Toon posts:

Maxtor DMP40 is erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is mijn HDD zo traag als stroop. Met Sisoft Sandra komt ie niet verder dan 12 MB/Sec waar 24 MB/Sec minimaal is voor een ATA100 HDD (aldus de benchmarks). Via Maxtors site heb ik Powermax gedownload en gedraaid. Niks aan de had volgens dat proggie, maar mijn probleem is er nog..... Na zelfs de kabels nagekeken te hebben, de jumper settings (of die wel op master stond) gecontroleerd te hebben blijkt niks het probleem weg te nemen. 8)7

Kan iemand me helpen?

Specs:

AMD Athlon XP1800+
ASUS A7V266-C
Maxtor DiamondMax Plus 40 Ultra ATA 100 HDD
Windows XP Home edition
LG 52X CD-ROM
HP CD-Writer

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:17
Wanneer heb je voor het laatst gedefraged?

edit:
ik heb ook ff SiSoft gedraait en mijn 7200rpm 13,5GB haalt 8,5mB/s en mijn 5400rpm 40GB haalt wel 22mB/s 8)7. SiSoft spoort gewoon niet helemaal lijkt me.

[ Voor 67% gewijzigd door iets op 01-03-2003 16:34 ]

tvw

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:12

St@m

@ Your Service

defragmenteren?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week, dat staat bij mij elke week ingepland. Ik maak gebruik van WinXP's eigen util daarvoor....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
is UDMA mischien per abuis door windows uitgeschakeld?

nieuwste via drivers willen dan wel eens helpen

A wise man's life is based around fuck you

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003)

Dit al doorgenomen onder het kopje "mijn ide config is relatief langzaam" ?

Verder heb ik titel ook even aangepast.. Hulpgeschreeuw is hier volkomen overbodig. Je bent niet de enige die hulp nodig hebt. En het leest zo ook irritant in de topiclijst.

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 01-03-2003 16:24 ]

Verwijderd

Staat er bij windows hardware ATA 100 enabled? Kijk bij systeem --> harware --> apparaatbheer--> en dan bij ata drives of ata enabled is.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, vrijwel elke oplossing daarin heb ik geprobeerd, maar nog niks... Kan het gewoon een lamme arm zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat precies vinden in het rijtje? Ik zie alleen IDE ATA/ATAPI Controllers en mijn schijfstation staan????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hmm, in de OM FAQ staat juist ook dat je in zo'n geval eens moet cheken of de DMA staat ingeschakeld en je kan hem niet terugvinden in de apparaatbeheer?

Het staat in een tabblad onder de eigenschappen van de IDE controller en/of het schijfstation (verschilt per chipset/OS).

Verwijderd

Topicstarter
Soz....is er dus wel. Er staat keurig netjes Ultra DMA mode 5.
Pagina: 1