Je gelooft het nooit maar ik heb zojuist een mobo verklooit door er pc133 ipv pc100 geheugen in te zetten. Het gaat om de bekende acer power 8000.
Ik heb er infinion 133 ipv infineon 100 ingezet.
Eerst herkende hij de 128 module niet. Maar na een bios upgrade werkte een 128 module met de oude pc100 64 mb module.
Ik zette het geheugen erin en kreeg na opstarten de melding ps/2 controller failure.
Bij 2 128 mb modules boot hij niet.
Toen ik daarna de bios resette, starte het hele zaakje niet meer op.
Ik heb het oude pc100 geheugen erin teruggezet, maar no joy.
De pc springt na het aansluiten van de nesspanning meteen aan, geen beeld en ook geen POST.
Als ik de cpu of videokaart eruihaal eruithaal dan piept hij niet.
Als ik het laatste reepe geheugen eruithaal piept hij wel, een keer lang, drie keer kort.
Ik denk dus dat er iets fout is gegaan met de bios. resetten heeft geen zin. Ik kan hier ook niet hotswappen oid.
Ik heb de faq's gelezen, geen oplossing gevonden.
Misschien een nieuw bioschippie?
Heeft iemand ervaring met deze acer borden?
Ik heb er infinion 133 ipv infineon 100 ingezet.
Eerst herkende hij de 128 module niet. Maar na een bios upgrade werkte een 128 module met de oude pc100 64 mb module.
Ik zette het geheugen erin en kreeg na opstarten de melding ps/2 controller failure.
Bij 2 128 mb modules boot hij niet.
Toen ik daarna de bios resette, starte het hele zaakje niet meer op.
Ik heb het oude pc100 geheugen erin teruggezet, maar no joy.
De pc springt na het aansluiten van de nesspanning meteen aan, geen beeld en ook geen POST.
Als ik de cpu of videokaart eruihaal eruithaal dan piept hij niet.
Als ik het laatste reepe geheugen eruithaal piept hij wel, een keer lang, drie keer kort.
Ik denk dus dat er iets fout is gegaan met de bios. resetten heeft geen zin. Ik kan hier ook niet hotswappen oid.
Ik heb de faq's gelezen, geen oplossing gevonden.
Misschien een nieuw bioschippie?
Heeft iemand ervaring met deze acer borden?
It takes 2 2 make 1