Toon posts:

RaqServer en SCSI, kan dat ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of ik in een Raqserver SCSI kan gebruiken. Het zit namelijk zo: een Raqserver heeft een PCI-slot dus ik dacht SCSI-kaartje erin, SCSI-schijfjes eraan en gaan met de banaan. Maar nu vraag ik me af iemand hier ervaring mee heeft hier. Er zitten volgens mij IDE schijven in zo'n server omdat het lowbudget is en de snelheid van een 5400 toeren schijf meer dan voldoende omdat I-net toch die snelheid niet kan overtreffen. Ik weet niet of een RaqServer namelijk IDE nodig heeft omdat ie anders niet wil werken omdat hij het niet snapt ??

Iemand ervaring of zie ik dit verkeerd ?? Ik hoop dat iemand een antwoord kan geven.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:45

Predator

Suffers from split brain

PNS -> OM

Of je met die IDE-5400 genoeg hebt hangt volledig af van wat voor taken/belasting hij moet uitvoeren/dragen.
Begin dus eerst es met dat te omschrijven.

(overigens is dat ook al meermaals besproken)

[ Voor 29% gewijzigd door Predator op 01-03-2003 17:47 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt hem verplaatst neem ik aan ? Wat het moet gaan doen maakt in princiepe voor deze vraag niet uit....... een ding is zeker: SCSI is altijd sneller. Maar het gaat erom of het wel of niet kan :) een SCSI HD in een Raqserver :) en of iemand er ervaring mee heeft. Ik heb al gezocht op dit forum en kon niets vinden daarover. Kan me namelijk voorstellen dat weinig mensen een Raq thuis hebben staan :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
scsi in raqserver? geen probleem, kheb ervaring met supermicro raqservertje welke waren voorzien van scsi (onboard) en 2u hoog waren, aan de voorkant kon je dan 6 scsi disken inprikken

ze zijn/waren er ook met raid onboard overigens...

EDIT: zat even na te denken,... of heb je het mischien of een 'raQserver' van sun? die hebben namelijk alleen maar ide om de kosten laag te houden en vanwege het feit dat die dingen alleen maar (of voornamelijk) worden ingezet als www server en je dan niet zo heel veel hebt aan een snelle hdd maar meer aan veel ram (disk i/o op een www server is niet zo hoog)

bedoel je dat?

[ Voor 45% gewijzigd door Zwelgje op 02-03-2003 07:47 ]

A wise man's life is based around fuck you

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-03 15:00
ALs je een Cobalt Raq-machine bedoelt, dan vraag ik me af of het je gaat lukken... hardwarematig misschien wel, maar die machines draaien hun eigen linux-distro. Ik weet niet of SCSI-support in de kernel zit daarvan...

Verwijderd

Topicstarter
@zwelgje: Ik bedoel idd een Sun Raqserver. Ik vroeg me namelijk af of het misschien sneller zou kunnen zijn als je een grote DB zou hebben of veel bezoekers die veer query's opvragen.

@jurrian: Good point, vraag me dat idd dus ook af :)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
even een heel stomme vraag

waarom noemen jullie t raqservers terwijl je ze in een 19" Rack hangt??

enne, over t algemeen zeg ik, als je de spullen hebt, probeer t ff uit...

weet je t sneller dan t hier vragen...

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 19:33

ET

Omdat het een RaQserver is, daarom. T'is een machine van SUn.

Over welke RaQ hebben we het hier? een 4, 550?iets meer info svp.
Pagina: 1