Toon posts:

Atlon of P4 bord met in totaal 4 poorten, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een bord voor met 4 ide aansluitingen (8 apparaten dus), welk bord moet ik nemen?

Ik dacht zelf aan de MSI 845PE Max2-R (ATA133 RAID), alleen kan ik dir bord nergens in nederland vinden (op internet dan, jij wel ?), alleen maar inlcusiev blauwe tand en al die sjit.

AMD bord heb ik nog niet gevonden, oh ja, pci add on kaart is geen optie want dat heb ik nu en prestaties zijn zeer slecht, sinds installatie van deze kaart hapert alles veel meer dan anders..

Thnx

Verwijderd

Abit KD7-Raid is een leuk bordje voor het AMD-platform, is voorzien van een Highpoint HPT372A Raid-controller.
Voor het Intel platform zou ik de Abit BE7-Raid nemen, ook voorzien van de HPT372A

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 01 maart 2003 @ 14:45:
AMD bord heb ik nog niet gevonden, oh ja, pci add on kaart is geen optie want dat heb ik nu en prestaties zijn zeer slecht, sinds installatie van deze kaart hapert alles veel meer dan anders..
Ik zou eerst eens daar naar kijken, in principe moet er geen verschil zijn tussen een add-on en onboard.
Waarom vervangen als het zeer waarschijnlijk zo op te lossen is.

En verder als je je bord wil vervangen, voor 1 bord met 4 ide aansluitingen zou ik zeggen zie de pricewatch op frontpage.
Staan zeer veel moederborden in.
Of kijk op website van fabrikanten, bv MSI.
Die heeft een hele reeks met onboard IDE controllers. Zowel voor Intel als AMD
Iets beter zoeken lijkt me ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie Vae Victis :) Borden met een extra onboard IDE controller te over, ik snap werkelijk niet dat je er niet meer gevonden hebt :+ Hier zelfs een Epox met zes(!) van die dingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.epox.nl/images/motherboard/EP-8k5a3%2B.jpg

Ff beter zoeken dus ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.