[versterker] 1 box / line straight prob

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 11:49

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Heb uiteraard al wat zitten zoeken, maar niets kunnen vinden wat mijn probleem oplost. Ten eerste: de geluidsbronnen zijn "ok", heb zelfs speciaal een nieuw tulp-kabeltje gehaald die tussen de versterker (aux) en de computer (tulp->mini-jack) in zit, dus dat zit volgens mij sowieso wel ok.

Verder:

versterker: luxman a357
boxen: 2x magnat project 10

Sinds vandaag wil het geluid niet meer uit de linkerbox komen, alleen als ik m nog op "line straight" zet komt het geluid wel uit beide boxen. Ik heb alle draadjes al verwisselt (speaker A), dus links naar rechts en rechts naar links. Het geluid uit de linkeruitgang van de versterker komt er niet uit.

Ik heb ook ff de speakers aangesloten op speaker B uitgangen, ook daar hetzelfde probleem, links geen geluid te horen. Rechts wel.

Nu komt het eigenaardige :?, als ik de versterker op line straight zet, dan komt het geluid wel gewoon uit beide boxen...rara, wat kan dit dan voor iets zijn?

Versterker kan niet meer zonder line straight uitvoer leveren :? Of is er iets anders aan de hand...

[ Voor 12% gewijzigd door Tjeerd op 01-03-2003 17:29 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Op "line straight" worden alle tonecontrols (bass/treble e.d.) uitgeschakeld. Het signaal gaat direct naar de eindtrap. Dus ik vermoed dat er ergens in die circuits iets gaar is.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Ok, dat zou kunnen en wat betekent dat voor mij?

Heb die versterker ongeveer een maand geleden bij Correct gehaald. Hij begon eergisteren heel af en toe wat te kraken links, maar op een gegeven moment was de linker speaker dood.

Valt dit te repareren of... :?

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Verwijderd

Dat weet je zelf toch het best of je dit kan , maar aangezien je hem vorige maand hebt gekocht moet je gebruik maken van je garantie.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 11:38:
Dat weet je zelf toch het best of je dit kan , maar aangezien je hem vorige maand hebt gekocht moet je gebruik maken van je garantie.
Nuja, ik heb die versterker nog niet open gehad en ik heb zo'n heel erg sterk vermoeden dat ik zelf niet mijn versterker kan repareren. En dan nog, waar ik zou moeten kijken wat er mankeert...heb geen id waar dat circuit zich bevind.

Lijkt mij dat zoiets niet eenvoudig te repareren is. Maar ik haal m vandaag nog wel ff open als t lukt om te zien of er ergens iets doorgebrand is. :|

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je hem al eens op een andere ingang van je versterker geprikt, om te kijken of het niet in de ingang zit?

Volgens mij schakelt Line Straight ook je balans uit, staat je balans niet gewoon gek?

Heb je met andere bronnen dezelfde problemen?

Aannames zijn fataal.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 12:15
Ros de input select knop eens een paar keer heen en weer?

Bovendien: Het ding heeft garantie, wat loop je nou moeilijk te doen :?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 02 maart 2003 @ 13:44:
Heb je hem al eens op een andere ingang van je versterker geprikt, om te kijken of het niet in de ingang zit?

Volgens mij schakelt Line Straight ook je balans uit, staat je balans niet gewoon gek?

Heb je met andere bronnen dezelfde problemen?
Heb m al ook op andere ingang gezet (tape-1 ingang bijv.). Zelfde probleem, balans staat ook goed.
Lampje schreef op 02 March 2003 @ 13:50:
Ros de input select knop eens een paar keer heen en weer?

Bovendien: Het ding heeft garantie, wat loop je nou moeilijk te doen :?
Heb al ff een paar keer verschillende inputbronnen geselecteerd, ook dat maakt niets uit.

Heb ff zitten kijken op garantie bij Correct, ik heb t ding uit de koopjeskelder en gelukkig is mijn aanschaf bedrag van de versterker boven de 300 gulden (ja het staat er nog in guldens op). Wat inhoudt da'k 3 maanden garantie heb, dus ik denk idd da'k volgende week dan maar ff bij Correct langs ga.

Maar toch vreemd dat ie na een maand er al mee ophoudt (geen bijzonder heftig gebruik van gemaakt)...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Volgens mij is het een ouder type, wat hij probably tweedehands bij Correct heeft gescoord, anders snap ik het ook niet nee. ;)

edit:

Ah, koopjeskelder.

[ Voor 15% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-03-2003 14:14 ]

Aannames zijn fataal.

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
Aardig gek... het probleem is opgelost :D

Aan de achterkant zitten 2 signal processor IN en OUTS:

code:
1
2
3
4
IN     OUT
O ----- O

O ----- O

Waarbij --- een soort van loopback-ijzertje is (vergeef me de benaming), deze zijn volgens mij nogal gammel. Ff eruitgehaald en er opnieuw ingepropt en nou doen beide speakers het weer prima.

Maar ik hoef maar een klein beetje die loop-back-achtige ijzertjes aan te raken en ze kraken of er komt al weer geen geluid uit een van beide speakers. Lijkt dus of die dingen niet echt goed/stevig erin zitten.

Zijn die dingen los te verkrijgen ergens :?

• Tjeerd

Tjeerd

Topicstarter
dubbelpost/quote

[ Voor 97% gewijzigd door Tjeerd op 02-03-2003 14:53 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Daar kun je ook gewoon tulpkabeltjes voor gebruiken. :)

Aannames zijn fataal.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52

Verwijderd

Tsjonge jonge
Pagina: 1