:49:
Aan dit soort berichtjes heeft Trickshot dus niks, en dat bedoelde ik dus ook met de "groene lampjes" honderd threads over die groene lampjes en niks nuttigs, ik probeer hem in ieder geval met iets nieuws te helpen, en nu ga ik zelf ook nog meedoen met muggeziften, excuses
je leest mijn reply niet, ik geef aan dat die gateway die jij noemt niets uitmaakt in dit geval
verder loop je te blaten over netbios terwijl je volgens mij niet weet wat dat precies inhoudt
tevens loop je te zeggen dat die ip settings onjuist zijn, wat dus absoluut niet het geval zijn, deze zijn correct
Maar laten we nu even wachten op de topicstarter wat die te melden heeft
edit:
nog wat, is het 10 of 100mbit? en is dit op automatisch of zelf ingesteld, kortom speel eens met die settings
[ Voor 8% gewijzigd door Erkens op 02-03-2003 11:59 ]
Verwijderd
het is me 2x gelukt internet te delen, spelletjes doen, pingen
maar na een reboot is mijn netwerk weg, maar kan nog wel bestanden overzetten
Host:
ip = 192.168.0.1
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = geen
dns = geen
Client:
ip = 192.168.0.2
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = 192.168.0.1
internet delen lukte mbv wingate 5
maar nu zit ik zonder netwerk
maar alleen na die ene formatt hield mijn netwerk het 2 dagen vol (incl reboots)
maar het schijnt dat speed touch usb een hindernis is voor netwerken...
dus ik kijk wel mee he
o ja, staan je workgroups wel hetzelfde ingesteld?
bij mij iig wel...
Verwijderd
Als je de win98 pc opstart moet je als het goed is een popup krijgen waarbij je jezelf aanmeld op het netwerk. Log in die popup eens in met dezelfde username (pass evt) als de username van je XP machine... (als administrator inloggen op het netwerk lukt als het goed is altijd)
Het is namelijk algemeen bekend dat je niet met een 98 machine op een XP machine komt als beide systemen verschillende inlognamen gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Goingin op 03-03-2003 14:24 ]
mja, ook dit heeft niets met pingen te maken, maar met authenticatieGoingin schreef op 03 March 2003 @ 14:22:
Ik weet niet of dit al gezegd is maar ik gok het erop
Als je de win98 pc opstart moet je als het goed is een popup krijgen waarbij je jezelf aanmeld op het netwerk. Log in die popup eens in met dezelfde username (pass evt) als de username van je XP machine... (als administrator inloggen op het netwerk lukt als het goed is altijd)
Het is namelijk algemeen bekend dat je niet met een 98 machine op een XP machine komt als beide systemen verschillende inlognamen gebruiken.
ik heb dus inderdaad een speedtouch usb modem.Verwijderd schreef op 03 maart 2003 @ 10:53:
maar het schijnt dat speed touch usb een hindernis is voor netwerken...
dus ik kijk wel mee he![]()
o ja, staan je workgroups wel hetzelfde ingesteld?
Workgroups heb ik gechecked en die zijn hetzelfde.
Geef me ff de tijd om al de reacties uit te proberen en dan laat ik jullie weten hoe het gegaan.
iig een pak van mijn hart dat er toch nog replies gekomen zijn(TrickShot d8 dat het topic een stille dood gestorven was):)
De windows help, heeft me niet veel wijzer gemaakt(kende enkel full-duplex en half duplex, maar gaf niet weer waar ik die kon aanpassen).
En waar windows te weinig van had, had tweakers teveel... ik kon de bomen door het bos niet meer zien.
properties van je nicTrickShot schreef op 05 March 2003 @ 23:45:
Die speed en duplex settings wil ik wel controleren, maar ik kan niet vinden waar ik dat moet aanpassen.
De windows help, heeft me niet veel wijzer gemaakt(kende enkel full-duplex en half duplex, maar gaf niet weer waar ik die kon aanpassen).
En waar windows te weinig van had, had tweakers teveel... ik kon de bomen door het bos niet meer zien.
thx, ik heb er gewoon overheen gekeken
de duplex en snelheid settings ben ik aan het aanpassen geweest, maar ze hebben geen invloed(nog steeds geen ping), enkel als ik 2 verschillende opgeef veranderd er iets(Xp bakkie: ziet connectie, sluit connectie, ziet connectie, sluit connectie, enz).
nog ideeën of kan ik beter mijn netwerk het raam uit kegelen(bespaart me toch al een psychiater
Het laatste wat ik nog kan verzinnen is het totaal resetten van de tcp/ip stack van XP. Aangezien je tcp/ip in XP niet kan verwijderen moet je het resetten, hier is een Q document voor op de Microsoft site.
is die tcp/ip stack per netwerkaddapter verschillend geladen, want internet werkt op de xp bak.Microkid schreef op 07 March 2003 @ 23:34:
Het laatste wat ik nog kan verzinnen is het totaal resetten van de tcp/ip stack van XP. Aangezien je tcp/ip in XP niet kan verwijderen moet je het resetten, hier is een Q document voor op de Microsoft site.
Ik ga de opstelling veranderen, een pentium 133 instellen als router en de 2 andere daar mee verbonden. Zo kom ik toch al te weten welke pc het probleem vormt en moet mijn xp bak niet meer als gateway functioneren.
Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp, als ik ooit nog te weten kom wat het is zal ik het jullie laten weten.