Toon posts:

Asus V9180, tv-out niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv wordt niet gedetecteerd.

Volgens deze pagina heb ik een driver probleem, aangezien als ik bij opstarten mijn monitor-kabel eruit haal ik wel beeld krijg op mijn tv. Handmatig aanzetten werkt ook, maar nview dus niet.

Ik gebruik nu de 31.40 driver (nieuwste). Met degene van de cd was precies hetzelfde aan de hand.

Met mijn vorige videokaart werd wel herkent dat mijn tv aan stond.

Mijn kaart is de Asus V9180 TD, welke een s-video uitgang heeft; maar met bijgeleverde s-video naar composite-kabel ga ik via een dubbel female plug naar mijn al voorheen gebruikte ~5 m lange coax-kabel met dubbel male cinch, die uitkomt in de scart-plug.

Ik heb ook al een extra weerstand (100 ohm) over het signaal gezet, maar naast dat het beeld donkerder wordt is er geen verandering.

Ik heb uiteraard al gezocht op inet en de search van hier, maar geen oplossing kunnen vinden.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Niels.

Verwijderd

Hoi,
Ik zou je niet kunnen helpen want ik heb hetzelfde probleem met mijn asusv9180,
alles doet (ook handmatig omzetten naar de tv) het behalve de nView.
ik heb elke driver al geprobeerd.
Ook heb ik een mailtje gestuurd naar Asus zelf maar daar krijg je het standaard antwoord: je heb de verkeerde driver.
Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen.
Dennis

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de oplossing voor het probleem gevonden (zelfs een paar keer heen en weer mailen met Asus hielp niet).

Toevallig las ik bij een review van een Asus kaart dat de tv-out en één van de andere uitgangen iets geshared hadden. Dus toen dacht ik: misschien treedt die situatie bij mij nu wel op. Dus toen haalde ik de DVI->DSUB-convertor uit de kast, sloot daarmee mijn CRT-monitor op de DVI-uitgang aan; keertje resetten en jawel: problem solved -> alles werkt nu perfect.

Beetje sipjes dat dat _nergens_ vermeld is en dat zelfs de Asus-helpdesk-lui het niet weten.