Geluidskaart nodig, help!

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30
Het probleem is als volgt: Ik heb een geluidskaart nodig die:
- Met een beetje kwaliteit spul kan opnemen van de microfoon (nodig voor Dragon Naturally speaking).

-Een coaxiale sp/dif uitgang heeft zodat ik AC3 streams kan doorlussen naar mijn versterker. Overigens bij voorkeur wel een die niet een nodeloze adc en dac conversie doet (creative 5.1 heb ik mij laten vertellen).

-Een midipoort zodat ik mijn pod kan programmeren (is gitaarversterkeremulatiedingetje). Hier zou ik eventueel nog zonder kunnen.

-Moet werken in een systeem dat ramvol zit met andere kaarten. Probleemloos kaartje gewenst dus!

Het budget ligt zo rond de 50,- (60,- is toch de uiterste grens)
Momenteel gebruik ik een creative pci 64, maar die heeft geen dig. out en de kwaliteit van opname is gewoon ranzig. Ik heb de Trust 511 en 514DX al geprobeerd, maar daar werkt om en of andere reden de opnamefunctie niet van in mijn systeem.

Aan jullie de vraag: Kunnen jullie er mij eentje aanbevelen?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:23

JWO

sb live 5.1 of terratec 512 ?

• Munchkin
de live heeft dus die nodeloze conversie en de terratec 512i heeft alleen een optische uit, ik wil perse een coaxiale (anders moet ik een 10m optische kabel kopen, en die zijn duur).

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pak excel erbij en zet alle specs van kaarten op een rij. Kijk welke je bevalt en kijk daarna of deze binnen je budget past. Ja? mooi zo. Nee? Volgende kaart.

• Munchkin
Ik wil best wat sites afstruinen, om te zien welke eventueel geschikt zou kunnen zijn, maar dan moet ik eerst wat namen/merken horen. Bovendien vind ik het ook leuk om te horen dat een kaartje probleemloos werkt. En dat vind je dus op geen enkele website, maar op dit fourm wel!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Terratec, ESI, Midiman, Yamaha, Audiotrak....hebben allemaal prima kaarten...kaarten met sp/dif zijn altijd iets duurder, maar de hierboven genoemde merken hebben echt perfecte kaarten, budgetlijn iets minder uitgebreid, maar doen zeker niet onder voor hun grote broertjes....of kijk eens naar de Philips XXXXXX Edge serie.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Prince_of_Darkness schreef op 01 March 2003 @ 16:37:
Ik wil best wat sites afstruinen, om te zien welke eventueel geschikt zou kunnen zijn, maar dan moet ik eerst wat namen/merken horen. Bovendien vind ik het ook leuk om te horen dat een kaartje probleemloos werkt. En dat vind je dus op geen enkele website, maar op dit fourm wel!
Als je nou eerst een aantal kaarten had geselecteerd(3of ofzo) en dan hier kwam met de vraag welke van de 4 je moet kiezen en vooral ook waarom. Dan was het een ander verhaal geweest. Nu komt het over als: "Ik wil een kaart met bla bla bla en dat gaan jullie voor me uitzoeken"

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:44
ik zou denken aan philips idd of aan terratec. terratec heeft ook een aantal sem-professionele kaarten. die gaan alleen een beetje boven budget denk ik. maar wel hele goede kwaliteit.

• Munchkin
Ik vraag hier niet om een complete zoektocht uitgevoerd door jullie. Maar er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die een kaart hebben die aan de genoemde eisen voldoen. Ik hoop dat die mensen hier reageren met, he probeer die kaart eens, die heb ik ook, en dat werkt perfect. of zoiets. Is dat te veel gevraagd?

Ik heb de terratec site bekeken en daar zitten zat kaarten die heel aardig lijken voor het geld, maar helaas hebben ze allemaal optische outputs...
De philipskaarten klinken vrij aardig. Nu nog een winkeltje in eindhoven vinden die ze verkoopt (ik kan helaas niet bij de philips personeels winkel kopen...).

[ Voor 35% gewijzigd door Munchkin op 01-03-2003 16:50 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:46
zou gewoon een live 5.1 of een audigy halen. kweet alleen niet of de gameport van de audigy ook nog midi devices ondersteunt...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

misschien moet je eens kijken wat er in de FAQ hierover wordt gezegd:
Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de 5.1 een 'nodeloze' adc/dac conversie vóór de SPDIF-uitgang heeft zitten? (bron, perhaps?)

Volgens mij is de enige conversie die van formaat 'x' naar SPDIF-formaat, en dat gaat allemaal digitaal. Daar zit geen dac/adc conversie bij hoor.

• Munchkin
Ik had dat hier ergens gelezen, maar ik kan het topic zo gauw niet terugvinden (er zijn er nogal wat over de creative live 5.1). Maar ik vond ook dit topic. Ik ben overtuigd ik ga voor de philips!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
creative audigi 2 is ook goed

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:13

Piggen

Lekker bakkie

Heeft Hercules ook niet iets wat je zoekt, Prince of Darkness? Die maken ook heel aardige kaarten voor nette prijzen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Prince_of_Darkness schreef op 01 March 2003 @ 16:37:
Ik wil best wat sites afstruinen, om te zien welke eventueel geschikt zou kunnen zijn, maar dan moet ik eerst wat namen/merken horen.

Dat moet dus precies andersom.....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.