[2k] Image op nieuwe schijf wil niet

Pagina: 1
Acties:

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een nieuwe harde schijf omdat mijn oude aan diggelen ging, nu heb ik een image (speciaal gemaakt als install image voor eventueele reinstalls) gebruikt om op die nieuwe schijf windows 2000 te zetten. Dit alles werkt met beide schijven in de PC aanwezig, als ik echter de oude schijf eruit haal dan start windows wel op maar kom ik niet verder dan het login scherm, dat terwijl het toch absoluut een image is die niet afhankelijk is van de oude harde schijf. Iemand een idee?

Verwijderd

DutchCommando schreef op 01 March 2003 @ 14:59:
...8<..maar kom ik niet verder dan het login scherm, dat terwijl het toch absoluut een image is die niet afhankelijk is van de oude harde schijf. Iemand een idee?
Bedoel je daarmee, dat zodra je je inloggevens hebt ingevoerd, de loginprompt direct weer terugkomt?

Het kan (voor zover ik kan nagaan) twee oorzaken hebben: 1. windows is de kluts kwijt qua drive-aanduidingen, of heeft te weinig virtueel geheugen. Ik ga voor de eerste optie.

Check mijn reply hier eens. Daar staan links naar een mogelijke oplossing.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DutchCommando schreef op 01 March 2003 @ 14:59:
terwijl het toch absoluut een image is die niet afhankelijk is van de oude harde schijf. Iemand een idee?
Ik kan mij goed voorstellen dat Windows idd de kluts kwijt is ivm de nieuwe hdd. Probeer gewoon eens een normale install te doen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DutchCommando
Spider.007 schreef op 01 March 2003 @ 15:36:
[...]

Ik kan mij goed voorstellen dat Windows idd de kluts kwijt is ivm de nieuwe hdd. Probeer gewoon eens een normale install te doen :?
Maar als ik een image heb van een cleaninstall wat kan er dan fout zijn? Tis precies hetzelfde als een clean install.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DutchCommando schreef op 01 March 2003 @ 16:07:
[...]

Maar als ik een image heb van een cleaninstall wat kan er dan fout zijn? Tis precies hetzelfde als een clean install.
Dat windows bij die clean install al drivers voor die hdd heeft opgenomen. Netzoals je je moederbord zou vervangen vindt windows dit niet leuk. Is het niet veel sneller om een echter clean install te proberen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Als je ongestraft een cleaninstall op een (veranderde) bak wil gooien. Moet je eerst Sysprep draaien, en daarna een image maken.

Dan kan 't allemaal wel.

• The Dolf
  • Niet online
Je hebt de image verkeerd gemaakt.
Waarschijnlijk heb je een image gemaakt van een deel van je HD of partitie. Je had gewoon een image moeten maken van heel de schijf en dan werkt het wel. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Welk progje heb je gebruikt?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• DutchCommando
The Dolf schreef op 01 March 2003 @ 16:33:
Je hebt de image verkeerd gemaakt.
Waarschijnlijk heb je een image gemaakt van een deel van je HD of partitie. Je had gewoon een image moeten maken van heel de schijf en dan werkt het wel. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Welk progje heb je gebruikt?
Norton Ghost
Pagina: 1