Enkele weken geleden heb ik hier wat adviezen gevraagd (en gekregen, waarvoor dank) voor het delen van internet op een Thomson 510i Modem. Het ging erom of ik een 1-poorts ISDN/Ethernet adapter via mijn hub kon gebruiken. Eerst was daar nog een tweak voor nodig maar nu niet meer.
Nu is een en ander gereed en binnen, dus beginnen met de pret.
Inderdaad 1e PC, CD-rommetje van KPN en gegevens van HCCnet ingevuld, en alles ok. 2e PC opgestart en automatisch ip settings laten maken, gaf geen foutmeldingen maar ook geen verbinding. Een tijdje deed de 1e PC het nog wel, maar na verloop van tijd niet meer. (heb o.a. kabel van PC 2 eruitgetrokken om te kijken of het een conflict was.
Maar PC 1 krijg ik niet meer aan de gang, ook niet als ik helemaal opnieuw installeer. Kijk ik in het diagn. progr. dan krijg ik:
PC Realtec PCI enz. ip 10.0.0.150/24 (waarom 24)
subnet 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
Speedtone ip 169.254.237.33/16
DHCP: server
De instellingen van mijn netwerkkaart vind ik niet terug (staat op auto)
Heb het met de hand ingesteld, maar dat werkt ook niet.
Wat moet ik eigenlijk nog met het ip adres dat mijn provider mij heeft toegestuurd?
op de speedtone branden ledjes ethernet en voeding groen, het @ meestal oranje maar knippert soms. Het diagnoseprogramma geeft aan dat alles okee is maar gaat niet verder omdat KPN niet mijn internetprovider is
Iemand een tip. ?
Nu is een en ander gereed en binnen, dus beginnen met de pret.
Inderdaad 1e PC, CD-rommetje van KPN en gegevens van HCCnet ingevuld, en alles ok. 2e PC opgestart en automatisch ip settings laten maken, gaf geen foutmeldingen maar ook geen verbinding. Een tijdje deed de 1e PC het nog wel, maar na verloop van tijd niet meer. (heb o.a. kabel van PC 2 eruitgetrokken om te kijken of het een conflict was.
Maar PC 1 krijg ik niet meer aan de gang, ook niet als ik helemaal opnieuw installeer. Kijk ik in het diagn. progr. dan krijg ik:
PC Realtec PCI enz. ip 10.0.0.150/24 (waarom 24)
subnet 255.255.255.0
gateway 10.0.0.138
Speedtone ip 169.254.237.33/16
DHCP: server
De instellingen van mijn netwerkkaart vind ik niet terug (staat op auto)
Heb het met de hand ingesteld, maar dat werkt ook niet.
Wat moet ik eigenlijk nog met het ip adres dat mijn provider mij heeft toegestuurd?
op de speedtone branden ledjes ethernet en voeding groen, het @ meestal oranje maar knippert soms. Het diagnoseprogramma geeft aan dat alles okee is maar gaat niet verder omdat KPN niet mijn internetprovider is
Iemand een tip. ?