Ik heb PHP op een server draaien onder Windows XP met daarop IIS (Als ISAPI, tenminste ik heb aangegeven dat ie de extensie .php moet koppelen aan het bestand php4isapi.dll ofzo iets). Dit werkt perfect. Echter heb ook geprobeerd om MySQL te installeren en dat lijkt goed te gaan. Echter ik kan op de computer waar het geheel op is geinstalleerd via PHPmyadmin alles bekijken, maar als ik probeer via een andere computer de database te benaderen krijg ik de melding:
"Unknown MYSQl server host ("localhost")"
Heb al geprobeerd om in my.ini wat de spelen met namen e.d. maar het lijkt wel f de MySQL server niet van buiten af beschikbaar is. Wat zie ik over het hoofd? Ook heb ik geprobeerd om PHP te installeren als CGI, maar dan krijg ik als ik via een andere computer een script wil benaderen een melding op php server dat de PHP interpreter ietse heeft fout gedaan php.exe, en of ik die foutmelding wil verzenden. Php script zelf (phpinfo()) doet ie wel goed.
"Unknown MYSQl server host ("localhost")"
Heb al geprobeerd om in my.ini wat de spelen met namen e.d. maar het lijkt wel f de MySQL server niet van buiten af beschikbaar is. Wat zie ik over het hoofd? Ook heb ik geprobeerd om PHP te installeren als CGI, maar dan krijg ik als ik via een andere computer een script wil benaderen een melding op php server dat de PHP interpreter ietse heeft fout gedaan php.exe, en of ik die foutmelding wil verzenden. Php script zelf (phpinfo()) doet ie wel goed.