Toon posts:

Mysql server niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PHP op een server draaien onder Windows XP met daarop IIS (Als ISAPI, tenminste ik heb aangegeven dat ie de extensie .php moet koppelen aan het bestand php4isapi.dll ofzo iets). Dit werkt perfect. Echter heb ook geprobeerd om MySQL te installeren en dat lijkt goed te gaan. Echter ik kan op de computer waar het geheel op is geinstalleerd via PHPmyadmin alles bekijken, maar als ik probeer via een andere computer de database te benaderen krijg ik de melding:

"Unknown MYSQl server host ("localhost")"

Heb al geprobeerd om in my.ini wat de spelen met namen e.d. maar het lijkt wel f de MySQL server niet van buiten af beschikbaar is. Wat zie ik over het hoofd? Ook heb ik geprobeerd om PHP te installeren als CGI, maar dan krijg ik als ik via een andere computer een script wil benaderen een melding op php server dat de PHP interpreter ietse heeft fout gedaan php.exe, en of ik die foutmelding wil verzenden. Php script zelf (phpinfo()) doet ie wel goed.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Echter ik kan op de computer waar het geheel op is geinstalleerd via PHPmyadmin alles bekijken, maar als ik probeer via een andere computer de database te benaderen krijg ik de melding:

"Unknown MYSQl server host ("localhost")"
Ja hmmmm. Je kan zelf ook niet bedenken wat er fout gaat? Of probeer je hem vanuit een browser te benaderen? Het lijkt namelijk alsof je vanaf een andere PC PHP insteld op localhost en dan er niet bijkunt :)

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 01-03-2003 15:28 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
met wat probeer je de database te bereiken dan :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en een
code:
1
telnet servernaam 3306

wat geeft dat als resultaat :?

A wise man's life is based around fuck you

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
move -> Software Algemeen. Heeft weinig met programmeren te maken, he ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Als ik telnet gebruik dan geeft ie paar rare tekentjes weer (en iets van mysqld-nt), dus volgens mij doet ie dat dan wel. Kan niets intypen want dan zegt ie bad handshake.

Via mijn laptop kan ik wel de phpMyAdmin openen en gebruiken, terwijl op de andere 4 pc's niet. De laptop zit wel op een andere werkgroup. Opsommend kan ik dus gebruik van de database op de server en op de laptop, maar niet op andere client systemen.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 16:40:
Als ik telnet gebruik dan geeft ie paar rare tekentjes weer (en iets van mysqld-nt), dus volgens mij doet ie dat dan wel. Kan niets intypen want dan zegt ie bad handshake.

Via mijn laptop kan ik wel de phpMyAdmin openen en gebruiken, terwijl op de andere 4 pc's niet. De laptop zit wel op een andere werkgroup. Opsommend kan ik dus gebruik van de database op de server en op de laptop, maar niet op andere client systemen.....
correctie op de laptop werkt het ook niet meer.... waarschijnlijk stond ie nog in het cache

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je zal meer duidelijkheid moeten verschaffen over de manier waarop je vanaf de andere systemen je database probeerd te benaderen. Heb je phpyAdmin ook op die computers geinstalleerd? Welke webserver draai je op welke PC en wat lukt er niet als je de db benadert?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou in een poging meer duidelijkheid te scheppen komt ie ;)

Ik heb op een server IIS draaien met PHP en mysql, dit moet een soort van test omgeving worden waarop ik mijn php files kan neerzetten. Om de MySQL database te beheren op deze server, gebruik ik normaal PHPMyAdmin, dit heb ik geinstalleerd en heb in de config.inc gezet dat ie gebruik moet maken van de localhost database met bijbehorende user en ww. Op de server werkt het perfect en kun je middels phpMyADmin hele zooitje benaderen, probeer ik echter vanaf een andere computer aangesloten op het netwerk om via een browser phpMyAdmin aan te roepen dan krijg ik dus die melding..... zo beetje duidelijker hoop ik?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aha; dat is duidelijker. Heb je toevallig localhost in de config met quotes eromheen neergezet? En kijk hier eens naar. :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat local host vervangen door het IP adres van de machine en volgens mij lijkt dat te werken.. Moet ik anders de quotes maar gewoon weghalen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij horen er daar idd geen quotes... maar het proberen kan toch nooit kwaad? :)

---

Pagina: 1