Me/XP setup vindt geen schijven op MSI KT7 RAID

Pagina: 1
Acties:

• nastydog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-01 08:19
Hallo ik heb een vraagje ik heb een MSI K7T Raid kt133a,
als ik mijn maxtor 60 gig of mijn wetsern digitaal 40 gig eraan hangt en windows ME of XP wilt installeren doet ie dat niet, bij XP geeft ie aan dat er geen vaste schijven gevonden kunnen worden, ongeacht of ik tijdens de instalatie bij XP de juiste drivers gebruikt van promise fasttrack 100.

Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of heeft gehad, en hoe je het probleem op kan lossen hij is al enkele maanden uit de garantie en verder werkt ie prima als ik mijn schijven gewoon aan mijn ide hangt.
Of is het mogelijk de raid controller uit te schakelen in de bios?

Mocht dat niet lukken, weet iemand dan of ik er een ide controller in kan stoppen via mijn pci poort zonder dat ie in conflict raakt met mijn onboard raid.

Alvast bedankt. ;)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Raid heeft toch 2 dezelfde schijven nodig :?
Kijk eerst eens in je bios, volgens mij kan je hem ook wel uit zetten of als gewone IDE poorten laten werken..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ik heb even de titel ontdaan van een handjevol uitroeptekens en een stukken verduidelijkt, let daar in het vervolg eens op? Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Verder heeft dit meer met I/O controllers van doen: PMG > OM

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 01-03-2003 17:46 ]

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 19:07
Ik heb ook dat moederboard en heb geen problemen daarmee. Heb je wel de juiste drivers? Bij MSI kun je ze downloaden, je moet niet de drivers hebben die je bij Promise zelf download. Op dit board zitten trouwens ook 2 onboard IDE controllers. Ik heb zelf mijn 2 IDE allebei op een aparte poort van de RAID en mijn CDRoms op de interne IDE controllers.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hielkej schreef op 01 March 2003 @ 17:33:
Raid heeft toch 2 dezelfde schijven nodig :?
Kijk eerst eens in je bios, volgens mij kan je hem ook wel uit zetten of als gewone IDE poorten laten werken..
Geloof het ook ja.
Verder kun je nog ide kabels vervangen ofzo.

• nastydog
Je kan toch ook gewoon twee schijven eraan hangen zonder raid te hoeven draaien ik heb dit gedaan omdat ik een brander, dvd speler en een cdrom speler had en ze dus ook allemaal kan gebruiken, ik kan wel mijn brander of dvd speler gebruiken als cdrom speler maar die zijn allebei langzamer dus dat is voor mij geen optie, vandaar dat ik een raid bordje genomen heb.

Het heeft trouwens iets meer als 1 jaar goed gedraaid, totdat mijn vorige hd gesneuveld was.
Mischien is daardoor mijn raid controller kapot gegaan of anders om!

Dus dat ie speciaal als raid moet functioneren klopt volgens mijn niet helemaal!

En voor de mensen die vroegen of ik de juiste drivers geinstald heb, moeten nog maar eens mijn vorige bericht lezen, want ik had al gemeld dat ik de juiste drivers geinstald had.
Ik heb zelfs al meerdere bios updates gedaan en het heeft niet geholpen.

Verwijderd

Ik neem aan dat je de 2 schijven in raidformatie hebt?
in dat geval heb je niet de goede fasttrackdrivers, jij hebt de IDE drivers, terwijl je de raiddrivers nodig bent, ff in je Bios kijken wat je aan hebt ata-100 of raid op je fasttrack controller. Als je de onboard raidcontroller gewoon als xtra ide poorten wilt gebruiken moet je hem dus op ata-100 zetten, en met winxp setup de door jou genoemde drivers gebruiken.
Als je raid wil moet je dat in bios aanzetten en de RAID!!! drivers gebruiken bij winxp setup..
ik had zelfde met mijn onboard Fasttrack Raid controller, zelfde controller ander mobo, maakt volgens mij geen verschil

• nastydog
Ik draai geen raidformatie, de driver die ik heb is voor deze raid controller het vreemde is namelijk dat het voorheen gewoon gewerkt heeft todat mijn vorige maxtor schijf kapot ging.

Maar ik wilde ook weten of het in conflict raakt met een pci ide controller als ik de standaard raid controller niet uit kan zetten, ik heb namelijk al in mijn bios gezocht maar kan er helemaal niks vinden wat met mijn raid controller te maken heeft.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 19:07
je draait sowieso in RAID formatie zoals jij dat noemt. Je maakt sowieso een raid set. Als er 2 schijven aan hangen maak je twee raid sets van 1 schijf per stuk. Wat je eens kunt proberen is het volgende:
1. Zorg dat er nog maar 1 HDD aan je RAID controller hangt
2. Doe in je RAID Setup menu een RAID set maken van deze schijf.
3. Proberen te booten van de XP CD en met behulp van de juiste drivers XP te installeren.

Over je 2e vraag:
Je kunt er wel een PCI controller inhangen alleen gaat je dat wel een IRQ kosten. De RAID controller is helaas niet uit te zetten.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Pagina: 1