upload beinvloed download

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:14
Dat upload de download snelheid beinvloed wist ik allang al. Maar bij mij is het toch wel extreem erg:

Upload = 10 KB/s - Download = 95 KB/s
Upload = voledig (13 KB/s) - Download = 17 KB/s

Waar kan dit aan liggen? Ik heb deze netwerkkaart:

(Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic) - Pakketplanner-minipoort (10Mb/s) 22.22MB In, 4.04MB Out)

Hij staat op automodus, en hij kan geen 100 MBit aan (de modem niet)

Mijn internetverbinding is: Multikabel Power abbo. (768/128)

alvast bedankt!!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:37
Je kabelaansluiting is half duplex :)
En je netwerkkaart kan ook geen 100MBIT want het is een 8029

Verwijderd

Dus, want ik heb hetzelfde probleem ... Vooral bij shareprogjes als DC++, bij KaZa* nooit

• the-hell
klopt, maar ook met een 100 Mbit kaart is er geen verbetering :(

Fullduplex kan dus niet ingesteld worden?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
dit is gewoon normaal voor je verbinding, en heeft niks met je netwerkkaart te maken....

• the-hell
het is toch niet normaal dat het zo extreem veel zakt? Bij andere met MK zakt het totaal niet, geen 1 KB/s. En bij mij zakt het met 80 KB/s weg :s

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

hmm kan alleen voor mijzelf spreken,
geen (0kB)upload = down van +/- 550kB
upload van 32kB = down van +/- 270kB
upload van 50kB = down van +/- 45kB

En bij mijn weten is dat ook op adsl heel normaal.. is inderdaad geen fulldplex.. dus als je het een doet gaat het ten koste van het ander.
theoretisch kun je dus OF je max down halen.. OF je max up... en doe je beide te gelijk dus van ieder ongeveer de helft.... :)

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

ik heb ADSL 1536/256, dus ongeveer 165kB/s down

als ik upload met 26 kB/s da's ongeveer mijn max, dan kan ik ook nog maar downloaden met 4 kB/s ofzo :{

[ Voor 71% gewijzigd door KnEuTeR op 01-03-2003 16:25 ]

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

TCP/IP stuurt voor elk verzonden pakket een ACK. Doordat je de upload vol gebruikt kunnen de ACK's minder snel worden teruggestuurd. Hierdoor denken servers (en hosts) dat je een trage verbinding hebt en gaan ze minder pakketjes versturen per seconde, wat resulteert in een lagere downloadsnelheid.

Verwijderd

Ik heb internet van chello en als ik daar mijn volledige upload gebruik (ong. 15kb/s) dan kan je internetten echt vergeten hoor. Zelfs surfen is traag en regelmatig time outs.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hartstikke logisch dat een volle upload je download laat instorten.

Als jij zit te downloaden, komen er constant pakketjes binnen. Jouw computer stuurt een pakketje terug met bevestiging dat de pakketjes zijn binnengekomen.
Als jouw upload helemaal vol zit, kan jouw PC weinig 'ontvangst' pakketten versturen, waardoor de server denkt dat sommige pakketjes niet zijn aangekomen, en dat die dus opnieuw verzonden moet worden.

Probeer anders eens DU meter, zet je download aan, en sluit alle andere programma's af, ook mIRC, ICQ, MSN ed. Als ik download met 80 kB/s, dan upload ik ook constant met 0.5~0.6 kB/s, en dat ziijn allemaal van de bevestigings pakketjes.

edit:
In feite is dit hetelfde als wat RB-Rubidium zegt, alleen dan zijn die 'bevestigings pakketjes' ACK's

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 01-03-2003 16:23 ]

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Maarrr... heeft iemand voor dit probleem een oplossing gevonden? Een soort limiter om per programma de uploadsnelheid te limiten?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• the-hell
wat is dan de reden dat ik dat vroeger neit had en nu wel?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 22:50
Erik999 schreef op 01 March 2003 @ 16:28:
wat is dan de reden dat ik dat vroeger neit had en nu wel?
Dan zul je misschien niet vol aan het uploaden geweest zijn :P

Maar serieus, het lijkt me niet dat zoiets 'opeens' komt. Het is namelijk een 'welbekend' fenomeen. Daarom zijn programma's als DC(++) soms zo vervelend. Je download lekker met 70kb/s, maar zodra iemand een bestand bij je begint op te halen daalt het naar 7kb/s. Via Linux valt het wel te shapen, maar het blijft toch maar behelpen.

Trouwens, is het echt zo dat het 50% - 50% gaat? Dus levert uploaden met 50% van je maximum snelheid ook maar 50% download snelheid op?
Probeer anders eens DU meter, zet je download aan, en sluit alle andere programma's af, ook mIRC, ICQ, MSN ed. Als ik download met 80 kB/s, dan upload ik ook constant met 0.5~0.6 kB/s, en dat ziijn allemaal van de bevestigings pakketjes.
Dat zou dan ook betekenen dat zolang je maar 1 of 2 kb/s voor je ack's overhoudt je maximaal kunt downloaden. Maar dat is toch vaak niet het geval. Of ik doe misschien iets fout :P

[ Voor 26% gewijzigd door eborn op 02-03-2003 00:40 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
eborn schreef op 02 March 2003 @ 00:39:
Dat zou dan ook betekenen dat zolang je maar 1 of 2 kb/s voor je ack's overhoudt je maximaal kunt downloaden. Maar dat is toch vaak niet het geval. Of ik doe misschien iets fout :P
Heh, op IRC download ik regelmatig anime, en om dan sneller aan de beurt te zijn, zet ik zelf mijn fileserver ook aan (wie deelt, komt eerder aan de beurt dan leechers).
Ik stel in dat er met maximaal 10kB/s van me mag worden gedownload (ADSL basic), en ik kan dan snelheden van 70~75 kB/s halen... dus misschien helpt het wel om 2 kB/s upload open te houden voor ACKs :D :P
Pagina: 1