Ik kan bij de graphic settings van Splinter Cell, de resolutie niet hoger opschroeven dan 640 x 480 ???. De andere video en audio settings kan ik wel allemaal hoger instellen, behalve de resoluties (??) Hoe kan dit?
Beetje vaag dat dat niet kan
Heb je misschien een screenshots van het Graphics gedeelte? Misschien is het dan wat duidelijker.
Kijk anders ook eens in een paar .ini's of je ergens de resolutie 640x480 kan vinden. Verander het daar eens in en probeer het dan
(wel backup maken natuurlijk)
Kijk anders ook eens in een paar .ini's of je ergens de resolutie 640x480 kan vinden. Verander het daar eens in en probeer het dan
The devil is in the details.
Wat zijn ini 's ?MaRc0 schreef op 01 March 2003 @ 17:14:
Beetje vaag dat dat niet kanHeb je misschien een screenshots van het Graphics gedeelte? Misschien is het dan wat duidelijker.
ini, meestal/altijd configuratie bestanden.
Kijk in de system dir in je splinter cell map, en zoek SplinterCellUser.ini
Bijna onderaan staat de regel:
Resolution=640x480 dan waarschijnlijk,
deze veranderen in bijvoorbeeld
Resolution=1024x786 of 800x600.. misschien dat het werkt (Wel eerst SplinterCellUser.ini backuppen voor de veiligheid)
Nog ff edit:
Heb je wel drivers voor je vga geinstalleerd, en niet de standaard windows drivers? (Geen hardware versnelling dan?)
En wat voor vga, ook niet onbelangrijk
Resolution=1024x786 of 800x600.. misschien dat het werkt (Wel eerst SplinterCellUser.ini backuppen voor de veiligheid)
Nog ff edit:
Heb je wel drivers voor je vga geinstalleerd, en niet de standaard windows drivers? (Geen hardware versnelling dan?)
[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 01-03-2003 21:02 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Momenteel heb ik een gF 2 (straks weer GF 4 Ti 4600, was namelijk overleden), VGA drivers 41.09 - hardware versnelling -- volledig.Nakebod schreef op 01 March 2003 @ 21:00:
ini, meestal/altijd configuratie bestanden.
Nog ff edit:
Trouwens system dir = toch programfiles/splinter cell --> daar waar alle bestanden van splinter cell huizen.
Ik ga hem effe reinstallen, en dan kijken wat ie doet.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 21:07 ]
System dir kan idd daar staan, weet niet waar die standaard neergepleurd wordt, ram ik allemaal op andere schijf 
Maar GF2, is dat een 32 mb versie (Minimale eis voor SC) of de 64?
Als het de 32 is, kan het op zich, dat hij gewoon niet hoger kan.
Uit het [rml][ PC] Splinter Cell Deel 2[/rml] topicMinimum Configuration:
800 MHz Pentium III or AMD Athlon
256 MBytes RAM
DirectX 8.1
32 MBytes video card ***
DirectX 8.1 compatible sound card
8x speed CD/DVD-ROM drive
1,5 GIG Hard Drive Space
Recommended Configuration:
1000 MHz Pentium III or AMD Athlon or better
256 MBytes RAM or better
DirectX 8.1
64 MBytes video card ***
DirectX 8.1 compatible sound card with surround system
8x speed CD/DVD-ROM drive or better
2,1 GIG Hard Drive Space
***Splinter Cell supports the following graphic cards:
- Nvidia GeForce2 Ti/Ultra/Pro/GTS/MX400/MX
- Nvidia GeForce3 family
- Nvidia GeForce4 family
- Matrox Parhelia
- ATI Radeon 8500/9000/9500/9700
Supported OS: Win 98/2000/ME/XP
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Net effe bij de SplinterCell.com FAQ gekeken, waar ik de volgende tips/info verwierf:Nakebod schreef op 01 maart 2003 @ 21:16:
System dir kan idd daar staan, weet niet waar die standaard neergepleurd wordt, ram ik allemaal op andere schijf
[...]
Uit het [rml][ PC] Splinter Cell Deel 2[/rml] topic
"Try editing the 'SplinterCellUser.ini' file in the 'system' folder of the game directory. Look for ´Resolution´ near the bottom of the file. Change 640x480 to 800x600, and save the file. Try the game again."
...Maar ik kan dit niet vinden...?
"Also note that on supported 32MB video cards, we recommend to play with minimal specs (minimal resolution 640x480; minimal shadow resolution and minimal shadow details) to avoid any crashes"
...Volgens mij moet je bij de settings zowiezo toch de opties hebben om meerdere lagere en hogere resoluties te kiezen. Het zou toch niet zo moeten zijn dat je maar een optie hebt bij het kiezen van een resolutie bij settings (Dit is bij mij dus wel het geval en ik betwijfel of dat nou echt met mijn videokaart heeft te maken)
Bij mij krijg ik een freeze na een paar minuten spelen. Allerlei kleuren door elkaar en als ik wacht, dan krijg ik een vaag uitziende bsod. Het geluid gaat wel door trouwens. Als ik daarna (reboot) Q3 oid ga spelen, helemaal geen last hiervan. Had nu ook een fresh install van XP gedaan en WQHL dets 41.09 er opgezet ipv beta drivers...nu krijg weer het zelfde probleem. Iemand anders hiermee ervaring?
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Ik heb hier met mijn geforce 2 mx 400 precies het zelfde als de topic-starter... Ik kan gewoon geen hogere resolutie kiezen dan 640x480... ik denk ook dat aan de specs van de videokaart ligt die hij vind... hoger staat ie niet toe omdat dat toch niks wordt
Pagina: 1