waarom moet alles zo snel dicht?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik heb een vraag, voor sommigen misschien met een heel simpel antwoord, voor mij dus niet. Ik heb netjes de search en faq doorgekeken, zonder resultaat.

Dus open ik een topic. Krijg snel enkele antwoorden, maar binnen 3 minuten wordt ie alweer gesloten, met de medeling dat ik door proberen er wel achter had kunnen komen (deze dus: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/718781

Mijn opmerking is dus, waarom moet alles zo snel dicht? Je kunt topics waar gewoon rustig gediscussieerd word een langzame dood laten sterven? wat is er mis met topics die helemaal onderaan de lijst van topics staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Uhm.. Heb je ook de search gebruikt voordat je deze topic opende?

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Kan het soms niet even anders?

om even te beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En deze heb je al gelezen?
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je geen of niet genoeg info geeft over wat je allemaal al hebt geprobeerd dan gaat het topic op slot. Je moet zelf laten zien dat je er moeite voor hebt gedaan. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Topics waar het antwoord heel gemakkelijk op te vinden is zijn botweg gezegd forumvervuiling. Die voegen niets toe. Het is alleen maar nadelig voor de "goede" topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je krijgt toch heel netjes drie keer een oplossing aangereikt? Topics worden gesloten om te voorkomen dat er nutteloze discussies in ontstaan. Als het juiste antwoord is gegeven heeft het weinig nut om hem open te laten.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
SH007 schreef op 01 March 2003 @ 16:39:
Topics waar het antwoord heel gemakkelijk op te vinden is zijn botweg gezegd forumvervuiling. Die voegen niets toe. Het is alleen maar nadelig voor de "goede" topics.
ben ik het niet mee eens. als het topic niet druk bezocht is raakt ie vanzelf uit beeld

voor de goede orde, ik kan het wel begrijpen dat mijn topic gesloten werd, maar waarom al zo snel! ik had nog andere vragen over AA, maar die zal ik dus weer in een nieuw topic moeten stellen. (over forumvervuiling gesproken dus)

[ Voor 30% gewijzigd door greatgonzo op 01-03-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
greatgonzo schreef op 01 maart 2003 @ 16:46:
[...]

ben ik het niet mee eens. als het topic niet druk bezocht is raakt ie vanzelf uit beeld

voor de goede orde, ik kan het wel begrijpen dat mijn topic gesloten werd, maar waarom al zo snel! ik had nog andere vragen over AA, maar die zal ik dus weer in een nieuw topic moeten stellen. (over forumvervuiling gesproken dus)

Het is gewoon een feit dat "slechte(re)" topic veel mensen trekken. Veel dezelfde reacties etc. Dan kan een topic beter dicht.

Over dat je nog meer vragen kunt hebben: die had je beter direct kunnen stellen ;)

Voordat je een topic opent moet je gewoon goed zoeken en nadenken over wat je wilt gaan vragen. We zijn geen helpdesk achtig forum waar je klakkeloos een topic kunt dumpen.

[ Voor 12% gewijzigd door SH007 op 01-03-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

greatgonzo schreef op 01 maart 2003 @ 16:36:
Mijn opmerking is dus, waarom moet alles zo snel dicht?
Één blik in de topic list hier in LA levert een duidelijk beeld op waarom topics die niet aan bepaalde verwachingen voldoen dicht gaan.

Neem de moeite om meer te lezen, zodat je wellicht begrijpt waarom sommige topics eerder dicht gaan dan andere (waaronder de jouwe dus.)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Natuurlijk verdwijnt een topic uit beeld na verloop van tijd maar dit moet niet de reden zijn dat Jan en alleman zomaar hun vraag deponeren in een willekeurig subforum. Het zou een mooie boel zijn als dit zou gebeuren, nee, er wordt niet voor niets verlangd dat iedereen eerst gaat zoeken voordat deze of gene een vraag plaatst. Ook moet deze vraag dan info bevatten over wat je allemaal gedaan hebt om het te verhelpen, in jouw geval had je beter kunnen plaatsen waar en hoe je hebt gezocht.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
greatgonzo schreef op 01 maart 2003 @ 16:46:
WhatIs.com over anti-aliasing
HowStuffWorks over anti-aliasing
[google=how does anti-aliasing work]

Zoals je ziet, er is zat over te vinden, en topics met zulke 'zoek vragen' gaan op slot, aangezien het (vrij makkelijk) te vinden is.

Heb je gezocht, maar kan je het echt niet vinden, zet het er dan bij in je post (ook welke zoekwoorden je hebt geprobeert), dan zal je topic waarschijnlijk openblijven.

[ Voor 2% gewijzigd door Rafe op 01-03-2003 17:03 . Reden: 4 typo's gefixed :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nou niet echt een discussie topic, het antwoord wordt gegeven en dan is het met de vraag gedaan. Mensen die later nog een vraag hebben en de search gebruiken zien dit onderwerp, en gebruiken het antwoord.

wat moet je nog meer weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zie even de reactie van DEX en dat topic wat hierboven in de topiclist stata over slotjes. Maar in het kort: Je wordt geacht eerst zelf eens wat geprobeerd te hebben en dat aan te geven, dat heb je niet gedaan en dat staat toch duidelijk in de policy... :{

Waarom die policy er is, kan je in deze lezen. Dat is echt exact dezelfde discussie:

Kan het soms niet even anders?

En waarom topics zo snel dicht gaan? Ze gaan niet dicht, als jij maar een topicstart maakt die aan de policy voldoet. Dus niet 'ff' je vraag stellen en dan niets.

[ Voor 59% gewijzigd door JvS op 01-03-2003 17:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.