p3 450@504 te heet?!?

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 14:48

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
ik heb een p3 450 op een asus p2b moederboard, nu heb ik een sensor om de hitte van mijn processor te meten op de koeler gedaan, en bij het opstarten is de processor normaal gesproken rond de 40 graden.
nu na het overclocken met oem geheugen van 100 naar 112 mhz wordt de processor als hij bijvoorbeeld 8 uur aangestaan heeft rond de 45 graden en na quake spelen is de processor rond de 49 graden. Is dit te heet?? En heb ik de hittesensor op de goede plaats gedaan:?

...

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Het ligt er maar net aan waar je de sensor hebt geplaatst op de koeler. :? Uhm is de kast open of dicht. Hoeveel fans hebt je in je kast zitten ??? En meer van dit soort vragen komen in mij op. Graag iets meer info als je zoiets vraagt......... :P

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb de kast nu dichtzitten en geen extra coollers erin zitten.
en ja de sensor zit op de cooler moet ik de sensor verplaatsen, ja dat zal ook wel ja.

...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
49 graden is niet te heet. Kan ie makkelijk hebben..

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nu de sensor op de processor geplakt, op de groene printplaat, kan dit geen kwaad??? de temperatuur is wel al lager nu.

...

Verwijderd

ik heb p3 450@558.. de temperatuur blijft rond de 35 graden schommelen.. en alleen als ik quake3 heb gespeeld zie ik het ver omhoog schieten naar de 50.. ik heb geen sensor op de processor geplaatst. ik las het af bij asus probe die bij mijn moederbord geleverd is. dus ik denk dat de sensor daar wel geod zit. maar ik maak me niet echt zorgen. ik denk dat ie het wel kan hebben. Voor dat ik hem overklokte was de temperatuur na quaken ook rond de 40 en ik heb hem al een jaar en nog steeds geen problemen gehad of geroken.
Pagina: 1